Klopt dat je het kinderen niet kunt aanrekenen. maar als je de aflevering WEL had gezien van afgelopen donderdag snap je de reacties ook meer op deze vrouwen. Nog altijd hetzelfde gedrag als zoveel jaar geleden.
Tja, daar zit opzich zeker wel wat in. Alleen, al is het 5 minuten, in een situatie als dit ben je wel een grote trut in mijn ogen als je het fatsoen niet even op kan brengen om sorry te zeggen. Al weet je het niet meer specifiek bij deze persoon. Het gaat gewoon om een stukje respect, respect wat ze ooit totaal niet op brachten voor hun medemens. Dat kan je toch wel opbrengen of niet? Dat vind ik tenminste. Kijk en als je dat dan alsnog niet lukt, moet je ook niet raar staan kijken dat je het dubbel terug krijgt. Want zo werkt het wel in het leven, wat je zaait, dat zal je ook oogsten.
kinderen misschien niet maar volwassen mensen wel, dus ook de volwassen pesters en als ze dan pertinent weigeren om even sorry te zeggen, dat voor het slachtoffer misschien veel kan betekenen waarom willen ze dan wel met hun kop op tv om "zogenaamd mee te werken" aan het programma??
@Merah idd om nu die dikke enz te zeggen vindt ik ook overbodig. Maar zaols meerdere al zeggen, ze waren nu nog net zo als vroeger, en het kinderachtig lachen en het zogenaamd niet meer weten....daarom reageert iedereen zo. Dus eigenlijk kun je niet echt meepraten over deze aflevering als je m niet gezien hebt. Erg dat jij ook vroeger gepest bent hoor. Ik ben ook een tijdje lastiggevallen op de middelbare school, en dat alleen omdat sommige meiden jaloers waren omdat ik aandacht kreeg van de populaire jongens. Dus ik kan me best indenken hoe erg het is geweest voor die mevrouw en dat zij dan wel een sorry wilt horen kan ik ook goed begrijpen. Wat ik niet begrijp is dat een volwassen vrouw dit niet gewoon kan zeggen. Ook je regel ....Kinderen kunnen de gevolgen van bepaald handelen niet overzien. Hersenen zijn nog niet volgroeid en kinderen kun je niet duidelijk maken dat handelen van nu iemand leven tot in lengte van dagen kan beinvloeden. Ligt de schuld niet ook bij de ouders dan? Waarom pesten deze kinderen? Ik denk dat er misschien thuis iets goed fout zit als jij iemand zo erg pest! En het doel van het programma is juist dat wat wij doen...erover praten en inzien dat je op een volwassen leeftijd nog behoorlijke last hiervan kan hebben. Moet jij dan toch begrijpen.
die laatste minuten is niet leuk om te kijken... geeft niet kijk morgen wel... die van vorige week vond ik heel erg en die daar voor ook van mari van de ven
ja ik vond deze gelukkig iets jes minder heftig... maar het blijft een heftig programma vind ik ... het maakt me toch altijd een beetje kwaad zoiets
mij ook. Ik ben zelf ook gepest, op de basisschool en de middelbare school... alleen verbaal gelukkig.. maar leuk is het niet
wat erg meis, het is zo het kan je leven tekenen of het beheerst je leven... het heeft je eigen ik / je karakter geschaad. en het stomme is, op het moment dat een pester pest heeft die persoon het vaak niet in de gaten. maar mooi als er nu wel sorry voor kan worden gezegd vind ik. en daarom ooh zo kinderachtig van die drie blonde grieten laatst!!!
ik ben harder geworden naar mate ik ouder werd en laat niet makkelijk over mijn heen lopen. Ik geef mensen ook maar weinig kansen om het goud te maken na hun fouten naar mij toe. Soms een nadeel maar zo ben ik nou een maal... kan er ook niets aan doen. Heel erg zit ik er niet mee... het is gebeurd en kan het niet veranderen... "het spijt me" vond ik zeker wel op zijn plaats... of je het nou ontkent of niet... de kijkers weten toch dat je het hebt gedaan. Maar ze denken nu slechter over die 3 vrouwen omdat ze het ontkennen en niet hun excuses hebben aan geboden... zegt meer over hun als persoon...
Oei, maak jij zelf nooit fouten dan? Ik vind het erg makkelijk gezegd 'zo ben ik nou eenmaal', op die manier hoef je nooit iets aan jezelf te doen. Dan mogen de pesters ook vrolijk verder gaan met negatief gedrag, want ze zijn nou eenmaal zo. Persoonlijk vind ik deze houding ook niet hard, maar eerder stug. Mensen denken dat een harde houding iets zekers of sterks over zich heeft, dat is helemaal niet zo. Het is juist een kenmerk van onzekerheid vind ik. Jammere is dat je dan ook heel veel leuke mensen uitsluit, want ook die maken fouten. Of mensen die net als jij onzeker zijn.
heb alleen het einde gezien maar deze keer zeiden ze tenminste wel sorry en al wisten ze het niet meer ze geloofde hem en vonden het erg dat hij er zo mee zat...kijk zo kan het ook he!
Ik ben nu de herhaling aan het kijken en het zal wel aan mij liggen (randstedeling) maar ik vind het af en toe echt niet te verstaan! Hadden ze best mogen ondertitelen, sommige stukjes...
Och ik vind het echt sneu Ik versta het gelukkig wel, maar ik heb er hier 1 thuis die soms net zo praat. Hij lijkt wel giga op zijn moeder, alleen heeft zijn moeder haar.
Ik vind die gozer rechts wel sympathiek en eerlijk overkomen. Die andere 2... tsjah. Die linkse zag er wel bar slecht uit.