GEPLAND jong zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bayeux12, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaSandra

MamaSandra Actief lid

Ik kreeg toen ik zwanger was op mn 26ste ook heel veel opmerkingen dat ik wel heel erg jong zwanger was en kreeg ik ook vaak de vraag of t wel gepland was. Nu met de tweede helemaal niet gelukkig, want erg fijn vond ik t niet.

2. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Ik kreeg toentertijd van al mijn collega's een felicitatie en mijn werkgever zei "maar hoe oud ben jij dan?"

Okay....

3. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Ik zeg er altijd maar bij dat t geplant is houden ze meteen hun mond gelukkig heb ik nog niet veel vragen er over gehad ( ben 21)

4. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohh wat herkenbaar ik ben bijna 28 en gister hebben wij de mensen in onze omgeving verteld dat we zwanger zijn. Ook wij kregen de vraag of het gepland was van een tweetal mensen, echt bijzonder hoor!
    Ik zeg gewoon; jaaaaa natuurlijk!! Wat denk jij dan? ;)
    Probeer me er niet al te druk om te maken zal wel een tekortkoming zijn van de mensen die het vragen.

5. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Hier was de eerste niet gepland en toen ook meerder malen die vraag gehad. Of hetv nou gepland of ongepland is... in beide situaties is die vraag vervelend & raar. Ben nu zwanger van de tweede en het is dit keer gepland. Zal die vraag vast nog wel een paar keer gaan krijgen deze zwangerschap.

6. butterfly89

butterfly89 Bekend lid

24 nov 2012
    630
    1
    0
    Leidster in kinderopvang
    Hm, vind het heel raar en opgepast als mensen dat vragen..
    Ben benieuwd hoe dat bij mij zal gaan; ben 24.

7. Snowy09

Snowy09 Actief lid

13 aug 2011
    466
    0
    0
    Onder Rotterdam
    Ik ben er net 25 en zwanger van de 4e . Zegt voldoende denk ik ?
    Lekker negeren al die domme opmerkingen hoe moeilijk ook ! Ik ben er trots op jong mama te zijn !

8. kranenburg

kranenburg Actief lid

14 okt 2011
    138
    0
    0
    NULL
    NULL
    haha wat grappig is ik was bij de eerste ook 21 zwanger bij de tweede 24 en nu 28 bij de derde :D

9. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    Hier kreeg ik vorige zwangerschap ook regelmatig die vraag,
    voelde me soms wel geirriteerd omdat wij er zoooo bewust voor kozen
    was 22 en heb endometriose en pco
    maaar ook nu krijg ik de vraag weer omdat het "zo snel" is

10. Edel

Edel Bekend lid

23 feb 2013
    794
    0
    0
    Schoten - België
    Ik was 24 bij ons zoontje en 26 bij onze dochter en nu 31 bij ons derde kleintje. Ik krijg nu opmerkingen van "amaai je leven is voorbij nu want drie kids is zo veel werk......" Wij hebben er nochtans BEWUST voor gekozen. Of "jij weet straks wat doen".... Met twee kids heb je geen werk dan ofzo? Of "alle, je bent uit de pampers met de kids en nu weer één........" Maar straks allemaal ooohhhh en aaaahhhhh natuurlijk als ze geboren wordt....... Jong en of oud, op een goede mama zijn staat geen leeftijd!

11. mb90

mb90 Bekend lid

17 feb 2013
    706
    25
    28
    Vrouw
    Ben zelf ook 22 en 35 weken zwanger. Heb gelukkig nog niet meegemaakt dat vreemden zoiets zeiden tegen mij. Maar heb wel veel mensen die me raar aankijken... Je ziet ze dan echt denken he...

Maar die mensen kennen ons niet, dus ze weten ook helemaal niet dat we al jaren samen zijn, beiden al jaren vast werk hebben, een eigen koophuis, en samen beslist hebben om er aan te beginnen.

Laat ze maar zeggen en denken dus!! Wij weten beter!

12. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Hier ook van iemand de vraag/opmerking of het wel gepland was weer zo snel..
    Mensen hebben altijd wel iets te zeuren!

13. miffy

miffy VIP lid

15 jun 2011
    7.746
    418
    83
    Gastouder en Verzorgende IG
    friesland
    dat idee heb ik nou ook altijd....
    zeuren om iets te zeuren hebben

14. Aroma34

Aroma34 Actief lid

3 aug 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL
    Ik vind het zeker brutaal! Snap niet dat mensen zoiets durven vragen aan eigenlijk een "vreemd" iemand die ze niet kennen..
    Ik was zelf 21 toen ik zwanger was, helaas MA zie banner.
    En op m'n werk was alleen 1 collega die alleen een opmerking maakte, goh ik wist niet dat je al met kinderen krijgen bezig was. Maar dat vond ik niet erg. Maar vragen of het gepland was ving ik wel erg.. misschien heb je er wel ontzettend veel moeite voor moeten doen om zwanger te raken..
    En jong? Vind ik zeker niet. Het is maar net hoe je er zelf in staat toch?. Ik ben zelf 22 nu en voel me oud genoeg en kan voor een kindje zorgen. Mijn zus is bijvoorbeeld 27 en die voelt zich niet oud genoeg, meningen verschillen daar toch heel veel in. Geniet lekker van je zwangerschap!

15. Smnee

Smnee Niet meer actief

Wat belachelijk! Dit ben ik niet gewend van Etos. Toen ik zwangerschaps vitamine ging kopen kreeg ik een gefeliciteerd en advies.
    Vind het sowieso wel een vraag die heel veel mensen stellen, en als je antwoord krijg je te horen dat ze helemaal niet wisten 'joh'...

Trek het je niet aan, die keuze hebben jullie gemaakt omdat jullie beiden vonden dat het een goede was. En gefeliciteerd natuurlijk! :)

16. wwrr

wwrr Fanatiek lid

14 mei 2013
    1.280
    448
    83
    Dit is mij ook al heel wat keren gevraagd en ik vind het ook grof. Maar trek me er eigenlijk weinig van aan, heb altijd zoiets dat de maatschappij gewoon meer gewend is geraakt aan het feit dat vrouwen steeds later aan kinderen beginnen. Dat ik daar niet aan mee doe kunnen zij ook niks aan doen ;) Ik heb altijd al jong moeder willen worden en als mijn man het eerder had zien zitten dan denk ik dat ik nog jonger zou zijn geweest.

17. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier 27 en ik krijg de vraag ook of het gepland was, omdat mensen het nog niet verwacht hadden... Over t algemeen positieve reacties, maar sommige!

18. Imme0913

Imme0913 Lid

15 aug 2013
    24
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik was 21 toen ik zwanger was van de eerste en heb zelfs bij de huisarts, verloskundige en na de bevalling zelf op het consultatiebureau een heel kruisverhoor gehad. Nu was hij ook niet gepland toen, maar mijn vriend en ik hadden alles netjes op de rit. Woonden samen, hadden een huis, hij had een goede baan en ik zou afstuderen tijdens de zwangerschap (wat ook allemaal gelukt is overigens).

Nu ben ik 25 en zwanger van de tweede en is het echt een wereld van verschil. Krijg nu tenminste eerst gefeliciteerd te horen in plaats van 'Was het een ongelukje?' of 'Heb je wel een vaste vriend?' etc.

Snap je frustratie dus volkomen en ik heb er ook echt 'last' van gehad. Wilde aan iedereen laten zien dat ik echt wel een goede moeder was, waardoor ik mezelf helemaal kwijt ben geraakt. Dus ik zou zeggen trek je er niks van aan, want dat werkt alleen maar averechts. Doe waar jij jezelf goed bij voelt.

19. MamavanDJ

MamavanDJ Niet meer actief

Mij vinden ze nu nog jong.... 1e zwangerschap op m'n 23e, 2e op m'n 26e en nu de 3e op m'n 30e! Zo jij bent er vroeg bij 3 kids op je 30e!

Niks van aantrekken!!

20. Luja

Luja Niet meer actief

Oh wat bekend...
    Hier op mijn 18e zwanger geraakt, van een tweeling!
    Heeeel veel rare vragen en rare blikken.
    Nee, het was niet gepland maar wij hebben er het beste van gemaakt.
    Nu op mijn 22e heeel bewust zwanger geraakt van onze kers op de taart, ons zoontje. Geen enkele gekke vraag of blik, men had het nu wel verwacht , ook omdat ik wel aangaf graag een derde te willen.

Tja helaas denken mensen bij de 'was het gepland?' vraag niet altijd na... Ik antwoordde op mn 18e vaak gewoon 'en jouw kind?' dan beseffen de meesten wat een gekke vraag het is :p

Meid gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet ervan, trek je zo min mogelijk van die ondoordachte vragen aan!

(edit: ik vind het altijd wel heel grappig als ik met bijv een nieuwe collega praat, wanneer deze vraagt hoe oud ik ben. 23 dus. Of ik een vriend heb, nee een verloofde. En 3 kindjes :D die reactie die je dan krijgt hahahah)

Deel Deze Pagina