Geplande keizersnede 39wkn, ervaringen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door caadje1989, 2 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Omdat onze kleine meid nu nog niet goed ligt. Ik had in eerste instantie wel natuurlijke bevalling mogen proberen maar ze heeft lang in stuit gelegen, nu sinds 1,5 week pas in hoofdligging maar ligt nog heel hoog boven mn bekken en scheef met dr hoofdje. (Zelfde als met mn zoontje destijds waardoor hij een bepaalde draai niet kon maken) Dus om herhaling te voorkomen van langdurige bevalling met uiteindelijke spoed ks, kregen we de keuze voor n geplande en zodoende zijn wij daarin mee gegaan. Onze gyn achtte de kans nu op een goedlopende natuurlijke bevalling vrij klein dus dan nemen we dat natuurlijk wel mee in de overweging ;)

2. Tazzy

Tazzy Fanatiek lid

20 aug 2013
    1.364
    31
    48
    Hier een geplande keizersnede gehad met 38,4.
    Ik vond het super, alles ging zo ontspannen en in een goede sfeer. De ruggenprik stelde niks voor en daarna is het alleen maar genieten. Bij mij sloeg de ruggenprik ook even naar boven maar ik kreeg toen meteen via het infuus iets toegediend waardoor dat ook weer meteen afzakte.
    Ik heb het echt als zeer prettig ervaren, heb echt volop kunnen genieten ervan en ook daarna. Natuurlijk heb je een buikwond en dat voel je maar ik vond het prima te doen, ik was de volgende ochtend gewoon weer op de been en vanaf dat moment deed ik mijn dochtertje helemaal zelf. Het meest vervelende vond ik nog de catheter hahaha.
    Heel veel succes en geniet vooral!

3. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je reactie en tevens tip over iets wat je via infuus toegediend kreeg zodat t gevoel weer afzakte. Moet maandag naar anestesist en zal dan s vragen hoe of wat dat is. Want vorige keer ben ik dus in slaap gebracht en werd heeeel suf wakker.
    Nogmaals dankje voor de tip en die catheter??? Die pijn voel ik ook nog steeds meest recent van vorige bevalling. Was zeker geen pretje

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    Hele stomme vraag, maar mag een geplande keizersnede ook met narcose uitgevoerd worden? Ik heb zitten zoeken, het schijnt een mogelijkheid te zijn maar veel zie ik er niet van. Ik wil namelijk echt GEEN ruggenprik. Narcose is ook geen pretje en ook niet zonder risico en je mist van alles, maar dat weegt voor mij nog steeds op tegen een ruggenprik. Spoedkeizersnede werd geloof ik wel (standaard?) met narcose gedaan.

5. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Weet je heel toevallig nog hoe dat middel heette wat ze hebben toegediend om die reactie af te laten nemen?

6. caadje1989

caadje1989 Actief lid

6 okt 2012
    211
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zover ik weet doen ze onder narcose alleen als t echt té spoed is waardoor geen tijd meer is om ruggeprik in te laten werken...al gaat dat normaliter al erg snel. Of als er aandoeningrn zijn waardoor ruggeprik niet mogelijk zou zijn. Ze verdoven eerst je huid waardoor je de ruggeprik zelf bijna niet meer voelt. Ik heb t de vorige keer amper grvoeld. Overweeg het nog eens en praat erover met je arts/gynaecoloog... zou zo zonde zijn als je die mooie momenten mist! Succes!

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dit kan je beter met je anesthesist bespreken, ik heb 2 weken geleden een afspraak op de poli anesthesie gehad waarbij dit bekeken werd.

8. Stiertje73

Stiertje73 VIP lid

27 feb 2011
    5.738
    268
    83
    Ik zou het idd gewoon ter sprake brengen bij de anesthesist.
    Bij mijn spoedkeizersnee kreeg ik eerst een ruggenprik. Maar die werkte niet snel genoeg, terwijl de toestand van mijn dochter nog meer verslechterde. Dus toen heb ik daar overheen ook nog narcose gekregen. Nou, daar moest ik wel van bijkomen! Het duurde wel een week voordat de mist in mijn hoofd een beetje opgeklaard was.
    Bij de gentle sectio kreeg ik een ruggenprik. Daar bleef ik helder bij en ik was ook veel sneller hersteld. Van het zetten van de ruggenprik heb ik amper wat gevoeld. Ik zag er van tevoren wel tegenop, maar ik ben heel blij dat ik de geboorte van mijn dochter meegemaakt heb.

9. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik kreeg 7 jaar terug een spoed ks en kreeg een ruggenprik dus hier geen narcose gehad
    heb je een nare ervaring gehad met een ruggenprik? Dit zou je bij de anesthesist moeten bespreken,succes!

10. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ik heb 3 ks's gehad waarvan er 1 spoed was,1 gepland zonder gentle sectio dus op de 'ouderwetse manier' en 1 met gentle sectio en dat is echt een wereld van verschil zeg... Heerlijk mijn meisje bij me gehad totdat ik terug ging naar de kraamafdeling en dit is voor mij echt een mooie afsluiter geweest. Met mijn jongens duurde t 2 uur voordat ik ze in mijn armen had en heb dat best wel even moeten verwerken zeg maar...

11. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.945
    14.996
    113
    @maris ik zelf nog niet maar in onze directe omgeving is t al zo vaak misgegaan met soms zeer ernstige permanente schade dat ze alles mogen doen met me wat ze nodig vinden maar alleen DAT niet.

Deel Deze Pagina