Heb ik gedeeltelijk nu al maar de mensen zijn er echt van overtuigd dat ze na de 39 weken geen geplande kz meer doen. Maar ik kan natuurlijk niet zeggen dat dat wel zo is want dan hebben ze snel de datum geraden. Ik laat ze maar in hun waarde. Heb wel.met mn man afgesproken dat we de laatste twee weekenden niks meer plannen want dan krijg je weer te horen. ..ohhh nu zou t wel niet gebeuren want jullie gaan weg enz. Pff word er al helemaal kriebelig van. Ik hoop dat mn lichaam t volhoudt tot week 39. Denk dat de kleine dat wel volhoudt maar ik Pff ik hoop t.
bij ons doen ze het ook "pas" bij 39 weken. zelf heb ik een keizersnede gekregen met 37,5 week omdat onze zoon ook flink was (10 pond en 56 cm bij dus 37,5 week en geen suiker). de gyn durfde het echt niet aan om hem nog langer te laten zitten. geloof niet dat artsen risico's gaan nemen hieromtrent.
Ik werk in een moeder&kind centrum. De reguliere programma's zijn op feestdagen vaak niet aanwezig. Echter gaan de keizersnedes gewoon door hoor. De gyn heeft een aparte ok beschikbaar voor dingen die geen spoed zijn echter wel ' tijdsgebonden'. Een curettage is bijvoorbeeld ook geen spoed (bij missed ab) echter zeggen we niet doodleuk wacht eerst de feestdagen maar af. Ik zou proberen je niet al te veel zorgen te maken..want ik denk dat in het gesprek dat je gaat krijgen deze eigenlijk allemaal weg te nemen zijn. Laat gewoon duidelijk afspreken met je gyn dat het geen voorkeur voor een keizersnede is maar de enige manier. Bespreek je voorgaande bevalling en je angst van het te laat zijn, je kunt hierbij zelf de weeenremmers ter sprake brengen indien dit niet gebeurt. Vraag gewoon hoe het zit met de planning en hoe dat met de feestdagen gaat. Verder zou ik als je het niet hebt een bevalplan maken. Dit zijn natuurlijk geen harde afspraken en ik ben er normaal ook helemaal niet van (het vaak toch anders dan verwacht) maar misschien geeft het je wel wat houvast.
Ik heb t gehad. Sofie zou op 3 januari gehaald worden dmv een keizersnede. Op 24 december kreeg ik bloedverlies en weeën. Ik was aan het begin van de middag in t ziekenhuis. Daar n echo gehad omdat m'n placenta voor de uitgang lag. Toen aan de ctg en ik bleek goede weeën te hebben (voelde dat niet zo). Ze vonden dat t erg snel ging dus kreeg ik direct weeënremmers en werd ik klaargemaakt voor ok. Het was topdrukte dus we moesten even wachten. Om 16.29 uur is Sofie geboren. Door de weeënremmers stopte de weeën echt direct.
Zo zie je maar dat elk ziekenhuis een ander beleid voert. Goed om te weten dat ze op feestdagen ook gewoon doorgaan. Al lees ik ook verhalen dat het vaak niet gebeurd. Dus dat is dus nog even afwachten. Ik ga het zeker nog even met de gynaecoloog over hebben. Even al mijn vragen op papier zetten. En aan hem of haar voorleggen. ( het is namelijk altijd de vraag wie voor mij zit ) Ook zoiets vervelends!!!! Een geboorte plan had ik al. Maar het zou lullig zijn als ze zeggen dat ze iets gaan doen maar uiteindelijk niet door laten gaan. Ik bedoel.... je bereid je er toch op voor..... Al zijn ze daar wel vaker warrig hoor. De gyn had in het dossier een heel verhaal neergezet. Zegt een andere gyn.... oh je bent al een tijdje niet geweest? Zucht.... moest ik haar gaan uitleggen hoe en wat. Keek ze er gewoon over heen. Want het stond er dus wel. Dus dat word nog even alles duidelijk op papier zetten voordat het zover is!
Wat vervelend meid. Geef echt goed aan dat je hiermee zit. Vaak doen ze daar wel wat mee. Geef gewoon echt aan dat het je ook angstig voor de bevalling maakt en je duidelijke afspraken wil.
Ja daar ga ik het ook zeker over hebben. Het is ook allemaal zo spannend! Ben zo blij als het allemaal voorbij is. Kijk er erg naar uit dat ik over 6 weken met mijn meisje en mijn gezin weer thuis ben. Bedankt wachtende voor je uitleg en dergelijke!