Redenen om digitale tv te houden?

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 11 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Wij kijken nog zeer weinig tv. Vooral netflix.
    Nu vroeg ik mij af of het nog loont om de digitale tv te houden?
    Wat zijn voor jullie redenen om het te houden, en zijn er ook mensen die het opgezegd hebben, hoe bevalt dat?

En is videoland dan naast netflix eventueel een leuke aanvulling?

2. wachtend

wachtend Niet meer actief

Hier eigenlijk alleen nog voor de kinderen voor het kidspakket. Nick JR en baby tv. Ik kijk werkelijk nooit meer tv en mijn man ook niet. Het is echt voor de kinderen.

3. itakepictures

itakepictures Niet meer actief

Mijn man heefthet laatst uitgezocht, omdat wij ook amper tv kijken (alleen boer zoekt vrouw en het journaal). Maar het was niet mogelijk bij onze aanbieder volgens mij.

4. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Wij hebben sinds 1 december geen tv meer in ons pakket zitten. Wel hebben wij een abonnement op Netflix en Videoland.

5. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Ik zie niet in waarom je het niet op kan zeggen, je kan toch terug naar gewone tv, die van 16 euro nog wat. Dan behoudt je wel wat maar niet voor de hoofdprijs.
    Hier ook nog netflix, maar veel dingen hebben we al gezien dus dat is wel jammer.

6. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.958
    3.836
    113
    Vrouw
    Als het kon zegden wij de digitale tv onmiddellijk af. Jammer genoeg wonen we aan een rand waardoor wij alleen maar Ziggo kunnen nemen en je alleen maar een all in pakket kan nemen. Dus tv/internet/telefoon. Telefoon hebben we niet, tv kijken we niet.

Ik kijk alleen naar netflix en videoland. En de Utopia app op m'n tablet :oops:

Ysabella vindt dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Bij ziggo is er ook los internet hoor, ben dat net aan het uitzoeken, er zit wel online tv bij. Maar dat is het internetbasis, kost 43,95.
    Bij KPN heb je wel enkel internet, maar dat scheelt maar 2 euro dus op zich maakt dat dan niet uit.

8. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.958
    3.836
    113
    Vrouw
    Oke thanks. Vanavond eens tegen m'n vriend zeggen. Heb echt al een jaar of langer geen gewone tv meer gekeken.
    Op videoland staan ook veel gewone programma's maar dan zonder reclame. Daar betalen we liever voor.

tuc vindt dit leuk.
  9. tuc

tuc Niet meer actief

Ja dat is mijn visie ook idd.
    We betalen nu 64,50 voor het all in pakket met tv, internet en telefoon.
    Voor enkel internet zal het straks 43,95 worden (want telefoon hoeft voor ons ook niet) en dan eventueel de kosten van videoland. Gaan we zeker een tientje per maand besparen.

10. gerdia

gerdia Bekend lid

1 sep 2011
    795
    351
    63
    Vrouw
    Hier wel naar gekeken, maar was te weinig verschil dat we toch gewoon ervoor hebben gekozen om TV toch te behouden..

11. Caithy

Caithy Fanatiek lid

8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Dit klopt, wij zijn van allin naar alleen tv gegaan, omdat we glasvezel via de zaak hebben en telefoon ook.
    Ik betaal het oude kijkenluistergeld en we hebben nog pauze en opname, betalen 36 euro pr mnd.
    Waarom zou je iets moeten afnemen, terwijl je het niet gebruikt?
    (die vraag zou ik ook stellen bij ziggo)

tuc vindt dit leuk.
  12. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Bij ons scheelt het niet heel veel in kosten. Dus hou ik het maar aan voor de kinderen die Klokhuis en Freeks wilde wereld kijken.
    Tv kijken online vind ik irritant,werkt hier niet altijd.

13. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.264
    25.723
    113
    Ik kijk nog regelmatig tv. Niet alle series/programma’s die ik kijk komen op netflix. Videoland vind ik (nu nog) het aanbod onvoldoende, dus dat nemen we niet. En ik vind het nog wel zijn charme hebben om via een progammering te kijken. Als er niks op is kijken we iets op netflix en anderss kijken we gewoon tv.
    En alles is vast digitaal ergens terug te vinden, maar dan vind ik de ‘tv gids’ makkelijker werken. Dus voor ons geen reden om op te zeggen.

Edit: Wij hebben videoland nu toevallig 6 mnd gratis en ik gebruik het eigenlijk nooit.

Snoeki vindt dit leuk.
  14. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Wij kijken alleen via digitenne van kpn. Op kids junior na heel veel dezelfde zenders als digitale maar dan betalen wij er maar 14 euro voor :D
    Wij hebben alleen nog internet apart in Belgie (wonen over de grens) maar via mijn werk krijg ik daar ook nog eens korting op waardoor wij bijna geen kosten hebben aan internet en tv :)

15. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

22 apr 2017
    12.605
    8.357
    113
    Vrouw
    Ik heb jaren geen gewone tv aansluiting gehad. Met uitzending gemist kon ik zien wat ik wilde. Ik miste het niet.

Maar met kinderen vind ik het wel fijn om hem even aan te kunnen zetten. Met een USB vol leuke programma’s in de tv steken kom je ook een heel eind. Helaas is het wel beperkt welke bestanden gelezen kunnen worden door de gemiddelde tv.

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik vind Videoland echt niks, snel weer opgezegd na die eerste maand gratis. Hier uitgezocht hoeveel we zouden besparen zonder digitale tv, maar dat viel best tegen. Aangezien de kinderen wel tv kijken, en wij ook soms iets, vond ik het die minimale besparing niet waard.

17. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    Wij denken er ook wel eens aan. Wij kijken of Netflix of videoland. Tv staat amper aan eigenlijk alleen voor de radio. De tv progamma's tegenwoordig zijn zooooo bagger.

tuc vindt dit leuk.
  18. tuc

tuc Niet meer actief

Mag ik vragen wat tegenviel aan videoland? Om te kunnen inschatten of het voor ons wat is.

19. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.656
    113
    O en videoland valt bij ons ook tegen Ik had het genomen voor de handmates tale en de blacklist maar nu kijken we het eigenlijk al tijden niet meer. Alleen voor dochter zet ik het veel aan voor brandweerman Sam en buurman en buurman. De echte goede series staan toch vaker op Netflix vind ik.

20. Tuttebella

Tuttebella Niet meer actief

Als je zeer weinig tv kijkt heb je toch je antwoord al of het loont om het te houden?!

Deel Deze Pagina