Wat moet ik in huis halen?

Discussion in 'De bevalling' started by minimouse, Dec 18, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. minimouse

minimouse Niet meer actief

Hallo,

Wij zijn nu langzaam bezig om alles klaar te maken voordat de kleine komt. Ben nu 32 weken en na oud en nieuw wil ik er toch wel klaar voor zijn.. Maar nu vraag ik me af; Wat moet ik allemaal in huis halen? Heb al een kraampakket binnen van de zorgverzekeraar. Klossen, po en rugsteun kunnen we zo ophalen. Bed is geregeld.. Maar zijn we nu nog meer nodig? Of is er ook ergens een lijst die ik na kan kijken?

groetjes Minimouse

2. EnBee

EnBee Fanatiek lid

Aug 20, 2009
    1,147
    9
    38
    Ga je thuis bevallen? Dan heb je namelijk nog meer nodig dan in je kraampakket zit. Heb je niet een boekje gekregen van je kraamzorg? Bij mij stond hier alles in wat ik nodig had. Ik moest bv 2 emmers hebben, 10 extra hydrofiele luiers, 1 pak afvalzakken, 1 pak bedaalemmerzakken, pak boterhamzakjes (geen idee waarom hoor, maar het stond op de lijst)...
    Misschien krijg je deze lijst als de kraamzorg op intakegesprek komt?

Ohwja, ik was met mijn kraampakket (van de verzekering) nog even voor de check langsgegaan bij mijn kraamzorg-bureau, en bleek dat er niet alles (of igg niet genoeg) inzat. Ik heb nog voor €50,00 spulletjes bij moeten kopen, zoals vaseline, thermometer, navel-poeder, nog meer kraamverband, een paar extra gaasjes ed. Dus ik adviseer je om het toch even te laten nakijken als je thuis gaat bevallen.

3. Troeltje

Troeltje VIP lid

Oct 28, 2007
    10,662
    0
    0
    En je moet een thermometer hebben voor jouzelf en de baby en een flesje alcohol.'
    Kruiken, liefst 2 stuks. Verder weet ik het ff niet meer...

Share This Page