Eerste in stuitligging, twee ook?

Discussie in 'De bevalling' gestart door MamaPrinsesje, 27 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Min eerste lag in stuit, nog geprobeerd te draaien met 36 weken, maar helaas geen resultaat.
    Uiteindelijk bevallen met een natuurlijke stuitbevalling.
    Nu be ik. 30 weken zwanger, en kindje ligt al zeker 10 weken ook in stuitligging. Ga als het mogelijk is weer een draaipoging doen. Zou zo graag gewoon thuis willen bevallen ipv dat rot ziekenhuis. Maar heb er een hard hoofd in. Mensen zeggen dat de baby tijd zat heeft om te draaien, maar dat deed m'n eeste ook niet.

Zijner meer meiden die bij hun eerste een stuitbevalling hadden, waarbij de tweede wel is gedraaid en met hoofd naar beneden lag? Of meiden bij wie de tweede ook in stuit geboren is? Ben er erg benieuwd naar of ik als enige zo raar ben :p

2. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

De eerste lag vanaf 20 weken in stuit en weigerde te draaien, ook draaipoging hielp niet.
    De tweede ligt nu netjes naar beneden met t hoofd, ben 32 weken.
    Heb t gevoel dat deze ook zo blijft liggen terwijl ik er bij de eerste van overtuigd was dat hij in stuit bleef

3. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Bij de tweede is er natuurlijk wel meer ruimte om nog goed te draaien ( of weer terug in stuit :p). Bij mij is kindje nog vanzelf gedraaid met 32 weken, daarvoor ook in stuit. Hij ligt nu goed en vast... Het kan dus wel vanzelf!

4. LianneJJ

LianneJJ Lid

20 jul 2014
    71
    0
    0
    NULL
    NULL
    De eerste lag hier ook in stuit en heeft nooit goed gelegen.
    de tweede nu mooi met hoofdje naar beneden, vandaag weer bevestigt.
    De tweede heeft met zijn hoofd al overal gelegen maar lijkt nu bijna vast te liggen. Het blijft onzeker maar heb goede hoop!

5. liefsvanmama

liefsvanmama Niet meer actief

Kindje 1 lag in stuit, en draaipoging hielp niet. Natuurlijke stuitbevalling geprobeerd, maar werd toch een ks.
    Kindje 2 lag in stuit, en is zelf goed gaan liggen met 34 weken

6. MamaPrinsesje

MamaPrinsesje Actief lid

5 nov 2014
    245
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lees hier tot nu toe alleen maar positieve verhalen. Fijn!! Blijf dus ook nog beetje hoop houden dat de kleine zich nog draait!

7. Waaghals

Waaghals Actief lid

20 okt 2012
    250
    0
    0
    Verpleegkundige
    Woerden
    Tweede lag met 36 weken nog in stuit naar t zkh voor draaipoging eerst uur aan ctg geloof t of niet maar terwijl ik aan dat apparaat lag is ze gedraaid en dus natuurlijk bevallen.
    Nu zwanger van de derde afgelopen vrijdag echo lag hij/zij in stuit met nu 32 weken maar heb goede hoop er is ook nog genoeg ruimte en vruchtwater

8. 4MeidenMama

6 aug 2014
    78
    0
    0
    Amsterdam
    Mijn 2 lag in stuit en ze liet zich niet draaien tot 2 keer toe.
    Uiteindelijk is ze in stuit geboren.
    daarna nog een 3e en 4e kindje gekregen die met het hoofdje beneden lagen.

Ook deze zwangerschap ligt het kindje met het hoofdje naar beneden.

9. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik had bij mijn eerste geen stuit maar een dwarsligger. Ze is zo blijven liggen en met een keizersnede gehaald.
    Deze baby heeft tot ruim 34 weken nog gedraaid en ligt nu met het hoofd naar beneden.
    Thuis bevallen zit er voor mij niet in vanwege de keizersnede en andere complicaties. Maar natuurlijk bevallen wel!

Deel Deze Pagina