Laten we eerlijk zijn er zijn ook kinderen die thuis uitgelegd krijgen dat pesten verkeerd is maar het toch doen om bij de rest te kunnen horen ik zeg niet allemaal maar er zijn er wel.
Dit is dus gebeurt in de stad waar ik woon... Ik weet precies waar dit filmpje is gemaakt want ik kom er geregeld langs alleen helaas niet die dag. En bedankt 2lovelychildren om iedereen in België meteen over 1 kam te scheren hé Blijkbaar hoef je hier niet te wonen om te weten hoe de meeste ouders zijn
Het is nog niet zeker of de pesters van school worden gestuurd... de schooldirecteur wilde niet op de zaken vooruit lopen... echt ongelofelijk dit.... ongelofelijk....
Ik hoop van harte dat je egen kinderen nooit eens iets lelijks zullen zeggen. Zo wel, dan ben ik de eerste die dan zal roepen "kinderen nemen het gedrag over van hun ouders, he?". Als jou kind iemand een zet geeft, betekend dat dan dat jij het slechte voorbeeld hebt gegeven. Tenminste, dat is wat je nu zegt! hmm.. vraag ik me af hoe het kan dat mijn zoontje me in mijn hand beet, dat doe ik hem toch ECHT niet voor, hoor! Echt flauw dit.. Alsof die ouders rotte appels zijn omdat hun kinderen zich misdragen. Denk je niet dat die ouders zich kapot schamen voor het gedrag van hun kinderen?
Ik vrees weleens voor mijn dochter.. ze is namelijk echt mijn zus en die was echt een pestkop. De dingetjes die ze doet en alles, gewoon niet leuk. Ik probeer het er echt wel in te drammen dat ze het niet moet doen hoor, het is echt niet zo dat ze dit gedrag van mij of haar vader heeft of overneemt.
Dit was bijna dagelijkse kost voor mij.. Ik sta echt raar te kijken dat mensen dit schokkend vinden. DIT is hoe er met mij en sommige andere kinderen omgesprongen werd en word op de basis school EN het VO. En geloof me maar dit was dan toevallig de laatste dag van school maar de rest van het school jaar zal niet veel anders zijn verlopen. De echte klappen heb ik gelukkig weinig gehad maar het pesten er om heen was normaal. Dingen afpakken en niet terug willen geven om te pesten en dan naar je hoofd gegooid krijgen. Dingen stuk maken. Je tegen houden als je naar huis wilt en bedreigen. Er is bij mij ook nooit ingegrepen. Niet door omstanders, niet door mensen op straat en niet door de leraren. Zo jammer dat er zo'n actie voor nodig is voor er wat gebeurt.
Heel goed dat je ingegrepen hebt. Ik ben helaas ook gepest en liet dat ook toe. Waarom? Pure angst. Ik wou ook dat ik van me afgebeten had, maar helaas werkt dat niet voor iedereen zo. Ik kan me voorstellen dat je dat heel moelijk vind. Geloof me ze wilde wel erop ingaan. Ik vind dit verschrikkelijk om te zien. Ik ben ervoor dat die mensen niet langer meer beschermd worden. Dus gewoon met de koppen op tv, geen balkjes oid ervoor. Ze weten op deze leeftijd donders goed wat ze doen. Pestkoppen zijn dit misschien zo vergeten maar de gepesten echt niet hoor! Vind het echt walgelijk dit!