Kosten bevalling ziekenhuis zonder medische indicatie

Discussie in 'De bevalling' gestart door LuckyBlue, 9 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LuckyBlue

LuckyBlue Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.442
    0
    0
    Hey meiden

ik heb het internet al afgezocht, ook dit forum, maar het is mij nog niet duidelijk

Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen. Mijn eerste is met de vacuum gehaald en werd dus medisch en hoefde de kosten niet te betalen.
    Nu is het natuurlijk afwachten hoe deze bevalling verloopt, maar voreg mij af hoeveel het kost om in het ziekenhuis te bevallen zonder medische indicatie.

Ik ben wel aanvullend verzekerd, maar er staan alleen bedragen die vergoed worden, maar weet niet van wat voor bedrag ik het af moet halen.

Dus mijn vraag weet iemand hoeveel het kost om zonder medische reden in het ziekenhuis te bevallen (zonder dat er vergoedingen af zijn gegaan.

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

300 euro dacht ik?

3. carrolyn

carrolyn Fanatiek lid

30 jan 2011
    2.770
    1
    0
    Misschien even bij je verzekeraar of bij het ziekenhuis informeren?
    Ik heb een verplaatste thuisbevalling gehad, dus met medische indicatie naar het ziekenhuis.
    maar je verzekeraar en het ziekenhuis weten dit vast wel.

4. missnanda

missnanda Bekend lid

26 okt 2009
    510
    1
    18
    Verzorgende IG
    Regio Emmen
    Hey Hoi,

Ik ben in maart ook in het ziekenhuis bevallen zonder medische indicatie.
    Er ligt mij iets van bij dat het ongeveer 250 euro eigen bijdrage was maar hoe het nu geregeld is weet ik zo niet.
    Kun je dat ook niet vinden in je polis?
    Ik zit bij het ZilverenKruis en heb 4 sterren en tot op heden nog steeds geen afrekening gekregen.

5. me83

me83 Niet meer actief

even informeren bij je zorgverz... dacht rond de 300 euro.. maar bij mijn kraamzorginfo stond wel weer iets over als je al een keer met tang of vacuum bevallen bent het soms wel med bevalling word..

even bellen.. dan weet je het zeker!;)

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik was bij Univé verzekerd en heb al een rekening van 315 euro betaalt. De 2e deze week gehad en dit is een rekening van 160 dus voor mij is dit al bijna 500 euro..:$

7. fairy2011

fairy2011 Fanatiek lid

28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Heb ruim 300 euro moeten betalen.

8. LuckyBlue

LuckyBlue Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.442
    0
    0
    Thnx meiden
    ik vind op internet idd echt uiteenlopende prijzen
    ga zo even aan de zorgverzekering vragen en anders ook even aan de vk, dan weet ik wat ik kan verwachten

9. LuckyBlue

LuckyBlue Fanatiek lid

25 aug 2009
    1.442
    0
    0
    Navraag gedaan
    het kost 509,87 om in het ziekenhuis te bevallen en mijn verzekering vergoed het grootste gedeelte

vor de mensen die het evt willen weten

10. Linana

Linana Niet meer actief

Hier zelfde verhaal, is ook weer afhankelijk of je aanvullend verzekerd bent of niet. Dus altijd even de verzekering bellen.
    Ik zou bijvoorbeeld zelf 160,- moeten bijleggen voor een ziekenhuisbevalling zonder MI.

11. Delilah

Delilah Niet meer actief

Handig topic! Ik was ook benieuwd :D

Ik ben 2 x thuis begonnen met de bevalling en 2 x met volledige ontsluiting naar het zkh gemoeten omdat de beebjes er niet uit kwamen vanwege een vreemde ligging.

Ik wil nu dus graag in het zkh bevallen en hoop dat ik toch een MI kan krijgen maar volgens de VK na de 2e bevalling is dat niet nodig...

Weet iemand of je dit kunt vragen aan de vk, of ze toch een MI willen geven? Of doen ze dat niet "maar zo"

12. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Je kanhet ziekenhuis bellen en vragen wat het kost..
    Daarna verzekering bellen en vragen wat ze vergoeden... En dan weet je wat je zelf moet betalen :)

13. Escal

Escal Fanatiek lid

12 aug 2009
    3.441
    0
    0
    limburg
    ik zou even je verzekering bellen. ik ben ook aanvullend en kost voor mij niets.
    bedragen verschillen per ziekenhuis verder dus mocht je het moeten betalen inderdaad even daarvragen. meestal rond de 300 euro maar ook afhankelijk van hoelang je er blijft dacht ik (300 bij bevalling en erna naar huis en als je in de avond of nacht bevalt en nog wil/ mag blijven extra kosten dacht ik..?)

14. Nelly

Nelly Fanatiek lid

5 mei 2006
    2.955
    1
    0
    Noord-Brabant
    Toevallig heb ik dat gisteren ook opgezocht op de site van de verzekering (ZilverenKruis). Als je geen medische indicatie hebt, betaal je voor het gebruik van de verloskamer. De prijzen zijn afhankelijk van het ziekenhuis, maar liggen rond de 300 euro.

15. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    ik moet 290 euro zelf betalen. maar dat moest een vriendin van mij ook en die heeft na 5 maanden nog geen rekening gehad. dus beetje vreemd :(

16. Linana

Linana Niet meer actief

in 2011 moest ik dus 160,- zelf bijbetalen volgens de verzekering,
    Deze maand maar ff opnieuw gevraagd ivm al die wijzigingen; blijkt dus nu 0,- te zijn :D
    helemaal blij met dit nieuws

17. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    In mijn gezinsverzekering van cz wordt het weer helemaal 100% vergoed. Zonder medice indicatie.

Dus is inderdaad per verzekering, per pakket verschillend.

18. gebakje

gebakje VIP lid

15 dec 2010
    5.130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Toevallig pijnstilling gehad die vriendin?? Want dan is het automatisch een ziekenhuisbevalling geworden, ipv een poliklinische.
    En dan betaal je niets.

19. Loes1980

Loes1980 Fanatiek lid

31 mei 2011
    1.170
    15
    38
    Klopt helemaal. Ik ga nu ook voor een ruggeprik, dus automatisch een MI en dus hoef ik ook niets te betalen.
    Krom he, Wil je extra dmv pijnbestrijding, dan betalen ze alles, maar doe je het op eigen krachten zonder pijn bestrijding, moet je zelf betalen.
    Vind het wel krom, maar ook heel fijn eigenlijk. Ik wil toch zooooooo graag die prik :D

Deel Deze Pagina