Boh ja! Hier was ons eerste kindje er net uit kregen we de vraag: wanneer komt de tweede?? Jeetje bemoei je met je eigen zaken. Nu zwanger van de tweede, hebben we het pas verteld met bijna 13 weken. In de tijd net ervoor (ik zwanger maar dat wisten hun nog niet) kregen we steeds te horen: als je nog een tweede wil moet je het echt nu doen, dan hebben ze nog wat aan elkaar!!! Wat was ik kwaad op mijn schoonfamilie elke keer na die verhalen. Het liefstwacht je dan nog 5 jaar, want zo ben ik dan ook weer, heb dan het gevoel hun de zin te geven. Slaat nergens op natuurlijk. We waren zwanger en blij. Ik probeer me niet gek te laten maken, al is dat als je zwanger bent extreem moeilijk..
Wat ben ik blij te lezen dat ik niet de enige bent die dit niet helemaal normaal vind De eerste vraag die mensen mij stellen als ze horen dat ik getrouwd ben: 'hoe oud ben je dan?' Dus ik verwacht diezelfde vraag wel een beetje als ze straks horen/zien dat ik zwanger ben. En dan die mensen die denken dat je zwanger wordt van trouwen! Die hebben echt de hele voorlichting gemist vroeger!
Ik ben 23 en nu zwanger van een tweeling. Ik heb al een dochtertje, zij was zoals een ander dat zou noemen,niet gepland. We wonen samen, zijn zelfvoorzienend en gelukkig. En nu blijven de vragen ook stromen: vind je het niet snel? Ben je er wel blij mee? was het wel gepland? Meid wat doe je jezelf aan.. Al helemaal omdat het een tweeling is Heel apart.
Het ligt er ook wel een beetje aan 'hoe' ze het vragen hé. Aan mij is het ook best vaak gevraagd of het wel gepland was. Dit werd eigenlijk alleen uit zorg (vk, gyn, zorgverlener, familie) of interesse (vrienden & familie) gevraagd. En op mijn volmondige 'ja' werd dan ook enkel positief gereageerd. Ik had me wel voorbereid op wat nare reacties omdat de paar mensen die ik in vertrouwen had genomen dat ik een kinderwens had, me bestookte met vragen en me zelfs om probeerde te praten(oa ouders......). Deze mensen zijn trouwens helemaal omgeslagen en alleen maar positief geweest sinds ik dus echt zwanger bleek.
Ach ik was 25 en mij werd het ook gevraagd. Misschien omdat ik de jongste was op m'n werk. Belachelijk! Ik heb trouwens elke keer gezegd: Nee niet gepland, help!! En nu?! Het was hartstikke gepland maar vond het zo'n nutteloze opmerking..
Whaha jeez dat meen je!! Mijn god.. Bizar. Ohja natuurlijk. Het lijkt wel alsof het nooit goed is he.. terwijl, het gekke is, vaak bedoelen mensen het toch goed op de een of andere manier. Vind ik zo'n gekke gedachte, ik ben altijd heel voorzichtig als ik dingen vraag als mensen zwanger zijn/net bevallen zijn. Ja herkenbaar. Hormonen helpen dan ook niet..
Ik vind dat echt een belachelijke vraag! Ik krijg neigingen om terug te vragen "en hoe vaak heb jij seks gehad afgelopen week en met welk voorbehoedsmiddel?" of 'hoe staat het met jouw sexleven?' Want de vraag 'is het gepland' komt in principe op hetzelfde neer!