Haren verven of niet?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Marlee16, Jul 25, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marlee16

Marlee16 Actief lid

Mar 17, 2016
    473
    67
    28
    Hai dames!!

Ik ben nu 11 weken zwanger bijna en ik heb volgende week een belangrijk feestje, ik wil er natuurlijk spetterend uit zien :)
    Ik moet eigenlijk mijn haar verven zodat het mooi 1 kleur is maar ik geloof niet dat ik het aan durf, stoffen in de verf kunnen schadelijk zijn? Ik heb een pakje staan thuis maar ik ging even Googlen en toen dacht ik nou misschien toch maar even niet :-| Hoe staan jullie hierin?
    Ik ben al erg onzeker door 2 miskramen voor deze zwangerschap. Maar wat doen zwangere dan de hele zwangerschap? Uitgroei niet bij werken???

2. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Je kan gewoon je haar verven, niks aan de hand.

De kleur kan alleen wat anders uitvallen door je hormonen

Bloem2310 likes this.
  3. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    Wat Biny zegt

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Hier ook gewoon mijn uitgroei geverfd, wel beperkt tot het minimale.
    Zou me niet te druk maken en je uitgroei gewoon verven.

5. mariellevanr

mariellevanr Niet meer actief

Ik snap je twijfel! Soms kunnen alle deskundigen heel hard roepen dat iets echt geen kwaad kan, maar voelt het gewoon niet goed. In dat geval niet doen!

Een week voordat wij ons dochtertje verloren heb ik een coupe soleil gehad. Verf raakt niet eens echt je hoofd. Toch durf ik het deze zwangerschap niet aan al zegt iedereen dat het wel kan...

Luister naar je gevoel!

6. nicole1987

nicole1987 Fanatiek lid

Sep 19, 2015
    3,027
    970
    113
    Female
    brabant
    Dacht meeste wel behalve blonderen dat je dat beter niet kon doen en anders verven zonder die chemische troep erin ;)

7. vrouwvan

vrouwvan Fanatiek lid

Dec 26, 2015
    2,195
    1,242
    113
    De meningen zijn daarover verdeelt. Ik zou het zelf niet doen. Verf is onnatuurlijk en zeker tijdens je zwangerschap zou ik er ver van uit de buurt blijven anderzijds er zijn genoeg vrouwen die hun haar gedurende de zwangerschap gewoon verven. Kortom doe waarbij jij je goed voelt.

8. Liva

Liva Fanatiek lid

Dec 5, 2016
    2,018
    3,042
    113
    Van haarverf krijg je geen miskraam.

Je krijgt wel chemische zooi binnen, zonder is uiteraard beter maar het is niet direct een gevaar voor je baby.

Er is ook meer natuurlijke haarkleuring, is dat wat voor je?

9. Elsa86

Elsa86 VIP lid

Jun 30, 2014
    6,570
    3,507
    113
    Ik heb mijn haar deze zwangerschap al 2x geverfd. De eerste keer was ik ongeveer 14 weken zwanger. Toen heeft mijn schoonzusje het gedaan. Afgelopen vrijdag heb ik het laten verven bij de kapper.

Bij mijn eerste zwangerschap had ik de vk gebeld en die zei toen dat het geen kwaad kon.

10. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik ben altijd gewoon m'n haar blijven verven..

11. Irisje24

Irisje24 Bekend lid

Apr 18, 2017
    763
    298
    63
    Ik blijf ook lekker verven, geen zin om met grijze uitgroei rond te lopen. Zo ver ik weet is het niet schadelijk behalve blonderen.

12. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ik ben in deze zwangerschap al 3 keer naar kapper gegaan om mn haren te kleuren... geen probleem hoor

13. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

Aug 25, 2016
    2,218
    870
    113
    Female
    bedenk ook maar dat al die regeltjes die we nu handhaven vroeger totaal niet bestonden en dat er toen ook gezonde baby's geboren werden. het zijn vaak risico verminderende tips, maar dat betekent niet dat als je het wel doet je meteen een ziek kindje krijgt. ik zou gewoon doen waar jij je goed bij voelt.

14. Meisje@12345

Meisje@12345 Fanatiek lid

Aug 19, 2014
    2,423
    271
    83
    Ik verf ook gewoon mijn haar in de zwangerschap.

15. shanacasier

shanacasier Actief lid

Apr 11, 2016
    137
    11
    18
    ik had mijn haar niet gekleurd tot ik 25 weken zwanger was , had voor deze zwangerschap ook een miskraam was ook heel bang nu was mijn uitgroei verschikkelijk groot , heb gekleurd met een kleuring zonder amoniak is ook het beste denk ik .

16. vlndr

vlndr Lid

Sep 22, 2014
    61
    18
    8
    Zuid-Holland
    Op deverloskundige.nl, een site van de nederlandse beroepsorganisatie van verloskundigen, staat dit:

Schadelijke stoffen vermijden
    Contact met de volgende stoffen moet je zo veel mogelijk proberen te vermijden:

• nagellakremover met aceton
    • verf met terpentine
    • haarverf
    • chemische stoffen via de lucht van bijvoorbeeld nieuwe vloerbedekking of een pas geverfde muur
    • ongediertebestrijdingsmiddelen
    • chemicaliën (zoals foto-ontwikkelvloeistoffen)
    Dus nee, ik verf m'n haar liever niet tijdens de zwangerschap. Ik loop ook met behoorlijke uitgroei inmiddels, en ben daarmee ook op een bruiloft geweest :) maar moet toegeven dat ik ook niet zo'n ijdel typje ben van mezelf, dus het is voor mij geen big deal.

Daarbij staat er 'zoveel mogelijk vermijden', niet helemaal vermijden. Dus misschien kun je daar iets mee voor jezelf.

Logan likes this.
  17. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

Oct 15, 2015
    3,446
    1,129
    113
    Hier verf ik na de zwangerschap pas weer. Durf dat toch niet aan ivm chemische stoffen.

18. Ballon

Ballon Niet meer actief

Ik heb mijn haar gewoon laten verven en ook mijn nagels gewoon laten doen.

19. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Ik heb het destijds aan mijn gynaecoloog gevraagd en die zei dat het mocht, zolang ik geen verf met ammoniak gebruikte.

20. Louloute

Louloute Niet meer actief

Ik verf m'n haar ook gewoon, wel gebruik ik kleurenspoeling zonder ammoniak ipv gewone verf en een heel laag percentage waterstofperoxide.

Share This Page