GEPLAND jong zwanger

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bayeux12, 11 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Memories

Memories Niet meer actief

Leuk jullie gaan ook voor een tweede wondertje...je zal vast de vraag ook nog een keer krijgen hahah

2. Allesofniets

Allesofniets Niet meer actief

Dit heb ik ook regelmatig Pff. Zeg dan gewoon doodleuk, o dat weet ik niet moet je daar even aan de deur gaan en gooi de deur dicht.;)

Ontopic..
    Hier is het juist andersom,
    Ik ben ongepland zwanger, wilde om medische reden liever geen kinderen, dit weten de meeste! En dan er toch vanuit gaan dat het gepland was...

Zo kreeg ik een keer als antwoord. Ik wist wel dat jullie toch voor kinderen zouden gaan.. Ummm pardon!

Wat gaat een ander nu aan of het gepland is of niet. Je bent zwanger, je meld en het komt klaar!

3. Soit

Soit Niet meer actief

Ik was ook gepland zwanger van de eerste toen ik 21 was. Ik heb nooit rare reacties gekregen. Ik heb daar ook nooit bij stil gestaan eigenlijk, voelde me gewoon heel zelfverzekerd en blij!
    Ik zie juist zoveel voordelen van jong zwanger zijn, ik voelde me onbevangen, creatief en deed alles op gevoel. Bovendien ben ik nu zwanger van de vierde, voor mijn 30e. Ik vind dat dus echt super fijn. En tijd voor werk en opleiding dat ik echt heel graag wil, daar heb ik straks nog tijd genoeg voor. Ik ben waarschijnlijk nog geen 35 als ik me ga omscholen :).

Proficiat, en geniet van je zwangerschap! :)

4. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Hier in de regio is het "normaal".
    Ik was op mijn 18e zwanger van mijn zoontje, 19e bevallen. Niet in de planning.
    Maar er waren toen heel wat meiden rond mijn leeftijd (van 17-20 jaar) die gepland zwanger waren.
    Een aantal hebben de 2e (of 3e) al een tijdje.
    Wij verwachten in April (ben ik 23) ons 2e kindje, en deze was wél gepland.

Ik vind het wel brutaal hoe sommige mensen een vragenvuur openen.

Geniet er lekker van meid!

5. Nienkiej

Nienkiej Fanatiek lid

5 jun 2011
    1.180
    0
    36
    Verkoopmedewerkster
    Gouda
    Hier ook gepland zwanger toen ik eind 20 was. Kreeg alleen leuke reacties, niemand dacht dat het een ''ongelukje'' was.

Heb nu alleen op mijn werk dat sommige vragen of het gepland was of ongepland.. maar dan heb ik zoiets van, jullie kennen mij toch niet, dus vind het ook geen erge vraag.

6. Babystew

Babystew Niet meer actief

Mijn kinderen zijn ook allebei heel bewust 'gepland'. Bij mijn eerste was ik 21 en nu bij mijn tweede ben ik 23.
    Hier ook wel rare blikken en vragen gehad hoor, hoewel ik het erger had verwacht. Er is in ieder geval nog nooit iets door een wildvreemde gezegd of gevraagd.
    Het viel me tijdens mijn eerste zwangerschap ook op dat als ik met een collega in de stad liep tijdens de pauze (getinte jongen van rond mijn leeftijd) de blikken heeeeeel anders waren dan als ik met mijn man liep (blank, 30 jaar). Met mijn man "mocht" het opeens wel, ofzo. ;)

Ik maak me er niet druk meer om en richt mijn leven in zoals ik dat graag wil; ik zie veel voordelen in het jong moeder zijn. Maar je merkt inderdaad wel dat het in Nederland snel als opmerkelijk gezien wordt. Net als dat mensen denken dat ik wel flesvoeding zal geven ipv borstvoeding, want dat laatste is helemaal raar om te doen als je jong bent blijkbaar :( past niet bij hun beeld van een jonge moeder denk ik.

7. brunette02

brunette02 Actief lid

11 okt 2012
    326
    0
    16
    België
    Hier ook vaak die vraag gekregen! Ik ben 23 en mijn vriend 26. Mijn vriend heeft al een dochtertje uit een vorige relatie en zij is 5 jaar. Zijn dochtertje was ongepland en de relatie met zijn ex liep al snel spaak. Ondertussen wonen wij al 3 jaar samen, waarvan 1 jaar geleden zelf een huis gekocht. Toen we nog niet aan kinderen dachten kregen we voortdurend de vraag wanneer we aan kinderen gingen beginnen. Toen ik dan zwanger was kreeg ik plots van zoveel mensen de vraag of het gepland was. Deze vraag kwam ook telkens van mensen die ik amper kenden (bijvoorbeeld een man van het voetbal van mijn vriend waar ik nog maar 1 keer voordien een conversatie mee had gehad).

Ik begrijp niet waarom mensen dit vragen, want dit is iets die ik zelf niet zou durven vragen aan een zwangere vrouw. Ook kreeg ik vaak van diezelfde mensen de vraag hoe lang we hebben moeten proberen voor ik zwanger raakte, vond ik zo onbeschoft!

8. speentje2012

speentje2012 Actief lid

3 okt 2012
    474
    0
    16
    zeeland
    Ik was op mijn 21e zwanger en nu weer (22) Bij mij is het nog nooit gevraagd

9. papa270113

papa270113 Actief lid

31 mei 2013
    226
    0
    0
    Enschede
    Hier ook 21 jaar en gepland zwanger. Inderdaad ook hier de vragen. Maar ben al 5 jaar samen en het echt de liefde van me leven. Kan nog steeds zeggen dat ze liefde meer wordt en de band sterker.

10. Thea23

Thea23 Fanatiek lid

7 okt 2011
    4.433
    1.123
    113
    ZZp er
    bij alle 3 niet gepland zwanger geworden .

Als iemand het vroeg was ik gewoon ook heel eerlijk
    Niet gepland maar meer dan welkom .

zeg ook vaak onbewust zwanger geworden en bewust zwanger gebleven.

Maar maakt niet uit hoe oud je bent mensen zijn nieuwschierig zit in het aard van het beestje , willen altijd alles weten over een ander

11. jennmich1706

jennmich1706 Actief lid

6 okt 2013
    281
    27
    28
    Vrouw
    Maastricht
    Ik ben niet zwanger en heb ook geen kinderen. En ik vind die vraag echt niet kunnen. Dat je het je afvraagt oke, bedoel doe ik ook als ik een jong iemand zie. Maar ik zou het nooit vragen.

Ik ben 22 en zou niets liever willen als een kleine samen met mijn vriend, maar door omstandigheden gaat dat niet.

Groetjes

12. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    zelfs mij vragen ze het, ook omdat ik er jong uitzie. Ik was op mijn 24e zwanger van mij dochter en 26 van mijn zoon.
    Ik krijg ook de vraag, bewust?
    En dan moet je die blikken zien als je met de duowagen loopt!!! alsof je een broedmachine bent.

wat ik ook egrg vind is dat mensen vragen, en komt er een derde?? Mensen schreeuwen dan NEE waar moet ze het laten, ze heeft al van elk 1 blabla
    Ook zeggen ze "zo gefeliciteerd, van elk 1 ben je mooi klaar he"
    Ehh dat weet ik nog niet, maar bij de derde wordt er al moord en brand geschreeuwd van NEE, belachelijk!

13. Memories

Memories Niet meer actief

@rica
    bizar eigenlijk he ..hoe durven mensen
    dat is toch aan jou en je partner ..grrr haha irriteer me er altijd vreselijk aan .
    ene oor in andere uit dan maar..

14. Enfermera

Enfermera Fanatiek lid

7 nov 2011
    1.354
    0
    0
    Ik vind het sowieso brutaal, maakt me niet uit hoe oud je bent. Maar mensen vinden het blijkbaar normaal om vragen te stellen als 'was het gepland', of 'wanneer gaan jullie voor een tweede'. Vind ik echt onzin, weet je hoe persoonlijk dat is?
    Ik krijg bijna zin om dan als wedervraag te stellen; 'en, hoe is jouw sexleven?'. Maar ik denk dat ik daar de ballen dan niet voor heb, hihi :p

15. Vivian22

Vivian22 Actief lid

7 apr 2012
    182
    128
    43
    Die vraag heb ik idd ook een aantal keer gehad bah bah. En bij mn vriend op de voetbal zei eentje zelfs: Foutje zeker??
    Nou toen ik dat hoorde... Nee zijn al 2,5 bezig en 2 miskramen gehad dus hoe durf je dat in godsnaam te vragen/zeggen..

16. love7

love7 Actief lid

12 sep 2012
    497
    69
    28
    Vrouw
    NB
    By mij precies hetzelfde verhaal 21 jaar en gepland zwanger had er ook wel wat opmerkingen gekregen vooral op het werk omdt ze daar vry laat aan kindjes beginnen, maarja waarom niet hebben samen een koop huis al 3 jaar en hebben allebij een vaste baan dus vonden het een mooie tijd om te beginnen, en kan ik lekker langer van mijn kindje genieten hahah ipv als je 30 bent zo denk ik erover

17. Woelmuisje

Woelmuisje Actief lid

12 dec 2012
    386
    0
    16
    NULL
    NULL
    Van een vreemde vind ik het een rare vraag, maar anders niet hoor.

Ik had ook n collega, die nog maar net een andere vriend had en pril samenwoonde, die zwanger was. Daar vroeg ik het ook aan.

Ikzelf heb de vraag ook gehad, ik vind het geen rare vraag.

18. Redhead86

Redhead86 Actief lid

6 aug 2013
    306
    0
    0
    Ik vind het knap brutaal en eigenlijk ronduit onbeschoft... Wat al gezegd werd, wat als jullie ontzettend moeite hebben moeten doen om zwanger te raken? En de opmerking 'foutje zeker?' Kan al helemaal niet! Geloof dat ik echt uit mijn plaat was gegaan als ik zo'n opmerking zou krijgen...
    Niettemin verwacht ik ook wel zulke reacties als het bij ons zo ver is. Niet zo zeer om de leeftijd, ik ben 27 en mijn vriend 30, maar we zijn nog niet zo heel erg lang bij elkaar. Maar als het goed voelt, voelt het goed. Klaar.. We zijn allebei op een mooie leeftijd voor ons gevoel, we houden van elkaar en zijn zeker van elkaar en onze relatie. En we willen allebei heel graag een kindje. En ja we hebben er natuurlijk heel goed over nagedacht en veel over gepraat, voor een kindje kiezen doe je niet zomaar. Maar ik denk wel dat we rare blikken en misschien rare opmerkingen krijgen vanuit onze omgeving... Toch vind ik dat het mensen niks aangaat. Het is ons leven, onze relatie en onze keus..
    Mensen moeten altijd wat te praten hebben hoor... Vraag me altijd af of die mensen zelf zo'n saai leven hebben dat ze zich met dat van een ander bezig moeten houden om het leuk te houden ;)

19. Lieverdje2010

Lieverdje2010 Actief lid

29 nov 2012
    215
    0
    16
    Ik ben momenteel nog bezig met een fulltime studie
    In Nederland,Limburg
    Jeetje ja ik herken het. Echt niet blij mee. Hier hetzelfde. Ik was 20 en kreeg het ook van (schoon)familie zelfs. Nu met de tweede, terwijl ze weten dat de eerste ook geplandcwas, krijgen we de vraag of het nu wel gepland is?? Wat?? Beide zijn gepland en zeer gewenst. Ik ben wel van beide snel zwanger geworden maar sat heeft er niets mee te maken. Hier 23 toen ik zwanger werd van de 2e. Inmiddels 24. Waar bemoeien mensen zich mee?? We wonen samen en nee zijn niet getrouwd. Want dat schijnt ook nog werkelijk te spelen op de dag van vandaag?!

20. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Ik ben 27 en zwanger van de 4e
    De eerst kwam toen ik 20 was.. Hij is inmiddels bijna 7 dan nog 1 die in november 3 word en nog 1 die 1 jaar is.. April komt de 4 e en mensen kijken me aan alsof ze medelijden hebben met me.. En vaak de vraag of het mijn kinderen zijn, gepland zijn en ' ik moet er niet aan denken zoveel kinderen' maar gewoon schijt aan hebben.. Heb ik tenminste wel.. Ik moet ze dragen ik moet ze opvoeden en ik moet het betalen.. Waar bemoeien ze zich mee.. En ja zijn allemaal gepland.. Deze 4e was over een jaar gepland .. Eerder zwanger dan gepland maar zeker gewenst en uiteindelijk ook gepland..

Deel Deze Pagina