Gepest nu op RTL 4

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door SeaShell, 29 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jel

Jel Niet meer actief

Wie kijkt er weer?

2. Ik..
    Als ik heel eerlijk bent vind ik die Vera echt vreselijk..
    Het komt op mij over alsof ze haar hele leven al bezig is met hoe ellendig zij zich voelt..
    Een enorm slachtoffer..
    Ik snap dat pesten gevolgen heeft, maar hier ben ik een beetje allergisch voor..
    Ze is 37!!Move the fuck on..
    Of ben ik nu heel kortzichtig;)

3. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    @jewel: voel het wel een beetje hetzelfde, als je het hele verhaal hoort. Heb eigenlijk altijd heel veel medeleven maar deze keer....

4. Shawarma

Shawarma Fanatiek lid

2 nov 2008
    1.853
    127
    63
    In een huis
    Meestal vind ik degene die gepest zijn echt zielig, bij deze had ik dat eigenlijk niet echt, ze komt op mij over als een kind die het altijd beter weet en niks leuk vind.

5. Kwekijzer

Kwekijzer Niet meer actief

Ten eerste is ze in een gezin opgegroeid waar heel veel aan de gang was. Als kinderen een ernstige ziekte hebben worden ze bv ook ouder in hun doen en laten, is dan ongepast bij de leeftijd.

Ten tweede, ze was evengoed een kind wat daar begeleiding in nodig had, maar haar moeder benadrukte dat oude gedrag. Wist zij beter?

Ten derde, omdat wij iemand niet leuk vinden of vinden dat iemand zich 'ongepast' gedraagt, mag dat dan een reden zijn om iemands leven tot een hel te maken?

Daarbij is ze 2 druppels water die moeder, ze zaten beide in een treurhouding. Maar ik snap het wel, als je zo verweven bent met die problemen, dan is het heel erg moeilijk om je daaruit los te maken. Ik hou niet van dat slachtofferen, maar ze heeft het waarschijnlijk van zichzelf echt niet in de gaten.

Ik kan die gedachtengang even niet goed volgen. Ik ben zelf heel erg gepest en ik weet zelf ook heel goed waarom. Ik gaf 1000 redenen om gepest te worden. Ik was tuttig, wist het altijd beter, preekte over geloof, droeg vaak zelfgemaakte kleding of anders gekregen. Thuis veel gezeik en ouders die met mij praatte alsof ik een oud wijf was.

Van alles wat er van mij gemaakt werd, stond bijna op mijn kop geschreven 'zeer geschikt om te pesten, je kunt je compleet uitleven'.

Toch wil dat niet zeggen dat het ok is dat die kinderen zo ver gingen en dat er geen ouders waren die ze dringend terug vloten.

6. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Maar betekend dat dat je maar je hele leven moet laten leiden door iets wat 30 jaar geleden gebeurt is?
    Nu vond ik wel dat zij écht gepest was (o.a ook geslagen en geschopt).
    Die dikke blonde dame vond ik meer een aansteller (2wkn geleden), zoals zij 'gepest' was werd vroeger echt iedereen wel eens gepest, vond dat ook geen pesten maar plagen.

Ik denk ook dat mensen die er zo in blijven hangen van zich zelf al 'zwak' zijn. Dat pesten heeft er nog een extra stempel opgedrukt.
    En ja, wat je vooral terug ziet, dat het zgn dierlijke instinct omhoog komt.
    In het dierenrijk worden ook de zwaksten eruit gepakt.

7. Kwekijzer

Weet je hoe moeilijk het is om dat niet te doen als het zo erg is? Ik kan het voor mezelf verklaren, ik heb er een soort van vrede mee. Toch heeft het mij getekend voor altijd, ik heb oa door dit echt bepaalde beperkingen opgelopen. Die zijn gegraveerd, ik kan het niet uitleggen, maar het is geen onwil van me. Ik snap dat het je zo kan achtervolgen, zeker omdat je ook altijd een bepaalde blinde vlek houd naar jezelf toe.

En dat klopt wel wat je zegt denk ik, ik was al zo gemaakt van thuis uit. Mijn karakter doet daar nog een schepje bij bovenop, het ene heeft het andere versterkt en toen kwam dat heftige pesten er ook nog bij.

Die vrouw ziet ergens niet dat ze hetzelfde doet als haar moeder. Die moeder heeft haar hele leven met haar ziel onder haar armen gelopen, ze stapt gewoon in haar voetsporen. Ik vind het evengoed wel heel triest, ze voelt zich heel rot en dat gevoel gun ik haar niet.

8. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Ik heb t gister ook gezien. Ben zelf jarenlang gepest. Op de basisschool en op de school erna.

Tuurlijk is t niet leuk. Ik ben bijvoorbeeld ook weleens in elkaar geschopt of zelfs van een trap geduwt.

Het heeft me zeker niet geholpen om erin te ''blijven hangen'' zoals ik bij die vera van gister wel heel erg t gevoel had. Ik kon me zoals ik haar nu zag op tv ook wel voorstellen dat ze zoals haar pester vertelde alles beter wist en op feestjes niet wilde meedoen of snel begon te huilen dat ze dan dus gepest werd.

vond die vera echt poeslief overkomen. Beetje ''watjesachtig''

9. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Ik had ook niet het idee dat ze een volwassen vrouw was op bepaalde momenten. ook bij die leraar. ze luisterde totaal niet naar wat hij zei, maar schoot gelijknaar t 'slachtoffer zijn'

@kwekijzer ik heb vroeger (zoals zo vele) een hele hoop mee gemaakt en ik ben ook gepest op de middelbare school. maar toch weiger ik daar nú nog mijn leven door te laten leiden. de gebeurtenissen in mn leven hebben me gevormd ja. Maar ook een hoop geleerd en dat wil ik mee nemen.
    Vroeger heb ik er echt wel last van gehad maar ik wil straks over ongeveer 10jr op mn 37e mezelf niet constant zielig vinden. :)

10. Milla Rose

Milla Rose Fanatiek lid

8 jul 2008
    4.084
    0
    0
    Ik had meer het idee dat er een persoonlijkheids stoornis speelde en dat dat ook de oorzaak van het pesten was. Nu deed ze het overkomen alsof alle ellende in haar leven door het pesten kwam, waar ik absoluut niet in geloof. Vond het ook zo ver gaan: ik kom nooit meer in deze stad, want hier werd ik gepest. Dat staat niet in verhouding tot. Ik vond trouwens de 'pester' heel sympathiek. Veel sympathieker dan bij andere afleveringen.

11. minniemouse25

minniemouse25 VIP lid

31 okt 2009
    5.712
    68
    48
    Vrouw
    disneyworld
    Inderdaad milla zo kwam het over. Alsof alle ellende door het pesten kwam. Terwijl ze ook thuis een moeilijke jeugd heeft gehad.

12. wasmachine

wasmachine Niet meer actief

Ik ben zelf ook een gevoelig mens en noem een ander niet snel een watje, maar van deze vrouw stond ik echt te kijken :S Natuurlijk kan ik niet beoordelen hoe erg het voor haar is geweest of waarom het zo hard aan kwam bij haar, maar 37 jaar en nog steeds niets van een schild opgebouwd, zo erg met het verleden bezig...
    Die pestster is volgens mij wel een lieve vrouw geworden.

13. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    nou ik heb gister toevallig ook gekeken.. waar ik versteld van stond was dat die uitspraak van die leraar zo hard aankwam? je zou toch zeggen na 10 keer opgenomen zijn een weet ik veel hoeveel therapieen dat er wel eens iemand was geweest die haar had verteld dat pesters een bepaald type slachtoffer zoeken..
    en dat je daar niet verantwoordelijk voor bent of over je afroept maar dat je dan wel vatbaar bent! (de pester blijft nog steeds verantwoordelijk)

ik had enorm veel respect voor die pester! hoe ze t aan pakte en erkende dat het niet goed was. zelfs haar werk van had gemaakt om het te begeleiden!

14. Kwekijzer

Maar dat heeft zij gewoon echt niet in de gaten denk ik. En wat ik zeggen wil, iedereen is kostbaar, ook al vinden we ze gek/raar/apart en voldoen ze niet aan onze maatstaven. Wij kunnen wel verder kijken blijkbaar, maar dat wil niet zeggen dat ze daarom geen empathie verdiend voor haar stuk. Juist omdat wij misschien wel meer geheel kunnen zien dan zij, verdiend ze wel een stukje erkenning, vind ik. Ze heeft duidelijk aan het geheel beperkingen overgehouden, misschien zit het deels ook gewoon in haar, weet je niet.

En dat zij verjaardagsfeestjes verpeste met hoe ze deed. Herkenbaar, als ik terug kijk naar mijn kindertijd deed ik dat ook. Ik wist ook totaal niet hoe ik me gedragen moest en er was ook niemand die het mij leerde. Ik heb wel eens gezegd tegen mijn man, volgens mij als ik zelf niet gepest was, was ik een pester geweest. Evengoed hebben andere kinderen niet het recht gehad mij zonder redenen te schoppen, te bedreigen, na te lopen met de hele klas tot aan mijn huis, te zeggen dat ik net zo dood kon vallen als mijn vader. Dat recht hadden ze gewoon niet. De kinderen in dit filmpje hadden dat recht ook niet. Ook al vonden ze haar irritant en een meesterskindje.

Ik ben er onderhand trouwens ook wel klaar mee, in de zin dat ik het die pesters dus niet kwalijk neem dat ze dat toen gedaan hebben (waren tenslotte zelf ook kinderen). Het is wel goed gewoon, zij hebben hun ding en ik het mijne, klaar. Deze vrouw kon dat blijkbaar niet, maar ik weet wel zeker dat ze net als ieder ander het liefste gewoon gelukkig zou zijn. Het is, vind ik, gewoon triest dat ze het niet snapt en zo in de knoop zit.

15. Kwekijzer

Ik vond het ook een beetje 'stemmingswisseling-achtig' over komen. Volgens mij heeft ze gewoon een flinke klap van de molen gehad..

16. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Kwekijzer je hebt helemaal gelijk. Ik irriteerde me dood aan die vrouw come on zeg zo zielig blijven doen. Maar tegelijkertijd realiseerde ik mij dat niemand het recht had om haar zo te pesten. Iedereen is het waard om een fijn leven te leiden. Zij kon dat blijkbaar niet, misschien omdat ze ook nog andere psychische problemen had/ heeft.
    Met die leraar idd gelijk weer oh het ligt dus aan mij. Hopelijk komt ze er met wat hulp weer bovenop.

Vind het trouwens wel leuk gepresenteerd, niet te drama achtig ofzo.

17. Summer1987

Summer1987 Bekend lid

18 apr 2012
    583
    0
    16
    Ik heb het programma wel geregeld gezien, soms vond ik het een beetje overdreven...denk dat iedereen in zijn kinder/pubertijd wel gepest wordt met iets.. Maar soms zijn de verhalen ook wel erg heftig, en dan is het zo erg dat er niks aan gedaan wordt.
    Net als de keer terug, dat de leraar erbij stond en zn kopje koffie rustig op dronk, hij had namelijk pauze....niet te geloven!

18. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Zo te lezen was ik niet de enige die vond dat Vera zo negatief was.
    Ik zei ook meteen tegen mijn man na die uitspraak van die leraar, waarom ze gepest werd, dat ze wel heel overdreven reageerde.
    Als ze nu 37 is, járen depressief en therapie en alles heeft gehad, mag je inderdaad toch wel vort inzicht in je eigen gedrag hebben gekregen lijkt me.

En Esther vond ik ook heel leuk en sympathiek overkomen.
    En het blijkt maar weer dat iedereen het anders ervaart, omdat Esther dacht dat ze vroeger juist vriendinnetjes waren.

19. Kwekijzer

Maar ik vind je instelling wel de instelling wel heel kortzichtig overkomen. Ik verwacht van mensen die weten wat het is om gepest te zijn en die inmiddels volwassen zijn, dat ze geleerd hebben om verder te kijken en zich te verplaatsen. Maar blijkbaar is dit van alle leeftijden, sommige mensen moeten blijkbaar maar 'beter kunnen' en anders zijn ze afgeschreven.

20. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Denk je dat ik niet weet waar ik over praat? ;)

Deel Deze Pagina