nu naar HA of wachten tot woe VK?

Discussion in 'Zwangerschap' started by xje, Sep 16, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xje

xje Actief lid

Feb 26, 2007
    157
    0
    0
    ZH
    Ik weet niet of ik me zorgen moet maken, of dat dit erg is, daarom vraag ik het even aan jullie.

Ik heb vrij grote spataderen op mijn benen (die er echt op liggen, dat je ze kan voelen). Nu heb ik sinds een week een paarse vlek boven mijn enkel die nu ook open gaat. Het lijkt op zo'n wond die ouderen hebben en mensen met suikerziekte.
    Ik heb trouwens geen suikerziekte, geen hoge bloeddruk en hou ook niet heel veel vocht vast.

Wat zou dit kunnen zijn? (Toch geen trombose ofzo?) En zou het kwaad kunnen? Zal ik naar een weekendarts moeten of het woensdag aan de VK vragen?

2. 00Marij

00Marij Actief lid

May 17, 2007
    407
    0
    0
    ik zou naar de weekendarts gaan! wie weet heeft het niks met je zwangerschap te maken en anders verwijst de weekendarts je wel door. mocht het trombose zijn, dan is snelle actie noodzakelijk!

sterkte meid!

3. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik persoonlijk zou es de weekendarts bellen voor advies. Misschien vinden hun het wel verstandig om even langs te komen... Dadelijk heb je een lelijke open wond aan je been, dat is geen pretje! Succes meid!

4. Shalina

Shalina Lid

Sep 1, 2007
    72
    0
    0
    Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en gewoon naar de weekend arts gaan, misschien is het wel iets onschuldigs en mocht het trombose zijn ben je er iig optijd bij ,want dat is dan wel noodzakelijk.

Succes en sterkte meid.

5. prinses

prinses VIP lid

May 20, 2006
    18,334
    1
    36
    Nu bellen! Daar zitten ze voor.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,229
    7,276
    113
    Female
    Brabant
    Inderdaad, vandaag bellen! Het is sowieso niet iets voor een verloskundige, die kijkt alleen hoe het met jou algemene gezondheid gaat en je baarmoeder en kindje. Voor de rest moet je toch naar de huisarts.

7. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    Oh meid al is het maar voor je gemoedsrust maar bel je weekeindarts !
    Die zijn alleen maar blij als je in het weekeind komt krijgen ze 200% voor betaald dus voel je zeker niet bezwaard !
    Succes

8. Ice

Ice Fanatiek lid

Jun 15, 2007
    1,510
    0
    0
    Ik zeg ook: bellen die weekendarts!
    Daar zyn ze voor ;)

9. Anique

Anique Niet meer actief

Ik zou er ook direct mee naar een dokter gaan.

Mijn moeder heeft ook eens een keertje zoiets gehad, zij heeft ook geen suikerziekte ofzo, die had haar been gestoten en dat begon er ook zo raar uit te zien, helemaal donker en er kwam een soort gat in, ze was toen overigens niet zwanger, dus het hoeft niets met de zwangerschap te maken te hebben....

Dat heeft best wat tijd gekost toen om dat weer te laten genezen, ZEKER even een dokter naar laten kijken!

10. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

tja het is wel je gemoedsrust denk ik :)

ik zou gewoon even bellen

een spontane open wond is in ieder geval neit goed

en zeker niet prettig of handig of wat dan ook

en de dokter weet vast wat het is
    en idd.. het is niet echt iets voor je verloskundige.. die hebben meer verstand van buiken en babies :)
    en dikke kans dat als ze wel weet wat het is.. ze je alsngo doorverwijst richting huisarts.

ben wel benieuwd wat het is tho.... laat je het ngo even weten?

Share This Page