Gepest door collega's

Discussie in 'De lounge' gestart door JongeMama22, 29 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Als dit al zo was vóór je zwangerschap, moet je het zeker niet zien als 'zomaar weg laten pesten', mocht je nu ontslag willen nemen. Je houdt het daar dan nu al minstens 23 weken vol, ik moet er niet aan denken om ruim een half jaar zo naar m'n werk te moeten gaan! Ik hoop natuurlijk dat je baas die domme mokkels aanpakt en dat ze inzien hoe zielig ze eigenlijk zijn, maar als dat niet helpt en je vertrekt daar, zou ik dat niet zien als falen maar als voor jezelf kiezen!

2. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Dat zijn van die waardeloze vrouwen die zelf geen leven hebben! Vreselijk! Bah bah

3. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Meid luister goed na je eigen gevoel.
    Hopelijk pakt je baas die dame's aan,maar zoniet bedenk goed voor jezelf wat je wilt.
    Daar blijven werken en gepest worden of een andere baan zoeken.

Voor een paar jaar terug heb ik namelijk niet na mijn gevoel geluisterd en kwam mezelf op het eind gruwelijk tegen.
    Ik werd al 2,5 gepest op mijn vorige baan.
    Maar ik wou me sterker voordoen dan dat ik was.
    Had het ook aan de baas doorgegeven maar die deed er niks tegen.
    Dus tegen het eind van mijn derde contract (de rest wist dat ik een vast contract zou krijgen behalve ik) gingen de dame's zo erg door dat ik overstuur na huis ben gegaan.
    En je raad het al vast contract kon ik ineens vergeten.
    Dus uiteindelijk hadden de dame's hun zin.ik eruit.
    Als ik mezelf niet sterker had voorgedaan dan was ik ook mijn baan kwijt geweest maar dan was ik niet zolang de pispaal geweest.

4. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Jemig meis, wat naar voor je! Ik ben vroeger ook best veel gepest (verkeerde kleren, beugeltje en voorliefde voor boeken) maar merkte dat de pesters lang niet zo sterk en moedig waren als je zou denken. Ik heb destijds uit pure wanhoop de draak gestoken met hun pesterijtjes (zoiets van "ja hoor...hier komen de nerds, pas maar op"... het was echt ontzettend flauw, maar kennelijk bracht ik het goed). Het was meteen over. Kennelijk hoefde ik alleen maar voor mezelf op te komen waar iedereen bij was.

Mocht dat niet werken zou ik inderdaad overwegen een ander baantje te zoeken. Dit hoef je niet te ondergaan. Maar ik zou wel eerst eens van me af bijten, anders dan voelt het alsof je gevlucht bent.

Overigens.... maar dat weet je hopelijk al, het heeft niks met jou te maken. Die meiden hebben kennelijk een pispaal nodig om het gevoel te hebben dat ze ergens bij horen. Je klinkt als een lieve meid.

5. JongeMama22

JongeMama22 Niet meer actief

Ik werk er ongeveer driekwart jaar en hun al ruim 5 jaar. Eerst fulltime maar nu doen ze een studie, dus zijn ze parttime net als ik. Het is altijd wel een beetje een kliekje geweest. Dat had ik vana dag 1 al door en ik heb dat altijd gerespecteerd. Er zijn nog een aantal meisjes die nieuw zijn en een stuk jonger. Daar doen ze niets tegen. Die proberen ze me tegen me op te zetten. Zover ik weet lukt dat niet. Laatst ook gingen ze met zijn alle wat drinken en t

6. JongeMama22

Ik werk er ongeveer driekwart jaar en hun al ruim 5 jaar. Eerst fulltime maar nu doen ze een studie, dus zijn ze parttime net als ik. Het is altijd wel een beetje een kliekje geweest. Dat had ik vana dag 1 al door en ik heb dat altijd gerespecteerd. Er zijn nog een aantal meisjes die nieuw zijn en een stuk jonger. Daar doen ze niets tegen. Die proberen ze me tegen me op te zetten. Zover ik weet lukt dat niet.
    Laatst ook gingen ze met zijn alle wat drinken en toen vroeg eentje zullen we haar ook meenemen. Toen riep een van die twee nee ik wil haar niet mee. Ik ben toen ook niet meegegaan. Dat soort dingen gebeuren er.

7. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Bahhh, zo kinderachtig :$

Alsof je op de middelbare school zit :(

Heb je nog andere collega's waar je het wel goed mee kan vinden?

8. Djennaa

Djennaa Actief lid

22 mei 2012
    448
    0
    0
    stay at home mom
    Huh??? Wat een trieste bedoeling, en dan denk je met zijn allen volwassen te zijn :s
    In je openingspost vraag je je af waar je dit aan verdient hebt, je dat afvragen daar zou ik snel mee stoppen! Fout ligt bij hun en niet bij jou. Zoals iemand voor mij al zei, waarschijnlijk heb jij iets wat hun niet hebben en zijn ze stikjarloers of zien ze je als bedreiging op welk vlak dan ook.

Ik hoop dat een gesprek met je baas wat verschil gaat maken! Zo niet dan zou ik op mijn gemakje gaan solliciteren. Je moet je niet in je spreekwoordelijke broekzak laten schijten! *pardon my french*

9. glimworm

glimworm Niet meer actief

ja precies, daarom juist. het was al nooit een goede verstandshouding, maar na een felle uitbrander zal het er ook niet gezelliger op worden. je blijft toch op 1 of andere manier spanningen houden ook al doet iedereen normaal tegen elkaar.

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    En? Al met de baas gesproken?

11. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja, is er ondertussen nog wat gebeurd?

12. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Oh wat erg zeg! :$
    Ik vraag me wel af hoe het gesprek met je baas en die meiden gegaan is??

13. JongeMama22

Ik heb vandaag gewerkt. 1 van die meisjes was er. Die ander niet. Als we niet tegen elkaar moesten praten dan deden we dat niet. Moet ze wel wat tegen me zeggen dan deed ze dat overdreven aardig. Ze gedroeg zich anders dan anders. Als we even alleen waren, was er alleen maar stilte. Terwijl ze tegen andere gezellig aan het kletsen was.
    Ik weet natuurlijk niet hoe het gaat als ze samen zijn.

Maar ik kan wel merken dat ze op haar donder heeft gekregen.

14. hoppala

hoppala Actief lid

10 mei 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    ergste vind ik de meelopers zelf... en idd komt uit jaloezie :))) 1 persoon pesten kan je nog grote bek geven en terug pesten maar als er meerdere zijn en meelopers vooral dan weet je niet bij wie je moet beginnen en ze verdedigen mekaar (je ergert je dan meer aan de kontelikker zelf), maar meid nu je zwanger bent moet je je echt niet stressen. Ik zou gesprek aanvragen bij je baas met hun erbij.

15. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja fijn, dat ze op haar donder heeft gekregen, maar daar heb je niks aan als de situatie er niet beter op wordt. Als ze je vervolgens gaat negeren, wordt de sfeer ook niet leuker...

Deel Deze Pagina