Goed om te horen Jackie! Was er ook een bijzondere reden dat ze je dochter met 37+4 gehaald hebben? Ik vraag me ook echt af hoeveel kans het nou werkelijk is dat ze opstartproblemen kunnen krijgen bij 38 weken...
Hier met 39.2. Geen opstartproblemen mbt ademhalen. Persoonlijk zou ik denk ik kiezen voor iets langer laten zitten.
Ik denk dat die kans heel redelijk is aangezien kinderartsen pleiten dat kinderen niet eerder dan na de 39ste zwangerschapsweek worden gehaald. Bovendien, voor jou is een week te overzien, maar voor je kind mogelijk van groot belang.
Aiden is met een geplande keizersnee geboren met 38 weken (zie onder banner). Geen opstartproblemen gehad.
oh echt? ik krijg half december een geplande keizersnede met precies 38 weken, en een gentle sectio... Onze eerste zoon in ook precies met 38 weken gehaald met keizersnede (toen geen gentle sectio) en geen enkele opstartprobleem hoor. deed alles precies als een baby die met 40 wordt geboren. hier zeggen ze dat 38 weken helemaal rijp is om geboren te worden, wat een verschil per ziekenhuis he!
Gek he? Eigenlijk willen ze al helemaal geen ks doen bij 38 weken, zonder weeen. Mijn gyno zei dat de longen dan nog niet rijp genoeg zijn en de kans is dat ze dan in de couveuse terechtkomen. Natuurlijk wil ik dit niet, maar ik vind het zo vreemd dat dit per ziekenhuis verschillend is. Net als wat jij al zegt, doen ze het bij jou wel gewoon bij 38 weken. Een vriendin van mij heeft hem ook gekregen bij 38 weken en kindje lag ook nog in een stuit. Ik vraag me dan af of ze gewoon extreem voorzichtig zijn bij ons of dat andere ziekenhuizen gewoon wat minder voorzichtig zijn. Ik wil natuurlijk het beste voor mijn kindje en normaal gesproken kun je natuurlijk ook geen datum plannen met een natuurlijke bevalling, maar die 38 weken zou ons wel heeeeeeel goed uitkomen .
Ja, ik had een zwangerschapsvergiftiging. Daarom is ze eerder gehaald. Maar gelukkig dus geen opstartproblemen gehad. Ik was er wel voor gewaarschuwd dat ze misschien problemen met haar longetjes kon hebben.
Ik zou voor de 39 weken gaan als ik daarin de keuze had. Je neemt het zekere voor het onzekere en een gentle sectio is ook een mooie manier, jammer als je dat misloopt.