Bang dat ik niet uit mezelf ga bevallen

Discussie in 'De bevalling' gestart door Caithlin79, 13 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Bij de tweeling ben ik bij 38 weken ingeleid omdat het lichamelijk heel zwaar werd en het voor de baby's ook beter was om geboren te worden.

    Nu gaat dit waarschijnlijk mijn laatste bevalling worden, en ik wil zo graag eens een natuurlijke bevalling meemaken. Eentje die helemaal uit zichzelf begint, zonder dat ik vantevoren weet dat ik aan een infuus moet ofzo.

    Alleen is zowel mijn moeder als mijn zus nooit natuurlijk bevallen.
    M'n zus is ervan overtuigd dat ze dat stofje mist (of tekort heeft) waardoor de bevalling wordt opgewekt, en ze denkt dat dit misschien wel erfelijk kan zijn.
    Ik geloof er niet zo in dat dat per se het geval is, maar merk wel dat ik er erg mee zit. Ben echt bang dat het bij mij ook niet uit zichzelf zal beginnen en/of dat ik het tegen ga houden omdat ik er teveel mee bezig ben.

    Herkenbaar? Of goede verhalen die me weer hoop geven? ;)
     
  2. Flutterby

    Flutterby VIP lid

    23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik was er ook 'bang' voor, geen tekenen dat de bevalling zou beginnen en ik hield veel vocht vast en had een te hoge bloeddruk waardoor ze me niet lang door wilden laten lopen. Uiteindelijk beviel ik plotseling bij 39+4 weken!

    Mijn moeder is bij mijn broertje en mij dik overtijd gegaan..
     
  3. Daphne B

    Daphne B Bekend lid

    26 feb 2008
    593
    0
    0
    import-brabo
    Bij mijn moeder hebben ze bij alle bevallingen de ontsluiting moeten bevorderen, zij maakt dat spul kennelijk zelf ook niet genoeg aan. (oxitocine als ik me niet vergis?)
    Maar bij mij was het geen probleem. Het kan natuurlijk wel erfelijk zijn maar ja, dan moet je wel net dat pakketje genen meekrijgen. ;)

    Hopelijk begint voor ons beiden de boel snel! Ik merk nog niks hier hoor.. (broertje kwam met 39+3)
     
  4. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    bij mij is de 2e bevalling óók ingeleid, maar dan alleen met gel...
    Hoewel dat wel voor een weeenstorm zorgde, voelde het verder wel als een normale bevalling, ik hoefde niet aan het infuus ofzo. Uiteindelijk kon ik alleen niet meer van m'n bed af, vanwege pijnstilling (pethidine) maar zoals gezegd, ondanks dat ik ingeleid ben voelde het nog best natuurlijk, omdat ik geen weeenopwekkend infuus nodig had.

    Dat schijnt bij een 2e bevalling vaker voor te komen...
     
  5. Caithlin79

    Caithlin79 VIP lid

    21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Blij om te lezen dat er iig ervaringen zijn die duidelijk maken dat het niet erfelijk hoeft te zijn.
    Hopelijk geldt dit voor mij ook. Ik vind het helemaal neit erg om overtijd te lopen, ik wil alleen erg graag bevallen zonder ingeleid te worden. Gewoon verrast worden, en niet vantevoren weten wanneer ik ga bevallen. Dit wordt waarschijnlijk de laatste, dus laatste kans op een natuurlijk begin ;)

    De verloskundige dacht vandaag weer aan mijn buik te voelen dat het sowieso nog wel even ging duren. Bah, dat wil ik helemaal niet horen!
     
  6. Miepie74

    Miepie74 Fanatiek lid

    10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik ben bij de eerste ingeleid omdat ik 2 weken overtijd liep. Dus toen ik bij de tweede weer een week overtijd ging, zakte de moed me al in de schoenen. Ook omdat ik had afgesproken deze keer eerder ingeleid te worden dan 42 weken.

    Met 40+5 ben ik gestript, dacht even die nacht dat het was begonnen maar was vals alarm. Met 41 weken 's ochtends afspraak in het zh en besloten dat de dag erop ingeleid ging worden. Nog even gekeken hoeveel ontsluiting ik had, gelukkig al 2-3 cm dus hoefde niet de veter-ellende door van de eerste inleiding (waar ik trouwens geen weeënopwekkers hoefde, mijn lichaam nam het over na de tweede veter). Maar ik was nog niet thuis een halfuur later en toen begon het alsnog vanzelf! :) Dus een paar uur later was ik weer in het zh maar toen op de verlosafdeling om te bevallen!

    Mijn moeder is trouwens beide keren uit zichzelf bevallen, ik was 4 dagen te laat, mijn zusje op de uitgerekende dag. Dus ook andersom denk ik niet dat het erfelijk is...
     
  7. RosaLynn

    RosaLynn Fanatiek lid

    5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    mijn moeder heeft al haar kinderen met een keizersnede geboren laten worden ivm haar suiker en het niet krijgen van weeen

    ik zelf ben 100% natuurlijk bevallen en heb weeen gehad.. nouwja ze zeggen het niks van gemerkt ;)
    ze waren bang dat ik dus ook geen weeen zou krijgen
    ik kreeg ze wel uiteindelijk maar heb ze niet gevoeld
    daarom was het voor mij helaas net alsof ik een kind had gekocht omdat ik er na mijn iedee te weinig voor gedaan heb
     
  8. corina83

    corina83 VIP lid

    10 sep 2009
    6.038
    0
    36
    Vrouw
    IT'er
    in een huis aan het water ;)
    Ik dacht het zelf ook dat het bij mij niet van nature zou gaan.
    Op een dinsdag waren we langs de Vk gegaan om te kijken of ik gestript kon worden 2cm ontsluiting maar ze wilde het nog niet *had ook flink last van bekkeninstabiliteit*, zaterdag zou ik dan gestript worden en als dat niet zou helpen zou ik maandag ingeleid worden maar op vrijdag melde Jayden zich aan in de ochtend, dus het is allemaal goed gekomen.
    Jayden is met 40+5 geboren.
     
  9. marloes80

    marloes80 VIP lid

    6 aug 2006
    22.008
    899
    113
    Ik ben al 2x ingeleid en moet nu ook weer rekening houden met een ingeleide bevalling (vind ik alleen maar fijn)

    Ik heb tijdens beide zwangerschappen geen enkele harde buik, oefenwee of zo iets gehad.
     
  10. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ik mis dat pakketje genen helaas. 2 keer ingeleid met gel, maar daar wel op bevallen. Bij mijn zoontje was de bmm met 42 weken nog potdicht. Had heel graag gewild dat mijn lijf het zelf had gedaan, maar ja. Het had toch nog een extra zetje nodig.

    Maar ik hoop dat jij nu een andere ervaring gaat hebben. Je hebt ook nog even ;)
     
  11. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ik had wel met 30 weken harde buiken omdat ik teveel gedaan had, maar verder ook totaal geen buikactie hier bij beide zwangerschappen.
     

Deel Deze Pagina