Hey meiden ik heb het internet al afgezocht, ook dit forum, maar het is mij nog niet duidelijk Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen. Mijn eerste is met de vacuum gehaald en werd dus medisch en hoefde de kosten niet te betalen. Nu is het natuurlijk afwachten hoe deze bevalling verloopt, maar voreg mij af hoeveel het kost om in het ziekenhuis te bevallen zonder medische indicatie. Ik ben wel aanvullend verzekerd, maar er staan alleen bedragen die vergoed worden, maar weet niet van wat voor bedrag ik het af moet halen. Dus mijn vraag weet iemand hoeveel het kost om zonder medische reden in het ziekenhuis te bevallen (zonder dat er vergoedingen af zijn gegaan.
Misschien even bij je verzekeraar of bij het ziekenhuis informeren? Ik heb een verplaatste thuisbevalling gehad, dus met medische indicatie naar het ziekenhuis. maar je verzekeraar en het ziekenhuis weten dit vast wel.
Hey Hoi, Ik ben in maart ook in het ziekenhuis bevallen zonder medische indicatie. Er ligt mij iets van bij dat het ongeveer 250 euro eigen bijdrage was maar hoe het nu geregeld is weet ik zo niet. Kun je dat ook niet vinden in je polis? Ik zit bij het ZilverenKruis en heb 4 sterren en tot op heden nog steeds geen afrekening gekregen.
even informeren bij je zorgverz... dacht rond de 300 euro.. maar bij mijn kraamzorginfo stond wel weer iets over als je al een keer met tang of vacuum bevallen bent het soms wel med bevalling word.. even bellen.. dan weet je het zeker!
Ik was bij Univé verzekerd en heb al een rekening van 315 euro betaalt. De 2e deze week gehad en dit is een rekening van 160 dus voor mij is dit al bijna 500 euro..
Thnx meiden ik vind op internet idd echt uiteenlopende prijzen ga zo even aan de zorgverzekering vragen en anders ook even aan de vk, dan weet ik wat ik kan verwachten
Navraag gedaan het kost 509,87 om in het ziekenhuis te bevallen en mijn verzekering vergoed het grootste gedeelte vor de mensen die het evt willen weten
Hier zelfde verhaal, is ook weer afhankelijk of je aanvullend verzekerd bent of niet. Dus altijd even de verzekering bellen. Ik zou bijvoorbeeld zelf 160,- moeten bijleggen voor een ziekenhuisbevalling zonder MI.
Handig topic! Ik was ook benieuwd Ik ben 2 x thuis begonnen met de bevalling en 2 x met volledige ontsluiting naar het zkh gemoeten omdat de beebjes er niet uit kwamen vanwege een vreemde ligging. Ik wil nu dus graag in het zkh bevallen en hoop dat ik toch een MI kan krijgen maar volgens de VK na de 2e bevalling is dat niet nodig... Weet iemand of je dit kunt vragen aan de vk, of ze toch een MI willen geven? Of doen ze dat niet "maar zo"
Je kanhet ziekenhuis bellen en vragen wat het kost.. Daarna verzekering bellen en vragen wat ze vergoeden... En dan weet je wat je zelf moet betalen
ik zou even je verzekering bellen. ik ben ook aanvullend en kost voor mij niets. bedragen verschillen per ziekenhuis verder dus mocht je het moeten betalen inderdaad even daarvragen. meestal rond de 300 euro maar ook afhankelijk van hoelang je er blijft dacht ik (300 bij bevalling en erna naar huis en als je in de avond of nacht bevalt en nog wil/ mag blijven extra kosten dacht ik..?)
Toevallig heb ik dat gisteren ook opgezocht op de site van de verzekering (ZilverenKruis). Als je geen medische indicatie hebt, betaal je voor het gebruik van de verloskamer. De prijzen zijn afhankelijk van het ziekenhuis, maar liggen rond de 300 euro.
ik moet 290 euro zelf betalen. maar dat moest een vriendin van mij ook en die heeft na 5 maanden nog geen rekening gehad. dus beetje vreemd
in 2011 moest ik dus 160,- zelf bijbetalen volgens de verzekering, Deze maand maar ff opnieuw gevraagd ivm al die wijzigingen; blijkt dus nu 0,- te zijn helemaal blij met dit nieuws
In mijn gezinsverzekering van cz wordt het weer helemaal 100% vergoed. Zonder medice indicatie. Dus is inderdaad per verzekering, per pakket verschillend.
Toevallig pijnstilling gehad die vriendin?? Want dan is het automatisch een ziekenhuisbevalling geworden, ipv een poliklinische. En dan betaal je niets.
Klopt helemaal. Ik ga nu ook voor een ruggeprik, dus automatisch een MI en dus hoef ik ook niets te betalen. Krom he, Wil je extra dmv pijnbestrijding, dan betalen ze alles, maar doe je het op eigen krachten zonder pijn bestrijding, moet je zelf betalen. Vind het wel krom, maar ook heel fijn eigenlijk. Ik wil toch zooooooo graag die prik