Het journaal.

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door knap, 28 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. knap

knap Niet meer actief

:x Elke avond als je het journaal op zet zie ja alleen maar...
    Crisis bezuinigen Europa crisis crisis oorlog conflicten.

Daar straks dacht ik van begin het journaal een beetje zat te worden. Elke dag maar negatief nieuws. Als of er nooit iets leuks te vertellen is.
    Zelfs toen de sint aan kwam ging het er over dat de sint moet bezuinigen. En dat er in sommige plaatsen in Nederland geen sint aan komst was.
    En dan denk ik van gemeente!!! Waarom bezuinigen op onze kindjes?
    In plaats leuk de sint komt aan en gezellig de chocolade letters kunnen weer in de schoen of wat dan ook.
    Maar in plaats daar van alleen maar narigheid.
    Balen jullie ook zo van het nieuws.? Nou ik wel wil leuker nieuws de economie gaat voor uit de mensen kunnen weer aan het werk er vallen geen ontslagen meer bedrijven blijven overeind dat soort dingen. Wanneer is die crisis voor bij. ??

2. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Verplaatst naar Films, televisie en nieuws.

3. Minny

Minny Fanatiek lid

26 sep 2007
    4.647
    2
    0
    Dat is de reden waarom ik geen nieuws meer kijk. Ik was een tijd terug heel angstig (paniekaanvallen enzo) en mijn therapeut heeft me geadviseerd om geen nieuws meer te kijken. Het is namelijk bijna nooit positief. En natuurlijk kun je je kop niet altijd in het zand steken en moet je sommige dingen wel weten, vooral als het jezelf aangaat (bijvoorbeeld de bezuinigingen enzo). Maar de hele belangrijke dingen kom je echt wel te weten als het moet. Als mensen het ergens over hebben waar ik niks van weet dan zeg ik gewoon dat ik geen nieuws kijk en vraag of ze even willen uitleggen waar het over gaat.

Heel verhaal, maar ik voel me er prima bij :D

4. knap

knap Niet meer actief

Goed idee. Zelfs Edite nl begint me te storen normaal een rust puntje ontspannen maar ook daar begin ik me aan te ergeren.
    Want word er idd ook somber van om elke keer naar te moeten kijken. Dus goed idee. Niet meer zo veel kijken dus en ect.

5. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    Kijk, misschien heel hypocriet.. maar daarom kijk ik al jaren geen nieuws meer.. (sinds ik het ouderlijk huisje heb verlaten)
    Vreselijk alleen maar dat negatieve nieuws. Hier een kindje vermoord, daar een vrouw verkracht, zoals je zegt hier een oorlog daar een afslachting…. Kom op zeg… en daar moet ik dan elke dag mee geconfronteerd worden?
    Ok natuurlijk is het ook niet heel slim om niet te kijken (ik schaam me nu ook wel heel erg) Want ik kwam er pas na een dikke anderhalve week via mijn man achter dat er mijnwerkers in een mijn in Chili vastzaten…
    Nou ja ieder zijn mening, ik snap dat er mensen zijn die dit stom vinden en mij niet wereldwijs vinden… Maar wordt ik er slechter van? Nee.

Xxx

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.199
    113
    Brabant
    Ik ken daar een liedje over:

Als ik de baas zou zijn van het journaal...

7. knap

knap Niet meer actief

Nou je het zegt;) je hebt gelijk. kan je na gaan hoe veel ellende er elk jaar voor bij komt te veel dus. Kan het gewoon op het moment niet meer hebben te veel te veel narigheid brrr.:(

8. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Zo word ik ook altijd chagrijnig hoe het weer wordt gepresenteerd. Vooral bij het ochtend programma Goedenmorgen NL en Editie NL, wat kunnen die altijd klagen om een beetje regen!

9. adi

adi Niet meer actief

Ik denk dat veel mensen dit met je mee wensen, maar helaas zal het nog wel even duren...

OT: journaal vind ik een informatief programma en het hoort te gaan over belangrijke zaken vind ik. En daar hoort een economische crisis en een oorlog bij.
    Als ik in komkommertijd de grootste onzinverhalen op het journaal voorbij zie komen, dan kijk ik juist niet. Voor dat soort nieuws bestaat al RTL Boulevaard, HVN enz.

10. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Nou...ik vind dat ze best wel eens mogen nadenken over de beelden die ze uitzenden. Van de week zat ik met mijn kopje thee op de bank het journaal te kijken en ging het over Syrie. Het is dat mijn man zei: kijk maar even niet....want ze lieten allemaal over hoop geschoten kinderlijkjes zien.

Ik weet dat het gebeurt, maar ik hoef het niet te zien!

Gisteravond...een item over dat er een opleiding komt voor Halal slachten. Prima..maar moeten daar beelden bij van afgeslachte schapen bij?

Gisteravond het maar weggezapt, ik word er echt misselijk van!
    Wat leven wij in een walgelijke wereld! :x

11. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ze doen het soms expres. Net als de reclames van de veel te zieke kindjes in donker afrika. De ergste beelden laten ze zien. Zo kunnen ze dus dingen erger maken dan dat het is. Die crisis is die echt zo erg of zeggen ze dat alleen maar.

Maar leuk om naar te kijken is het niet meer.

12. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

10 jul 2008
    5.651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    #12 kaboutertje, 29 nov 2012
    Laatst bewerkt: 29 nov 2012
    Hihi zat ik ook gelijk te zingen.
    Maar ik kijk dus ook geen nieuws. ( gewoon geen tijd voor)

13. adi

adi Niet meer actief

..................

Eet jij vlees??
    Vind je dat je dan ook aan 'dat walgelijke wereld' bijdraagt? Als je vlees eet heeft dat stuk vlees dat jij morgen op je bord ziet precies hetzelfde uitgezien als die geslachte schaap op tv.

Ik vraag me werkelijk hoe sommige mensen denken dat hun stuk vlees in die plastic bakjes in de supermarkt komt ;)

(mocht je vegetarisch zijn omdat je weigert een gedood dier te eten kan ik me voorstellen dat je schrikt van een beeld van geslacht dier. Maar mensen zijn over het algemeen vleesetende dieren, en ja, daarvoor slachten wij dieren.

Sorry, maar ik vind deze opmerking echt enorm misplaatst in 1 adem met beelden van zieke kinderen.
    Denk je dat die beelden gephotoshopt zijn en daardoor 'erger lijken dan ze zijn'?

14. Yelice

Yelice Niet meer actief

Geloof je dat echt dat ze het erger maken dan het is?
    Helaas zitten we gewoon in een flinke economische crisis , vele banen gaan verloren en zoveel werklozen helaas is dat de bittere waarheid! In Spanje plegen iedere dag mensen zelfmoord omdat ze geen uitweg meer zien om de rekeningen te betalen, helaas maar waar!
    Tuurlijk is het vervelend dat het nieuws bijna alleen maar negatief nieuws brengt maar het is helaas wel zo allemaal.
    We kunnen onze kop in het zand steken en doen of we het niet weten maar dat schiet ook niet op lijkt me

15. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Adi er zijn heel veel kindjes die het daar heel erg goed hebben, maar die zie je niet. Dat bedoel ik ermee.

Yelice als niemand ook maar het woord crisis in zijn mond had genomen was het niet zo erg geweest als nu. Bedrijven stoppen allemaal met extra geld uitgeven omdat ze bang gemaakt worden.
    Het zijn alleen maar negatieve dingen in het nieuws en dat maakt het allemaal erger. Ik zeg niet dat het niet erg is.

16. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Ehm, wat versta jij onder HEEL erg goed? Wat is jouw bron als ik vragen mag?

En al is dat zo, dan vergeten we de kinderen waar het om gaat maar even voor het gemak? Het gaat toch juist om die kinderen die verhongeren, kinderen die de dupe zijn van het vreselijke geweld in de wereld? Dat is de realiteit. Pijnlijk maar waar.

17. adi

adi Niet meer actief

Ja dus?? Als het nieuws over armoede en honger gaat, gaat het dus niet om die kindjes die het goed hebben. Ik snap je opmerking dus nog steeds niet.
    Als we het hier over de mensen hebben die bij een voedselbank komen, is hun situatie echt niet 'minder erg' omdat er in Nederland OOK mensen wonen die bakken met geld hebben.

en verder heb jij het nu over een heel continent..

18. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Ik bedoel dat je alleen de ergste beelden ziet. En juist omdat er hier ook kindjes heel erg ziek zijn en er mensen in armoede leven. Ze doen alsof het ergens anders veel erger is als hier wat voor ons misschien ook wel zo is, maar wij weten dat het anders kan. Zijn in die landen heel veel mensen die een mobiele telefoon belangrijker vinden dan de gezondheid van hun kinderen.

19. Prinsessa

Prinsessa Niet meer actief

Meen je dit nou serieus? Je vergelijkt de situatie hier in Nederland, waar goede ziekenhuizen zijn en kinderen hulp kunnen krijgen met kinderen die dood gaan van de honger in Afrika?

En nogmaals, bron? Want je roept dingen maar zou fijn zijn als je het ook onderbouwt.

20. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Nee dat zeg ik helemaal niet. Lees het nog een keer.

Ga erheen dan zie je genoeg. Dat gepiep om bronnen altijd.

Deel Deze Pagina