hoelang na de bevalling weer op de been

Discussion in 'De bevalling' started by sillaah, Dec 7, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
?

hoelang na de bevalling weer een dagje weg

1. na 1/2 weken

2. na 2/3 weken

3. na 4/5 weken

4. langer

Multiple votes are allowed.
Results are only viewable after voting.
  1. sillaah

sillaah Fanatiek lid

Sep 21, 2006
    1,429
    0
    0
    Utrecht
    hallo allemaal,
    mischien een hele domme vraag maar ik weet er geen raad mee. :oops:
    ik las dat de negenmaandenbeurs/huishoudbeurs 14 feb begint..
    ik wil er heel graag heen met mijn moeder, maaaar..
    ik ben 13 jan. uitgerekent. nu kan het zijn dat ik begin jan. al ga bevallen, maar hoelang duurt het ongeveer voor je weer een dagje weg kan na de bevalling ?
    kwa drukte daar enz..
    ik bedoel zou ik dat aankunnen na 4 wkn om zo'n drukke beurs te bezoeken ? wat zijn jullie ervaringen ?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Ik heb zelf geen ervaring.

Maar ik zag bij shownieuws, Maureen du toit, 3 weken na de bevalling gezellig in de studio een kerstopname ( feestje) doen.

3. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik denk dat het teveel is. Het is erg druk en je bent constant aan het lopen/staan. Ik ben zelf naar de Jonge Gezinnenbeurs geweest begin november en t was net een mierennest.

4. Channie

Channie Fanatiek lid

Oct 13, 2005
    4,149
    0
    0
    Ik ga gewoon weer overal heen :)

5. Ingiemoppie

Ingiemoppie Niet meer actief

mijn buurvrouw is op 19 november bevallen van haar vierde kindje. ik heb haar 6 dagen later alweer op de fiets langs zien komen.

Christell0304 likes this.
  6. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

Aug 9, 2006
    3,051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Ik was de eerste tijd echt nog te moe voor zulke dingen...qua wond enzo zou het wel zijn gegaan maar ik was echt nog super moe, ff winkellen was echt een uitputtingsslag laat staan op een beurs jakkerren. Verder heb je dan ook een kindje he, neem je die dan mee of laat je die thuis (wat ik echt liever niet doe zelfs bij mn dochter van anderhalf voel ik me echt geamputeerd zonder haar) en stel dat je 2 weken overtijd gaat dan ben je misschien net 2 weken geleden bevallen.

Ik denk dat je dat echt pas op het moment zelf kan zeggen, misschien heb je een supermakkelijke bevalling en voel je je idd meteen weer top maar het kan ook allemaal tegen zitten. Gewoon op het moment zelf beslissen.

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

Jan 1, 2006
    4,615
    0
    0
    Roosendaal
    Iemand die ik ken deed ook al snel alles weer. Die sport ook al weer volop en dat ging laatst toch goed fout. Hele natte broek en bloed en alles...

8. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

Oct 28, 2005
    1,830
    0
    0
    Ik ging na een paar dagen voor het eerst een rondje wandelen en heb dat uitgebouwd. Na een week of 2 deed ik bijna alles weer, maar wel met mate.
    Het lijkt soms wel of mensen er een wedstrijd van maken hoe snel je na de bevalling weer alles doet.
    Lijkt mij persoonlijk veeeel verstandiger om goed te herstellen zodat je alles weer aankunt, dan snel snel en uiteindelijk toch een flinke slag terug te krijgen.
    Maar dat is mijn mening ;)

Groetjes,
    Daan

9. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ik denk dat het voor iedereen verschillend is en dat je het tegen die tijd zelf voelt of je het wel of niet kunt. Ik ben wat dat betreft een langzame starter en mij zul je een paar weken na de bevalling nog geen dagjes weg zien gaan..

10. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

Nov 6, 2005
    1,764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    Ik ben zelf uitgerekend begin maart en midden april wil ik graag naar de elf fantasie fair (ben mega sprookjes gek haha)
    Ik ga meestal nooit naar fairs alleen deze (1x in het jaar)
    Ik denk dat je het voor jezelf moet aankijken hoe je je voelt.
    Elke bevalling is anders maar ook de manier waarop we genezen.
    Ik zie me volgend jaar (een maand na de bevalling) al helemaal daar naar toe gaan.
    Maar het zou ook kunnen dat ik daar nog helemaal niet klaar voor ben dan.
    Ik wacht het lekker af en zie het dan wel.
    (ik moet natuurlijk ook niet onderschatten dat ik straks 3 kindjes heb ;)...dus ben misschien wel veeeeeels te moe om te gaan haha )

11. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Ik liep met 5 dagen achter de kinderwagen met Lynn en na 8 dagen waren we aan het winkelen in de prenatal.

Ik moet wel zeggen: Lichamelijk kon ik het aan, geestelijk wat minder....ik kon de drukte om me heen niet zo goed verdragen, werd er onrustig van

12. bobbelientje

bobbelientje Actief lid

Nov 2, 2006
    320
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik voelde me de eerste 2 weken na de bevalling echt een dweil. Heb na 10 dagen het eerste rondje gelopen, maar dat was maar 10 min. Verder komt het vanzelf wel weer. Leg niet teveel druk op jezelf, dat lijkt me niet echt goed voor het herstellen..

13. manouk

manouk Actief lid

Apr 26, 2006
    291
    0
    0
    Ik kon pas na 4 weken weer naar buiten :(. Ik heb echt pech gehad.
    Ik heb een super bevalling gehad die maar 2 uur duurde maar ik heb wel een knip gehad en ben uitgescheurd. Toen hebben ze me (inwendig) verkeerd gehecht waardoor ik echt doodging van de pijn. Ik kon alleen maar stil in mn bed liggen en iedere beweging deed zeer.
    Na 2 weken is de boel weer opengemaakt en ben ik opnieuw gehecht en toen is dat weer gaan ontsteken pfff het doet nog pijn als ik er aan terug denk.
    Maar nu 7 weken later ben ik wel weer helemaal opgeknapt maar naar een beurs ofzo zou ik nog echt niet kunnen gaan. Het lopen houd ik maar net een uur vol; dan begint het weer pijn te doen.

14. ik heb een keizersnede gehad die erg zwaar was geweest, aangezien door mijn angst de verdoving niet volledig werkte en ik dus veel pijn heb gehad, plus het feit dat mijn baarmoeder niet goed wou krimpen de eerste nacht, was allemaal erg zwaar, maar 4 dagen daarna toen ik thuis was heb ik savonds de hond mee uitgelaten... en 7 dagen later met kinderwagen enz naar mijn vader geweest en vanaf dat moment ook vaak weg geweest naar winkelcentrum of de stad of wat dan ook...

Mijn herstel is gelukkig boven verwachting goed aan het verlopen...
    het is morgen 4 weken geleden en ben gister hele avond wezen winkelen.

ok kan je naturlijk regelmatig even zitten op de beurs. maar idd tis maar net hoe jij zelf voelt tegen die tijd

15. maisy

maisy Fanatiek lid

Jun 12, 2006
    4,859
    0
    0
    Ik was altijd wel weer snel op de been, maar sporten wordt sterk afgeraden tot minimaal 6 week en dan langzaam opbouwen, de gewone dingen deed ik ookallemaal weer na een week, liep dezelfde dag weer rond, je moet t alleen ECHT niet forceren, dat had ik bij de eerste namelijk wel gedaan en na een maand of 4,5 stortte ik in en dat is echt niet grappig hoor!

16. melody

melody Bekend lid

Mar 29, 2006
    672
    0
    0
    Ik ben bijna 3 weken geleden bevallen dmv keizersnede en heb nog steeds het gevoel dat alles me teveel is...
    Terwijl ik toch lichamelijk en geestelijk vrij sterk ben...
    Baal er daarom ook ontzettend van en ben best wel jaloers op vrouwen die zo snel weer op de been zijn...
    Maar ik kan niks anders dan (proberen) me er bij neer te leggen en hopen dat ik me ook gauw weer beter ga voelen...

17. Ivonne

Ivonne Actief lid

Apr 9, 2006
    441
    0
    0
    Moet eerlijk bekennen:
    Bij mij na een jaar zoiets.
    Heb een jaar lang elke middag geslapen samen met mijn zoontje....

18. shanka

shanka Actief lid

Apr 28, 2006
    256
    0
    0
    almere
    ik was om half 6 savonds bevallen de bevalling heeft in totaal 12 uur geduurd.
    was savonds rond half 9 thuis en heb toen al gelijk alle kraamvisite gehad ben wezen wassen en de was opvouwen ik had nog zoveel energie dat ik niet stil kon zitten maar idd merkte het savonds wel want kon dan ook echt niet meer op me benen staan pas na 3 weken kon ik een blokje lopen en dat ik echt weer de hele dag kon lopen door de stad etc was na ong 5 weken.
    maar denk dat het er ook aan ligt of je na je bevalling genoeg rust neemt of dat je net als ik eigenwijs bent en al gelijk van alles gaat doen want dan duurt het natuurlijk wat langer voor je goed uitgerust bent en weer wat aan kan.

19. miloux

miloux Bekend lid

Jul 27, 2006
    760
    0
    0
    ik was met 2 weken al weer aan het winkelen etc.
    Bij de derde moet je wel.Wie doet het anders allemaal voor je?

20. melliemel

melliemel Fanatiek lid

Aug 31, 2005
    2,081
    0
    0
    daar wilde ik ook heen (de zaterdag daarvoor ben ik bevallen)maar dit zou te snel zijn ;)

ik denk dat je het gewoon ff af moet kijken; hoe is de bevalling gegaan hoe ben je daarna en 't is gewoon idd afhankelijk hoe jij je voelt.

ikzelf, was met 5 dgn op de been maar moet wel zeggen dat als ik teveel deed ik 's avonds een zwaar gevoel had van onderen en daardoor heb ik Zelf bewust elke dag rust genomen, niet geslapen ofzo maar echt ff gaan zitten en niks doen.

nu 5wkn verder en doe gewoon alles weer hoor, loop ook flinke stukken weer met mijn hondje en kinderwagen, door weer en wind ;)

ik zou gewoon ff kijken op dat moment hoe je je voelt en last but not least hoe het gaat met de kleine erbij natuurlijk.

gr saskia

Share This Page