Waarmee een plavuizen vloer schoonmaken?

Discussion in 'De lounge' started by Djingo, Feb 12, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Djingo

Djingo Niet meer actief

Wij gaan volgende week zaterdag verhuizen naar een huis met een plavuizen vloer. Deze zou ik volgende week graag nog even goed schoon willen maken. Maar wat kan ik er het beste voor gebruiken?

2. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

Oct 5, 2011
    1,748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zolang je er geen schurende middelen op gebruikt kan er een heleboel hoor. Afwasmiddel, allesreiniger of een plavuizendweilmiddel van hg.

3. tricie83

tricie83 Bekend lid

Jan 20, 2012
    872
    0
    16
    vlakbij schiphol
    Ik dweil gewoon normaal met een soppie en heel af en toe leen ik het stoomapparaat van mijn moeder.
    Voor de eerste keer zou ik denk ik even lekker met dettol er doorheen gaan.

4. Lovelymommy84

Lovelymommy84 Fanatiek lid

Dec 27, 2014
    2,069
    1
    0
    Gelderland
    Ik gebruik ajax fris.
    En eens in de zoveel tijd schrob ik em met glorix en laat dan heerlijk alle ramen en deuren tegenover elkaar open staan.

5. Kanarie

Kanarie Fanatiek lid

Mar 14, 2014
    1,524
    1,570
    113
    Zuid-Holland
    Met de reiniger van HG,echt zo goed! Maar wel prijziger dan allesreiniger...

6. Truusdemier

Truusdemier Niet meer actief

Wij gebruiken de ene keer schoonmaakazijn en de andere keer leifheit reiniger voor plavuizen.

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Stoomreiniger!

8. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    Wij hebben witte plavuizen (die er al 20jr liggen) en die heb ik eerst met jif en een schuursponsje gedaan en daarna met plavuizen reiniger van hg. Nu doe ik het met de stoomreiniger en soms met azijn en wat citroensap.
    Met schuurmiddel moet je wel heel erg oppassen want je haalt er toch een beschermlaagje mee af. (Vandaar ook nadweilen met hg)

Share This Page