hoi meiden, ik wil in het ziekenhuis bevallen maar zodra ik naar huis mag moet ik 6 trappen op om thuis te komen, (wonen 3 hoog zonder lift) zouden ze me hierom langer in het ziekenhuis houden of wordt je gewoon naar huis gestuurd?! zal het bij de volgende afspraak sowieso even aan de vk vragen...
daar houden ze je echt niet voor hoor! Heel rustig de trap op en/of twee sterke mannen regelen die je goed kunnen ondersteunen.
Tja maar ik moet thuis de trap ook op en wij hebben geen plee boven dus ik moet ook tig keer die trap op en af. Maar bij mijn jongens liep ik de trap op dag 1 ook wel meerdere malen hoor! Denk dat als je het rustig doet, met hulp, het best gaat!
heb ik ook! 3 uur na de bevalling was ik thuis. met goede ondersteuning rustig de trap op lopen, gaat best!
je mag gewoon naar huis. misschien dat je de eerste dag je een beetje zwakjes voeld en het is handig als er dan even iemand achter je loopt. voor het geval dat.
Het is niet moeilijk of pijnlijk hoor om trappen te lopen na je bevalling,tenzij je een operatie/ks hebt gehad natuurlijk.Is het je eerste kindje?
@moedervan6, ja het is ons eerste kindje.. mijn moeder mocht bij mijn bevalling niet naar huis, maar goed dat is 27 jaar geleden en tijden veranderen natuurlijk wel. vandaar mijn vraag maar ik heb mijn antwoord al, thnxx all!
Je weet natuurlijk niet hoe het gaat, maar ik kon eigenlijk alles weer na de bevalling. Heb ook gelijk zelf gedoucht, trappen lopen lukte ook.. Ondanks mijn hechtingen. Maar je weet nooit hoe je gaat bevallen. Mocht je bijv een ks krijgen ben je sowieso nog een paar dagen tot een week in het ziekenhuis. Komt vast goed allemaal!
Nou ik vond het lopen na de bevalling door de spierpijn en knip toch niet heel erg prettig hoor.. Ben blij dat ik niet 6 trappen op hoefde
Mijn kraamzorg heeft mij verboden om de eerste 3/4 dagen naar beneden te gaan, omdat dit slecht voor je bekken zou zijn. De eerste dag ben ik natuurlijk wel naar boven gegaan. Mijn kraamhulp was trouwens wél van de oude stempel haha.
met bekkeninstabiliteit adviseren ze idd om de volle 8 dagen op bed te gaan liggen om te zorgen dat je bekken goed herstellen
Ik moest bij de eerste 4 trappen op en heb dat langzaam gedaan. Het was goed te doen ondanks mijn BI toen. Ik was wel snel buiten adem en was loom in mijn benen. Het is in ieder geval geen reden om je in het ziekenhuis te houden. Vraag ondersteuning van je partner en rust af en toe even uit anders kun je duizelig worden. Hier werd juist tot 3x toe geadviseerd niet te blijven liggen, je banden zijn verslapt en er zit geen gewicht meer op, het is juist beter in beweging te blijven om het verder verslappen nog meer te voorkomen. Bij mij kwam dan wel een fysio aan huis om gerichte oefeningen in bed te doen en gaf advies over hoe en hoeveel bewegen. Een sluitlaken of bekkenband kan verlichting geven de eerste paar dagen, het wordt dan ook geadviseerd deze de hele dag te dragen en in beweging te blijven. Het afbouwen moet langzaam gebeuren icm gerichte oefeningen.
hier kindje met pomp gehaald.. hechtingen van onder plus een knip.. woon 4 hoog 8 trappen zonder lift,,, maar tis me gelukt
Lekker naar huis! Trappen lopen kan best. Was heerlijk uitgescheurd, maar in het ronald mc donald huis waar we logeerden (dochter lag op IC) hadden ze ook geen lift. Je hoeft de 6 trappen niet op te rennen hoor! Dat scheelt.
Jep, je wordt echt niet gehouden voor die trappen. Hier 4 hoog zonder lift, 7 trappen en was goed te doen ondanks een fikse knip en catheter die moest blijven zitten. Ben volgens mij nog nooit zo snel boven geweest haha!
Oei, nou ik had er echt niet aan moeten denken eerlijk gezegd. Ik vond van de auto naar de voordeur al ver, was doodop (had niet geslapen), was totaal shaky en had overal pijn. 7 trappen omhoog lijkt mij echt een onmogelijke opgave na mijn bevalling. Respect voor voor de meiden die dit zonder problemen konden. Ik zat nog als tip voor je te denken aan een kraamhotel. Daar kan je volgens mij nog wel een dag (minimaal) blijven uitrusten. Tenminste, dat dacht ik...als ik het mis heb, hoor ik het graag