Geplande keizersnede en geboortefotograaf

Discussie in 'De bevalling' gestart door Lieverding, 3 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Wie is recent bevallen of weet meer van? ik ga een natuurlijke keizersnede krijgen rond 21 december. We hebben geboortefotograaf die ik graag bij wil hebben... maar wie weet of dat tegenwoordig mag/kan Tijdens corona? Ik ga in HMC/bronovo den Haag
     
  2. SJD1988

    SJD1988 Fanatiek lid

    29 okt 2017
    3.144
    3.509
    113
    Vrouw
    Hier (Dijklander ziekenhuis in Hoorn) mag onze geboortefotograaf helaas vanwege de huidige Corona maatregelen er niet bij zijn, niet bij een gewone bevalling en níet bij een keizersnede, ondanks dat ze een samenwerking heeft met het ziekenhuis. Helaas :(

    Misschien kan je het betreffende ziekenhuis even een mailtje sturen wat momenteel hun beleid is en/of eventueel de verwachting voor december? Ze hebben wat dat betreft allemaal hun eigen manier om ermee om te gaan.
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  3. linkiepinkie

    linkiepinkie Niet meer actief

    Ik heb vorige week een keizersnede gehad. Alleen partner mocht erbij zijn. Dus dat zal over een maand ook nog wel zo zijn. De operatie-assistente heeft een berg foto's gemaakt. Van te voren werd het aan ons gevraagd of we dat wilden en moet je even je camera/ telefoon geven. En anders zelf even opnoemen voor de operatie.
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  4. Suuzan

    Suuzan Fanatiek lid

    21 dec 2013
    1.804
    654
    113
    Ik denk dat een fotograaf niet mag ivm corona. Hier zijn bij allebei de keizersnedes veel foto’s gemaakt (met onze camera) door een verpleegkundige. Je ziet op de foto’s echt hoe ze uit mijn buik komen. En onze reacties. Dus als je een goed fototoestel hebt of kan lenen kan je echt mooie foto’s krijgen.
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  5. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb goed fototoestel, ben zelf ook fotograaf.. maar tja geboortefotograaf maakt het toch beter.

    we zullen zien dan, niets aan te doen.
     
    Suuzan vindt dit leuk.
  6. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Ik heb het vandaag in zh gevraagd: op dit moment mag dat niet maar wekelijks veranderd het afhankelijk van coronabeleid dus het kan heel goed dat eind december het wel mag. ik moet het overleggen met mijn arts die secio gaat maken want ze bepaald wat mag en niet.
     
  7. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Het verschilt per zkh.
    Geboortebeweging houdt een kaart bij waar er een derde persoon bij de bevalling mag zijn. Dit gaat niet specifiek over een ks, dus ga er vanuit dat het hoogstens strenger zal zijn maar zeker niet soepeler.

    aangezien HMC westeinde nu al geen derde persoon toelaat bij een reguliere bevalling kun je er redelijk vanuit gaan dat een fotograaf bij een ks ook niet mag. Om het zeker te weten zou je se even moeten bellen uiteraard.

    edit: spuit 11. Kaart nog even erbij voor andere mensen
    https://www.google.com/maps/d/viewer?mid=173HYnXZSpRlPOg6gDf-8DsMEIPOxAi17&ll=52.023555962367865%2C4.36140919320839&z=11
     
    Lieverding vindt dit leuk.
  8. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
  9. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    We hebben al fotograaf het maakt niet Uit of het uit die groep komt of niet. Volgens verpleegkundige bepaald arts of er deerde persoon mag zijn en dan + corona regels. Aangezien de keizersnede wordt uitgevoerd door mijn behandelde arts die ik elke week spreek verwacht ik dat ze geen probleem zit in fotograaf.. maar dan corona regels hopelijk is het iets allemaal versoepelt dan eind december... ik ga het zien dan ik weet het ook niet
     
  10. Lieverding

    Lieverding Fanatiek lid

    9 jun 2019
    1.202
    453
    83
    Vrouw
    Handig zo’n kaart! Is het dan corona gerelateerd of als standaard???
     
  11. Littlegirl1989

    Littlegirl1989 Fanatiek lid

    2 aug 2015
    3.090
    2.175
    113
    Corona gerelateerd, maar ze zijn afhankelijk v input van mensen dus als er dingen wijzigen horen zij dat niet (altijd) direct vh zkh.
     
    Lieverding vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina