geplande keizersnede, hoeveel eerder dan uitgerekende datum?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Roozjuh, 13 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    flink verhaal sry :p

11jaar geleden begonnen mijn bekken rug pijn te doen. Dit werd steeds erger en erger. Werd zwanger in 2008/2009 en na bevalling was het erger dan ooit. Ik zat aan Tramadol en Naproxen 24/7 om de dag en nacht door te kunnen komen. Na zware training vorig jaar is dit heel stuk verbeterd en ben ik vrij van de pijnstillers. (jeeeej!)

Nu dus weer zwanger en ben als de dood dat ik die vreselijke pijn weer terug ga krijgen als ik ga bevallen. Met name ben ik bang voor de weeen want das gewoon een slag op je bekken en rug.

Nu wil ik een geplande keizersnede (1e bevalling uiteindelijk na 22uur via spoedkeizersnede bevallen, trok t niet meer) Mijn verloskundige is hier helemaal voor en heeft goed woordje gedaan voor me bij de gynaecoloog. Gesprek over de bevalling heb ik 16 mei.

Nu heb ik me helemaal ingesteld op een geplande keizersnede. Als dit niet door zou gaan en de gyn via normale weg wil proberen, dan zal ik instorten denk ik. heb 11jaar gewerkt naar een pijnloos leven.

Maargoed dat weet ik 16mei dus *fingers crossed*

Nu de vraag waar t eigenlijk mij om gaat: Hoe gaat een geplande keizersnede tewerk? Hoeveel dagen vantevoren plannen ze deze voor uitgerekende datum?? Moet ik dan denken aan 3dagen of aan een week?

Heb wat algemene info op internet gelezen over hoe het die dag zelf eraan toe gaat. Daar maak ik me niet druk om en laat ik allemaal op me afkomen. Maar ik vraag me af aan hoeveel dagen ik moet denken dat de geplande keizersnede dan zou plaats vinden of is dit bij iedereen anders?

Doel is dus om de weeën voor te zijn zodat mijn spieren in mn rug bespaard blijven.

Liefs, Roozjuh

2. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Volgens mij is dat vaak tussen de 38 en 39 weken..

Ik ga vrijdag na de gynaecoloog voor overleg (eerste was ook een keizersnede) over wat we gaan doen en wat verstandig is..

3. Imraan2011

Imraan2011 Actief lid

12 okt 2010
    121
    0
    0
    Vroeger was het vanaf 38 weken. Tegenwoordig is het vanaf 39 weken, dus ongeveer een week voor de uitgerekende datum. Dit omdat ze nu erachter zijn gekomen dat veel baby's er last van hebben als ze met 38 weken al worden gehaald. Van de laatste keizersnede was ik 14 maart uitgerekende en de baby is toen 8 maart gehaald.
    Sterkte meid! Ik vond de twee keizersnede veel makkelijker dan de eerste.

4. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Hoi,

Ik heb een geplande keizersnede gehad vanwege mijn rug en die was gepland op 39 weken en 3 dagen. Ze doen liever de keizersnede vaak in de 39e week dan in de 38e week maar dat hangt weer van de situatie af natuurlijk. Als eerder moet dan eerder maar ze laten waar ik de keizersnede heb gehad de beeb het liefste zo lang mogelijk zitten.

Bij mij zijn de avond voor de keizersnede om 18 uur de vliezen gebroken. Omdat ik geen ontsluiting had toen ik binnen kwam mocht ik blijven en afwachten. Had weeën maar heb het toch tot de geplande tijd de volgende dag vol kunnen houden. Hij is bijna 16 uur na het breken van de vliezen gehaald.

Succes de 16e!

S0fie

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Word altijd eerst de vliezen gebroken bij een geplande keizersnede?

Vind t nu wel spannend worden :p dankje voor jullie info en verhalen!

6. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Nee vliezen worden niet gebroken maar die van mij zijn spontaan gebroken de dag voor de keizersnede.

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    O op die manier! :)

8. debke83

debke83 Fanatiek lid

24 jun 2008
    3.588
    0
    36
    Beek-Limburg
    Hier ook een geplande keizersnede gehad, met 38 en 5 dgn.
    Mij werd idd verteld rond de 39 wk. Ze belde me week ervoor om de keizersnede in te plannen.

9. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Week ervoor pas? Wauw! Hoop dat we woensdag meteen een datum plannen, ben niet zo van het afwachten :p

10. Mamanama

Mamanama Fanatiek lid

10 apr 2009
    4.080
    65
    48
    Zoetermeer
    Bij mij was het vanaf 38 weken i.v.m de grootte van de baby. Ze wilden voorkomen dat ze spontaan zou komen en uiteindelijk is ze gebroen bij 38+3 (maar mocht ook 38+1 kiezen, was 4-1)
    De datum was trouwens al op 15-12 vastgezet, dus dik 3 weken van tevoren.

11. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    38weken al :)

Trouwens net laatste echo gehad en ze ligt in stuit. dus een keizersnede is bijna niet meer weg te denken. dus dat is mooi :D

Ben nerveus voor morgen!!

12. Majorana

Majorana Bekend lid

29 apr 2011
    815
    0
    0
    Utrecht
    Bij ons 3 dagen voor de uitgerekende datum... maar ik denk dat dat wel vrij laat was. Ook vanwege stuitligging een keizersnede gehad en ik moet zeggen dat ik het ook wel erg spannend vond. Een week of 2 vantevoren hebben we een intakegesprek gehad waar alles helemaal tot in details besproken werd, en dat was wel erg fijn. UIteindelijk viel het ontzettend mee allemaal. Wij konden overigens zelf een beetje meedenken over de datum (zo was 6 december, wat eerst gezegd werd, niet zo handig, is de 9e geworden :).)
    Veel succes!

13. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    hier halen ze de baby liever niet eerder dan 39 weken.. Dat zou bij mij ook eerst de planning zijn. moest zowiezo een keizersnede omdat bij mij de placenta voor de baarmoedermond lag. L. had dus nooit via de normale weg veilig geboren kunnen worden. omdat ik met 34 weken met een boeding van de placenta in t ziekenhuis kwam te liggen hadden ze gezegd de keizersnede tussen week 38 en 39 te doen. In die week erna ook besloten om het met 38.1 te doen. Maar het liep toch even anders hier ;) na paar x ziekenhuis in en uit met 35.6 weer met bloeding ziekenhuis in en met weeen (die ik dus niet mocht hebben) en de volgende dag met precies 36 weken is L gehaald. (Wilden ze eerst niet, maar doordat ik toch weeen en pijn in buik en rug had toch maar wel gedaan)

14. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Gesprek gehad en onze kleine meid word idd via keizersnede gehaald! Eerder dan we dachten maar de datum zeg ik hier natuurlijk niet ;)

Dank voor alle reacties!!

15. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    he jammer roozjuh!;)

16. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hahahaa jammer he dat ik t ook hier niet meld :p ;)

17. lin2011

lin2011 Fanatiek lid

22 aug 2011
    3.321
    0
    36
  18. Danielle1982

Danielle1982 Fanatiek lid

3 apr 2008
    3.515
    1
    0
    Jammer idd... ;)

19. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    haha :D Ach als Mirri over de 40 weken heen gaat dan beval ik eerder :p dies nu 38weken ofzo toch?

20. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Fijn zeg dat je duidelijkheid heb :)
    Ik ga morgen na de gyn, ben benieuwd wat we gaan afspreken..

Deel Deze Pagina