Hoi iedereen, Willen jullie met mij meedenken? Ik heb een functie waar ik het al een tijdje niet naar mijn zin heb. Maar, werk is werk dus doorbikkelen. Ik werk als ambtenaar trouwens. Na het melden van mijn zwangerschap kreeg ik te horen dat ik maar tot aan mijn verlof kan blijven (dan eindigt mijn contract) en daarna niet meer terug hoef te komen. Prima. Nu heb ik echter last van behoorlijk rugpijn, vooral tijdens het zitten > niet handig voor een ambtenaar Ik ga vandaag naar fysio en verloskundige maar zou niet weten hoe ik verder kan werken, aangezien ik zittend werk doe. Maar.... ik durf me niet goed ziek te melden. Dit houdt dus in dat ik niet (nooit) meer terugkom daar. Dat al mijn werk blijft liggen, dat de mails in mijn inbox niet worden gearchiveerd terwijl daar belangrijke bestanden in staan die collega's nodig gaan hebben in de toekomst. Deze werkgever wil ik wel graag als referentie houden. Zal ik nou na mijn ziekmelding alsnog (terwijl ik ziek ben dus) al die mails gaan afwerken en mijn werkzaamheden gaan afronden zoals ik anders voor mijn verlof zou doen? Of is ziek gewoon ziek en doe ik helemaal niks meer? Ik lig hier gewoon wakker van, pieker me suf en weet niet wat wijsheid is. Wat denken jullie?
Overleg met je fysio, vk en leidinggevende. Je kan je ook gedeeltelijk ziekmelden of misschien nog een paar keer terug om dd overdracht te doen. Als je ziek bent ben je ziek, dan moet de rest zich maar aanpassen heel bot gezegd.
Is het voor jou (lichamelijk) een optie om bijv aangepast uren te werken? Dus dat je deels wordt ziekgemeld? Ik bedoel je hoeft niet persé 100% ziek te zijn cq 100% ziekgemeld te zijn. Wanneer jij bijv gebaat bent bij bijvoorbeeld 5 uur per dag werken, dan zou je voor 3 kunnen worden ziekgemeld. Op die manier zou je je werk kunnen afronden en overdragen. Ga, zoals door voorganger gezegd, in gesprek met je VK, fysio en leidinggevende. Evt in overleg gaan met de arbo-arts.
Ik zou inderdaad ook kijken naar een gedeeltelijke ziekmelding. Er zit heel veel tussen volledig werken, en volledig thuis zitten (wordt je rugpijn ook niet minder van...). Hoe lang is het nog tot je verlof? Als je met 34 weken gedeeltelijk ziekgemeld bent gaat je verlof direct in, dan mag je niet doorwerken tot bijvoorbeeld 36 weken. En misschien een aangepaste stoel? Misschien zit je beter op zo'n enorme skippybal, of op een stoel met een luchtkussen erop. Overleg dat eens met je fysio, en met je werkgever. Tenslotte: het is maar werk. Als het écht niet gaat, dan gaat het echt niet. Geef je inlogcodes aan je werkgever en dan moet die het oplossen met je mails.