Gepest.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door MHMW, 5 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nientjje

Nientjje Fanatiek lid

15 jul 2009
    2.743
    3
    38
    Heb even meegelezen en moest wel lachen om jullie reacties hoor, had n.l. precies hetzelfde.
    'Die dikke' is nog steeds zo erg als vroeger en die middelste had erg veel behoefte aan bevestiging van die dikke. Ik vraag me af of het verstandig is om die 2 weer bij elkaar te brengen.
    En het kan toch niet zo zijn dat ze niks meer weten, dat geloof ik echt niet. Mijn man zei ook meteen dat ze dat waarschijnlijk afgesproken hadden. En ik kan me niet voorstellen dat je de namen van je klasgenoten niet meer weet, zeker van iemand die je jaren gepest hebt.
    Nou ja, ik vond het best frustrerend om te zien. Wat een trutten.

2. Mikki77

Mikki77 VIP lid

17 nov 2007
    5.698
    0
    36
    Noord-Holland
    Weet ik, maar ik weet de naam van de school helaas niet meer. Dus dan wordt het lastig zoeken op schoolbank.

(weet jij de naam nog? :D)

3. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    mss moet je even kijken op uitzending gemist hihi

4. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Hahah idd dacht ik ook gelijk al;)

5. Escada

Escada Niet meer actief

Ik heb het programma gisteravond voortijdig uitgezet, omdat ik het echt niet meer kon aanzien. Vooral toen die onverzorgde slons zei dat ze het niet meer wist en dat "ze nog steeds zo is". Hoe frustrerend!

Ben zelf ook gepest vroeger, maar zou het niet aankunnen om mijn pesters weer te zien, ik zou ze alsnog aanvliegen!

6. Westhage college..

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik blijf het vreemd vinden.

Ze waren pestkoppen dat erkennen ze.

Nu is er iemand die werkelijk heeft geleden onder hun pesterijen en gaan ze het ontkennen of in elk geval niet erkennen.

Ik vind dat ze haar gewoon op haar woord moeten geloven dat het is gebeurd en dat ze toch oprecht sorry moeten zeggen. Ook al weten zij het niet meer het blijft een feit dat ze het hebben gedaan.

En natuurlijk kun je een puber niet alles aanrekenen ( docenten hebben hier een grote rol in)

Het blijven simpele mensen die nog steeds niet snappen wat ze mensen kunnen aandoen.

Maar meestal zijn mensen die pesten zelf super onzeker. Als ik die natasja zie dan zie ik een super onzekere vrouw die van haar afbijt om zichzelf beter te voelen.
    Sneu maar zo zijn er nog velen.

8. suzy83

suzy83 Fanatiek lid

20 okt 2009
    1.556
    0
    36
    NULL
    NULL
    mee eens

9. glimworm

glimworm Niet meer actief

Precies!
    Ik heb vanmiddag zitten kijken met handen onder mijn kont :X

Die pestkoppen beweren dat ze niks meer weten terwijl ze wel weten dat ze pestkoppen waren, heel krom??:(
    Maar dan nog, al weet je het echt niet meer, kun je toch wel netjes je excuus aanbieden?, Als dat voor iemand heel veel betekent? wees gewoon volwassen!

Ik denk wel dat het slactoffer revenge heeft gemaakt, zij staat in mijn ogen nu veel sterker in het leven dan kwik, kwek en kwak bj elkaar en zij ziet er ook nog eens stukken beter uit!

10. Alita

Alita Niet meer actief

ach uiteindelijk is het voor hun een enorme tekortkoming toch?

Zo een karakter hebben en zo leven...kun je dan jezelf in de spiegel aankijken en tevreden zijn met jezelf?

11. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik moet niet een van die pesters voor mijn auto krijgen. Ik rijd ze hartstikke dood. Wat nou, van niks meer weten. Ik zal ze het wel laten herinneren! :x

1 van de pesters heeft 2 kinderen. Heb meelij met ze. Serieus waar. Ben blij dat mijn dochter iig niet met ze in de klas komt, daar heb ik middels een verhuizing wel voor gezorgd.

Mijn moeder zij altijd: Ze komen zichzelf nog wel tegen.

Nou, ik geloof daar niet in. Daar moeten ze volgens mij een beetje bij geholpen worden.

12. augurkjes

augurkjes Niet meer actief

maar die ene vrouw waar haar kind ook van gepest word denk dat die nu nog meer gepest gaat worden. Want ja jou mama heeft gepest dus wij doen dat even na. Hoop het overigens niet voor dat kind die kan er tenslotte ook helemaal niks aan doen.

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb het ook gezien. dat ze het niet meer herrineren oke maar hoe moeilijk is het om het woordje sorry te zeggen. voor het slachtoffer een woordje wat heel veel betekend en mijn lijkt het voor de dader een kleine moeite van hun daden. van een dader wordt der iegen dochter ook gepest dus ze weet wat het met een kind doet en dan nog is excuus te moeilijk. wat geef je dan voor voorbeeld aan je kinderen.

14. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Ik zou niets aan een 'sorry' hebben. Wat wel, dat weet ik ook niet. Maar een sorry is niet genoeg. Zou graag zien dat ze dezelfde lijdensweg (want dat is het) afleggen als mijzelf. (kinderen daargelaten)

15. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik geloof ook niet dat 'sorry' mij erg veel zou doen, zeker niet als het een afgedwongen verontschuldiging zou zijn. Zou anders zijn als mijn grootste pester van toen nu zelf contact met me op zou nemen om sorry te zeggen. Dan zou het me wel wat doen, denk ik, maar dat gebeurt natuurlijk never-nooit-niet :D
    Ik ben tevreden met de wetenschap dat ik de mensen van toen gewoon nooit meer zal zien/spreken. Dat vind ik genoeg.

16. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Heb je daar vrede mee ja? Ik niet. Maar ik weet ook niet wat ik anders zou willen. Ik koester zo'n wrok, geen idee.

Ah, niet helemaal goed gelezen. Het zou mij niets doen iig. En ik kan me er ook niet bij neerleggen dat ik ze nooit meer zal zien.

17. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    @ Daan: heb even teruggelezen en kan me goed voorstellen dat het in jouw geval heel anders is. Ik ben zelf nooit fysiek slachtoffer geworden van pesterijen, het bleef bij mij vooral bij negeren en k*t-opmerkingen maken ALS er dan al eens iemand tegen me sprak (OK, er gebeurde wel meer, maar dat wordt een te lang verhaal). Dat negeren blijft wel een teer punt; ik twijfel heeeeeel snel aan mezelf en als een vriendin wat langer nodig heeft om te reageren op een smsje of e-mail, ben ik altijd meteen bang dat er iets aan de hand is en dat ze me eigenlijk niet meer als vriendin wil ofzo. Baal daar zooooo enorm van, maar ondanks hulp kom ik daar gewoon niet vanaf.
    Goed, ik dwaal af. Ik begrijp heel goed dat jij in jouw geval een veel diepere wrok koestert tegenover de mensen die jou de ellende hebben aangedaan die je hebt moeten meemaken. Ik denk dat ik er dan ook heel anders in zou staan, hoor!
    Voor mij volstaat het te weten dat iedereen 'van toen' niet bij me in de buurt woont en dat ik mijn leven kan leven zonder met hen geconfronteerd te hoeven worden. Vind het alleen jammer dat ik nooit naar een schoolreünie zal kunnen, want ik heb wel goede herinneringen aan een paar leraren ;) maar dat heb ik er wel voor over.

18. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tjonge, wat zijn jullie veroodelend met zn allen.
    Jullie kennen die vrouwen niet eens!
    Iemand pesten omdat hij/zij een bril heeft mag niet, maar iemand uitmaken voor 'weet ik veel wat' nadat je ze 5 tellen op tv hebt gezien mag wel?
    Volgens mij schuilt er een pester in een ieder van ons...

19. Alita

Alita Niet meer actief

@merah nou ik voel me niet aangesproken door jou want ik heb mijn inziens niks verkeerds gezegd over de persoon zelf alleen over de situatie.

Maar heb jij de aflevering gezien?

20. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Het ging ook niet specifiek over jou, maar over opmerkingen als: Alleen die kop al, zo lelijk als de nacht. als ik ze voor de auto krijg...Etc.
    Daarmee begint pesten op jonge leeftijd ook. Mensen/kinderen veroordelen anderen omdat ze afwijken zonder dat ze zich verdiepen in de ander. Van kinderen kan je dat verwachten (daarmee keur ik het niet goed, begrijp met niet verkeerd), maar volwassenen moeten mi kunnen begrijpen dat er meer is dan 'that what meets the eye'. Misschien voelden de dames zich wel vreselijk opgelaten op tv geconfronteerd te worden hiermee en namen ze zich een bepaalde houding aan, omdat ze niet wisten hoe ze zich op moesten stellen. En dan kun je heel hard zeggen: Nou, maar ik zou in ieder geval 'sorry' zeggen! Dat is altijd makkelijk gezegd vanaf de bank...

Nee, ik heb de aflevering in kwestie niet gezien. Wel de eerste aflevering. Daar had ik een vreselijk slecht gevoel over. Vind het echt een waardeloos programma. Naar aanleiding van die afleverig heb ik toen gereageerd en vandaag was ik benieuwd hoe de discussie was afgelopen.

Ik ben zelf vroeger vreselijk gepest en dit heeft mij gemaakt zoals ik nu ben. Het leven is er niet makkelijk door geweest, maar ik verwacht van niemand 'sorry' meer. We waren kinderen toen... Kinderen kunnen de gevolgen van bepaald handelen niet overzien. Hersenen zijn nog niet volgroeid en kinderen kun je niet duidelijk maken dat handelen van nu iemand leven tot in lengte van dagen kan beinvloeden.
    Ik snap dus het doel van dit programma niet zo.

Deel Deze Pagina