Geplande keizersnede of vaginaal bevallen - 2e kindje na keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door 1982Eva, 4 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Misskell

Misskell Actief lid

25 mei 2016
    183
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je mag hier wel zelf kiezen..tenminste ik had eerst wel een keuze tot dat bleek dat die te ver voor op groei lag hebben ze toch echt aangeraden een geplande kz te doen ipv zelf proberen. Ik heb na m'n spoed kz een wond infectie gehad dus litteken is zwakker en inleiden brengt ook risico met zich mee.. praat er gewoon op tijd over met de vk of gyn wat jou voorkeur geeft!

2. toch3

toch3 VIP lid

28 dec 2013
    18.292
    17.182
    113
    Beetje vergelijkbare situatie hier bij de eerste, gelopen tot 41.2, wel spontaan begonnen (vliezen braken), weeën gehad maar niet krachtig genoeg en ook met infuus geen vorderende ontsluiting en niet verder indalen dus ks gehad.
    En nr 2 en 3 gingen supergoed :) nr 1 was "gewoon" een eigenwijsje wat zn hoofd niet goed wilde draaien waardoor hij er niet tussen paste.
    Ik heb bij nr 2 ook veel twijfels gehad of het wel zou lukken, maar had fijne gyn die zei dat ze me sowieso niet lang gingen laten tobben. Achteraf heel blij dat ik het geprobeerd heb, maar kreeg ook niet echt de keus van de gyn om te kiezen.

In jouw situatie zou ik denk de ks plannen op 41.0 en als het spontaan begint toch proberen, evt kun je afspreken dat je max aantal uur aan de opwekkers moet indien nodig, dat je niet onnodig hoef te blijven tobben als het niet opschiet?

3. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Eerste kind spontaan begonnen bij 42 weken maar bij niet vorderende ontsluiting spoedkeizersnede gehad. Bij tweede kind totaal geen vertrouwen in een normale bevalling maar bij 39+6 begon het en onder een ruggeprik zonder bijstimulatie vlot bevallen. Het kan echt!

4. Roose79

Roose79 Bekend lid

9 sep 2016
    511
    1
    16
    Mijn eerste is geboren met een (spoed) keizersnee. Na 9,5 cm ontsluiting dat wel :D
    De andere twee zijn vaginaal geboren. Als je de keuze hebt, zou ik in eerste instantie voor een natuurlijke bevalling gaan. Ks kan altijd nog.

5. vliegje

vliegje Fanatiek lid

26 mei 2008
    4.369
    266
    83
    Vrouw
    Hier nu een dwarsligger dus opgenomen in het ziekenhuis tot aan de bevalling. Ks staat nu gepland totdat baby eventueel toch nog draait en indaalt en de bevalling zelf begint. Maar voor nu ligt ze zo verkeerd dat ze er niet eens uit kan zo dus zal het bijna zeker tot aan die geplande ks komen. Helaas...

6. 1982Eva

1982Eva Fanatiek lid

12 mrt 2014
    1.035
    5
    38
    NULL
    NULL
    Fijn om te lezen allemaal! Ik ben er nog steeds niet helemaal uit, 'aar heb over 2 weken afspraak bij gyn en ga daarna gewoon een keuze maken.

Deel Deze Pagina