Reiswieg van kinderwagen als tijdelijk wiegje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Siesje, 7 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Siesje

    Siesje Actief lid

    24 jan 2007
    430
    0
    0
    Tot nu toe hebben we alleen een ledikant aangeschaft voor onze baby. Bij vrienden zie ik nu dat het toch wel erg fijn is om je kleintje de eerste dagen bij het ouderlijk bed te kunnen hebben....
    Een wiegje (wat ik leuk genoeg vind) is al snel best prijzig en daarbij wellicht niet op tijd leverbaar. Is het te doen om de baby voor zo'n korte periode in de reiswieg van de kinderwagen te leggen?
     
  2. Andrea mv Ryan

    Andrea mv Ryan Fanatiek lid

    31 dec 2006
    1.052
    0
    0
    Groepsleidster kinderopvang
    Noord-Brabant
    Ja hoor, hebben wij bij de 1e ook gedaan en gaan we nu weer doen. De overgang naar het eigen bed was ook een stuk aangenamer zo, niet ineens in een "groot" bed.
     
  3. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    mag en is juist fijn doordat een reiswieg wat kleiner is geeft het meer geborgenheid
    Dano heeft bij ons 6 weken in de reiswieg geslapen
     
  4. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Bedoel je dan gewoon de kinderwagenbak? Eh.. hoe noem je dat, dreamy ofzo toch..? Haha, ben er nog niet zo in thuis.. :oops:
     
  5. Siesje

    Siesje Actief lid

    24 jan 2007
    430
    0
    0
    Dank voor jullie reacties! Ik bedoel inderdaad de kinderwagenbak zoals bij Quinny de Dreami.
    Ik heb hele leuke wiegjes gezien, maar die zijn best duur en aangezien ik bijna 37 weken zwanger ben, heb ik niet echt de tijd om te wachten op een levertijd van 6 weken!

    Ga vanmiddag maar eens even het binnenwerk van de reiswieg wassen!
     
  6. Chantal87

    Chantal87 Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ja hoor hebben wij ook gedaan.
     
  7. lovewinnie

    lovewinnie VIP lid

    13 jan 2007
    16.250
    790
    113
    tilburg
    bij www.babysuperstore.nl hebben ze nu goedkope wiegjes staan en op voorraad een compleet wiegje voor 55 euro misschien moet je daar is een kijkje nemen. een vriendin van me gebruikte trouwens ook de bak van de kinderwagen en dit ging prima hoor, alleen ze vond het z'n geschouw als ze wilde gaan wandelen.
     
  8. baby4me

    baby4me Fanatiek lid

    11 apr 2007
    1.830
    0
    0
    mij lijkt t niet echt goed voor t ruggetje van de baby om hem/haar te lang in reiswieg van kinderwagen te slapen te leggen. zit nl ook niet echt een goed matrasje in he.
     
  9. zelf hebben we het niet gedaan maar ik ken genoeg mensen die het wel doen, lijkt me een ideale oplossing voor de eerste weekjes.
    wij hadden een wiegje (ook een kleintje en je kon het ook dragen) in de slaapkamer staan bij ons.
    Ik weet natuurlijk niet hoe het bij andere kinderwagens zit maar wij hebben wel een degelijk matrasje in de bak van de kinderwagen met ook nog een aerosleep matrasje.
     
  10. Judith75

    Judith75 VIP lid

    9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Lekker doen hoor! Kan gerust!
     
  11. maja82

    maja82 VIP lid

    30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Maar zet je dan de hele kinderwagen op je kamer of echt alleen de reiswieg? Als je niet de hele kinderwagen gebruikt waar zet je de reiswieg dan op? Op de grond lijkt me niet geschikt..
     
  12. HammyQ

    HammyQ Actief lid

    8 jun 2007
    115
    0
    0
    Wij hebben ons kleintje ook vanaf de eerste dag in de bak van kinderwagen gelegd. Ze slaapt er prima in. Vandaag hebben we haar voor het eerst met bak en al in het ledikant op haar eigen kamer gezet zodat ze er overdag alvast kan wennen. En het is ook heel handig als je net ff bij dat hoekje van de kamer moet zijn dan rijd je de wagen even de kamer uit ;)

    Vanavond gaat ze echter wel weer bij ons op de kamer, we horen haar dan vannacht ook wat eerder voor de voeding :D
     
  13. Minimuisje

    Minimuisje VIP lid

    8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Joris heeft ook tot 10 weken bij ons op de slaapkamer in de kinderwagenbak geslapen. De kinderwagenbak stond op een klein tafeltje naast ons bed! Wel hadden wij een extra dekentje onder het matrasje gelegd zodat hij wat lekkerder zou liggen. Dit was ook op advies van de kraamhulp toen! Werkte echt perfect en ik vond het heerlijk om hem zo dicht bij me te hebben!
     
  14. Natascha30

    Natascha30 Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    vindt het ook maar een dun matrasje
     
  15. Mila24

    Mila24 Fanatiek lid

    30 jun 2007
    2.199
    0
    0
    Antwerpen
    Een wagenbak kan idd de oplossing zijn.Toen Yildiz net geboren was en ik naar me moeder ging sliep ze daar ook gewoon in.
    ZE lag er heerlijk in hoor.
    Je kunt evt. wiegjes bestellen op www.newbornbaby.nl
    daar maken ze de wieg zoals jij het wilt en nog snel ook.
     
  16. tari

    tari Fanatiek lid

    23 dec 2006
    4.655
    0
    0
    receptioniste
    noord-holland
    Hier was het geen succes.
     
  17. Lad

    Lad Fanatiek lid

    15 jun 2006
    1.755
    1
    0
    je zou ook een 2de hands wiegje kunnen kopen. Wij hebben een hele mooie antieke rieten gekocht voor 7 euro! Zou je op een rommelmarkt kunnen kijken of op ebay of marktplaats.nl
     

Deel Deze Pagina