Gepest nu op RTL 4

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    ;)

Anyway, ze kunnen ook gewoon weigeren hoor.

2. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Ik vind het wel een goed programma. Het is ontzettend belangrijk om te laten zien hoeveel schade het kan aanrichten.

Ik ben zelf ook gepest. Van groep 5 tot het 2de jaar middelbare school. Toen ik 19 was ging ik werken in de plaatselijke supermarkt en tot mijn grote schrik kwam een paar weken later één van de gemeenste pesters daar ook werken. Tot mijn stomme verbazing deed ze ontzettend aardig. Ik heb haar toen gewoon gevraagd of ze nog wist wat ze me had aangedaan. Ze keek me verbaasd aan en zei nee. Ik vertelde haar toen dat ze me gepest had. Ze vertelde mij toen dat ze wel wist dat ze gepest had, maar dat ze niet meer wist dat ik dat was. Dat ze dat niet persoonlijk had bedoeld en dat ik dan waarschijnlijk een heel makkelijk slachtoffer was geweest. In eerste instantie wilde ik dat niet geloven, maar tot op vandaag heb ik een leuk contact met haar. Ook andere mensen die me vroeger gepest hebben ben ik weer tegen gekomen. Ook een gesprekje mee gehad..enkele wisten het wel nog en schaamde zich ervoor..anderen waren het vergeten, maar boden toch excuses aan.

Het heeft mij ontzettend geholpen om te horen dat het niet persoonlijk bedoeld was. Ik zit er gelukkig ook niet meer mee. Hoewel ik wel soms moeite heb om nieuwe dingen te doen of nieuwe contacten te leggen. Dan begin ik weer te malen of ik niet raar overkom. Zelfs op het forum heb ik daar wel eens last van. Dan wil ik ergens reageren, maar dan durf ik dat niet, omdat ik bang ben dat er wordt gedacht: Wat is dat voor raar persoon. Echter zijn dat maar kleine momentjes en kan ik mezelf heel goed tot de "orde" roepen. Ik ben net zo goed als iedereen! En als er mensen zijn die me niet mogen dan is dat zo..er zijn ook genoeg mensen die me wel mogen!

Ik heb me niet klein laten krijgen gelukkig...en als ik kijk wat er van die pesters is geworden dan kan ik alleen maar glimlachen. De meeste zijn niet heel goed terechtgekomen!

3. Survivor

Survivor Bekend lid

23 okt 2011
    749
    8
    18
    Kokkin, knuffelaar, wasvrouw, schoonmaakster.. Mam
    Flevoland
    Het is een goed programma, zeker om mensen bewuster te maken wat de gevolgen kunnen zijn ervan. Persoonlijk zou ik alleen mijn pesters van toen niet het genoegen geven om uberhaupt die herinneringen naar boven te halen. Daarnaast zou ik ze toch niet geloven, ookal zouden ze nog zo welgemeend hun excuses proberen aan te bieden.
    Een tijdje terug zag ik 1 van hen weer en waar zij mij toendertijd voor uitschold (dikreet etc), heeft ze nu zelf gekregen. Dat is voor mij afdoende.

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Karma's a bitch:D

5. 2xtantein1week

2xtantein1week Fanatiek lid

15 dec 2011
    2.166
    1
    0
    Dat heb ik nou nooit. Ben 4 jaar lang uitgescholdeb voor albino. Er is nog nooit een pester veranderd in een albino.

6. Rono

Rono Niet meer actief

Zit te wachten op de aflevering met het HPC erin. ( die school waar hij telkens zn stukjes opneemt ). Ben benieuwd of ik diegene ken.

7. Raket78

Raket78 Fanatiek lid

7 dec 2011
    3.002
    1.139
    113
    Vrouw
    Canada
    Ben nu seizoen 1 aan het terug kijken via internet.

Aflevering 2 (Yvonne) vond ik heel erg heftig. Bijzonder is dat Yvonne (na op de basisschool slachtoffer te zijn geweest) een grote pestkop was op de middelbare school, en het programma heeft benaderd om haar excuses te kunnen aanbieden aan haar slachtoffers en te kunnen uitleggen dat pesten niet zwart/wit is. Een heel bijzondere aflevering, ik kan iedereen aanraden dat eens terug te kijken.

Ik begin nu aan aflevering 3, en zie daar Mari van der Ven aan het woord, die ook slachtoffer was. Apart, want aangezien hij heel veel op TV is, denk ik niet dat zijn klasgenoten hèm vergeten zijn! Ben benieuwd.

8. Jel

Jel Niet meer actief

Kijkt nog iemand nu, naar de aflevering met Servie en haar verslaafde moeder?

9. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Bijzondere moeder... (in negatieve zin)

10. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Jakkes wat een vreemd mens zeg.

11. Suzanne1984

Suzanne1984 Fanatiek lid

30 dec 2011
    1.613
    0
    36
    Ik vind het persoonlijk mosterd na de maaltijd....
    Je hele jeugd kan wel verpest en het tekent je voor het leven en dan komt er iemand achteraf sorry tegen je zeggen.
    Nou daar zou ik niet op zitten te wachten hoor. Had dat eerder bedacht denk ik dan.

12. Jel

Jel Niet meer actief

Beter laat dan nooit denk ik dan...

13. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Had de aflevering opgenomen van Servie, en heb hem net gekeken
    Wat een erge aflevering zeg. Moeder verslaafd aan alcohol en cocaïne, in een internaat gewoont, moeder sloeg haar vroeger met een koekenpan, en moeder zegt dat als ze het over kon doen weer zo had gedaan en het verdiend had met die koekenpan :$

En ze wil niet meer proberen af te kicken, ook niet voor haar kinderen en kleinkinderen, en dat haar dochter de begrafenis voor haar al heeft geregeld en kleding daarvoor heeft uitgezocht

14. Jel

Jel Niet meer actief

Wie heeft er gekeken naar de aflevering van Jennifer. Vind het zo lullig dat sommigen op het eind het laten afweten. Volwassen hoor, dat je niet even je verhaal wil komen doen. ;)

Ik vond haar moeder echt een hart van goud hebben, super hoe ze met haar dochter omging/ omgaat!

15. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Vond het ook jammer dat die gasten dan niet komen opdagen.

En idd wat een lieve moeder :)

16. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ja ik heb het ook gekeken en idd het is kinderachtig als je niet op komt dagen. Zeker bang voor gezichtsverlies ofzo.

Haar moeder, ja wat een lieverd. Kreeg er tranen van in mijn ogen.

17. Jel

Jel Niet meer actief

Wie kijkt er naar Gepest?

18. SeaShell

Ik ben ook aan het kijken :)

19. SeaShell

Enige oprechte vind ik Lars (rechtse jongen)

20. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    helemaal mee eens!
    vind dat echt laf..

Deel Deze Pagina