Geplande keizersnede bij 35 weken?

Discussie in 'De bevalling' gestart door basbousa, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Genieten doe ik niet echt. Ik voel de baby wel heel veel, maar ben eigenlijk helemaal niet zo bezig met de baby. Wel met het feit dat ik over een poosje dus een derde zal hebben. Maar ik koppel dat wat los van mijn buik. (Klinkt vaag, denk ik)

BEdankt voor je lieve reactie.

2. mamasan

mamasan Fanatiek lid

Pfff heftig allemaal.

Bij mijn zoontje zou ik met 35+3 ingeleid worden, het is geen keizersnede maar toch een ingreep om een kleine eerder te laten komen.
    Bij mij vanwege extreme uitputtingsverschijnselen door premature weeen die ik al vanaf 31w6d had.
    De ontsluiting bleef alleen hangen en na 4 weken ben je op.
    Dit was al extreem uitzonderlijk,want het is gewoon te vroeg.
    Uiteindelijk was het niet nodig want meneer kwam zelf toch nog met 35w1d.
    Alleen wat er al gezegd is, de kraamtijd is geen pretje.
    Je kleintje ligt op de couveuse afdeling omdat hij prematuur is.
    Alleen directe familie mocht erbij, de rest moest het met het scherm boven mijn bed doen.
    Gelukkig mochten wij na een week naar huis, omdat hij het heel goed deed.

Ik kan niet vanaf mijn schermpje oordelen over hoe je je voelt, maar probeer het tot 37w uit te zingen.
    Een prematuurtje vraagt veel meer dan een baby die op een goed termijn is geboren.

Heel erg veel sterkte!

3. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

Een prematuurtje heeft niet alleen opstart problemen, zoals in de couveuse moeten liggen, (soms) beademing, infectiegevaar, hersenbloedingen en noem maar op.
    Het is héél zwaar om een kindje in het ziekenhuis te hebben liggen, en zeker als je al 2 kindjes hebt om voor te zorgen. Ik kan natuurlijk niet in jouw hart kijken, maar misschien zou het wel zwaarder zijn om een zorgenkindje te hebben dan nog een paar weken vol proberen te houden. Het spijt me heel erg als ik je hiermee kwets, dat is niet mijn bedoeling, ik heb niet de ervaringen van depressie die jij hebt, maar ik heb de andere ervaring: een couveusekindje.

Maar, dan komt het prematuurtje thuis, maar moet wel regelmatig naar het ziekenhuis voor controles, misschien ook wel fysiotherapie zpals bij veel prematuurtjes.

Ze hebben een achterstand, qua groei, ontwikkeling. Wij zijn zelfs gewaarschuwd voor leerproblemen, gedragsproblemen...

Het zijn dus niet opstartmoeilijkheden, maar jaren en jaren van nasleep, en al dan niet permanente problemen.

Ik wens je veel sterkte.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    Nee meid dat klinkt niet vaag, dat klinkt heel erg herkenbaar.
    Hoe is het nu met je?

Deel Deze Pagina