Groente wordt hier helaas niet met veel enthousiasme ontvangen. Daarom ben ik van plan om smoothies toe te voegen aan ons menu. Alleen zoek ik wat inspiratie... Dus welke smoothies maak jij graag en worden goed gedronken door kinderen?
Hier favorieten van de kinderen: - Rode biet, frambozen, halve citroen, amandelmelk - Bospeen, sinaasappel, banaan, amandelmelk - Spinazie, boerenkool, appel, aardbei - Andijvie, banaan en kokosmelk - Spinazie, mango, banaan, kokoswater - Spinazie, courgette, peer, amandelmelk - Boerenkool, mango, banaan, kokosmelk
Elke dag zo’n beetje: spinazie (verse bladeren ingevroren per portie in boterhamzakjes) + melk + sinaasappelsap (dit eerst goed blenden) daarna 1 banaan en ingevroren fruit (bosbessen, frambozen, mango). Drinkt mijn zoon graag hoor!
Ik doe het inderdaad gewoon op gevoel, omdat ik soms voor iedereen maak en soms niet. Misschien op internet even snel kijken naar receptje om de hoeveelheden te bekijken als er bij staat voor hoeveel personen? Je hoeft het niet te koken hoor!
Goeie! Ik sla hem ook even op.. Het is wat meer werk, maar ik maak van bijna elke groente een stamppotje, er moet in elk hapje vlees zitten (dus we eten vaak gehakt) en dat gaat er redelijk goed in. Ik koop haar ook een beetje om (na het eten mag ze, als toetje, een half kleurstofarm ijsje, zo 1 in zo'n zakje). Dat is echt een beloning voor haar!