Mijn dochter zit in een "roze" fase. Ik hoor graag van andere moeders wanneer dat ophield. Ik begreep al een beetje dat het meestal rond de 6 jaar over is, maar ik hoor hier graag ervaringen, en ook of ze dan zwart-wit nog leuk vonden en of het dan nog tuttig mocht zijn of gelijk helemaal stoer moest.... Ik vind het zo zonde dat ze veel kleding niet leuk vind. Ben nu bezig met om-de-dag. De ene dag kiest ze zelf de andere dag kies ik.
Mijn dochter is nu 7 en sinds een half jaartje mag het allemaal wat minder roze en staat ze vaker open voor andere kleuren
Hier begint de roze fase nu geleidelijk af te nemen. Maar het is zeker niet gelijk alles stoer. Maar gewoon ook af en toe een ander kleur die ze spontaan zelf kiest voor iets. Vandaag zei ze nog: roze blijft mijn allermooiste kleur dan geel dan alle andere kleuren behalve bruin grijs en zwart. Tot een half jaar geleden ofzo moest ik echt niet met iets blauws thuis komen..
Uhh die is hier met 1,5 begonnen en is nog in volle gang....ze wordt in oktober 7. Eerst vond ze blauw echt de stomste kleur, maar dat is nu met roze haar lievelingskleur, want alles wordt elsablauw genoemd😕
Hier weinig roze. Ze wilt vooral wat 'oudere kleding'. Ze heeft beige ballerina's uitgekozen, rolt vervolgens dr skinny wat op van onder en gaat op stap met dr fake nerd bril . Roze is het dus echt geweest.
Hier is roze alleen bij de middelste wel 'in'. De andere twee maakt het niet uit. De middelste is ook wel echt een meisje-meisje: lange haren (mogen absoluut niet kort), wil alleen jurken en rokken aan etc etc. De andere twee zijn wat wilder, stoerder en 'jongens-achtig': sneakers, spijkerbroek, simpel shirt.
Rond een jaar of 7-8, is hier er ervaring. Ik ga er gewoon in mee. Oudste dochter heeft inmiddels een prima smaak qua kleding.
Mijn dochter pakte na een paar weken al ieder roze speeltje. Ik ben bang dat het geen periode maar een permanent iets is bij haar
Hier is sinds een paar maanden haar lievelingskleur ineens blauw . Dus sinds ze 7 is ongeveer. Wel makkelijk, want de jongste vindt roze wel nog steeds het mooist dus geen discussie over wie het roze bordje mag, want de oudste wil het blauwe bordje
Onze oudste dochter begon gek op roze te worden bij 1,5/2 jaar, ze is nu 5 en ik zie de roze fase nog niet gauw gaan Onze jongste dochter is bijna twee maar geeft nog niets om roze
Ik hou er juist rekening mee! Ze straalt helemaal in die kleur! Of ik koop iets met roze accenten. Ik was anti roze en als baby vermeed ik die kleur maar nu kiest ze het zelf.
Roze is wel de enige kleur die mijn jongste al kent haha en ze wil net als grote zus het liefst alleen maar een jurkje aan!
Hier niet echt gehad. Nu wel een blauw fase want Elsa heeft een blauwe jurk Maar ik kies uit wat ik leuk vind en dan mag ze daar nog wat over zeggen. Dus ik kies 10 dingen en dan mag zij daaruit kiezen. Zo heeft ze een keuze maar draagt ze gewoon wat ik wil. Gelukkig is ze niet zo moeilijk behalve dat ze echt geen broek wil dragen
Onze dochter is in mei 7 geworden en sinds ze 6 is is blauw haar lievelingskleur geworden. Voor die tijd was dat roze.
Bijna 6 en het roze wordt nu echt minder, helaas is het nog wel iedere dag een jurk. Spijkerbroeken zijn echt een no go. Winkelen / kleding bestellen doen we samen zodat zij zelf kan helpen met uitzoeken. Als ze het niet mooi vindt dan draagt ze het helaas ook echt niet.
Hier was het met net 6 jaar over...! Jeeeej! Werd de kleur ook al een beetje zat....jammer dat het nog wel de hoofdkleur op de meisjes afdeling is in veel winkels op die leeftijd.... Maar nu is het blauw!
Mijn dochter is bijna 7 en die begint nu ook andere kleuren leuk te vinden. Al blijft roze wel favoriet hoor... Maar zwart en wit... Ja vind ze nu ook leuk