Ervaring wazo zwangerschapsuitkering

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door DLight, 30 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DLight

DLight Actief lid

22 jun 2011
    446
    4
    18
    NULL
    NULL
    En benieuwd wie ervaring heeft met wazo zwangerschapsuitkering. Ik zit nu in de ziektewet en zal binnenkort over gaan naar wazo.
    Hebben jullie dit positief ervaren? Hoeveel verdiende je en hoeveel kreeg je?

2. Nummer 10

Nummer 10 Actief lid

2 feb 2012
    382
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens mij merk je daar helemaal niets van. Mits je nu zwangerschapsgerelateerd in de ziektewet zit.

Als je nog maar kort in de ziektewet zit krijg je 100% van je loon doorbetaald en als je in de WAZO zit ook.

Ben je nog in dienst ergens? Of zit je al een paar jaar in de ziektewet en verdien je nu minder dan voorheen? Dan weet ik niet precies hoe het zit met de WAZO.

Ik krijg straks gewoon mijn normale salaris uitbetaald van mijn baas, en die krijgt het weer van het UWV terug. Een werkgever kan het ook door het UWV rechtstreeks aan jou laten uitbetalen, maar in bedrag zou het niet uit mogen maken.

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Bij mij maakte het volgens mij niks uit qua salaris. Misschien was het zelfs een beetje meer, omdat de ORT meegeteld werd en die werd berekend op basis van de laatste maand voor ik ziek werd. Vanaf 20 weken zat ik 50% in de ziektewet en werkte ik geen onregelmatige diensten meer en als je ziek bent krijg je daar ook geen gemiddelde van, bij de WAZO wel.

Maar goed, dat is inmiddels 5 jaar geleden, dus het kan nu anders zijn.

4. Lady7

Lady7 Niet meer actief

hier ook nagenoeg hetzelfde inkomen!

alleen de overstap naar de wazo was irritant, ging van alles mis bij t uwv
    heb ze giga vaak moeten bellen :)

5. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wazo was hier meer als zw. zw baseerd om langere termijn als wazo en min contract was aantal maand voor zwangerschap van 10 naar 18 uur gegaan.

6. Blays

Blays Niet meer actief

Zit ook in de ziektewet ivm zwangerschap, mijn wazo had 5 mei in moeten gaan en heb nog steeds niks ontvangen van het uwv omdat ze mijn aanvraag niet op tijd hebben verwerkt.
    Zorg er dus wel voor dat je echt alles goed regelt (als je geen baan meer hebt iig), want er gaat zo ongelofelijk veel mis daar bij het UWV.. Heb hiervoor ook 3 maand op mijn zw uitkering moeten wachten..

7. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ik kreeg gewoon de volle 100%, nu zit ik in de ww en krijg maar 70% van mijn laatst verdiende salaris. Als ik straks in de wazo kom, krijg ik weer 100%.
    De wazo uitkering wordt door UWV aan je werkgever uitbetaald en hij stort gewoon je salaris....

Deel Deze Pagina