Geplande keizersnede, wat neem je mee?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Weezel, 17 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Weezel

    Weezel Nieuw lid

    17 jan 2019
    2
    1
    3
    Vrouw
    hoi allemaal,

    Ik heb deze week te horen gekregen dat het waarschijnlijk een geplande keizersnede gaat worden ivm de stuitligging van onze jongen. Nu heb ik geen idee hoelang ik daarna in het ziekenhuis moet blijven of wat ik allemaal voor hem of mijzelf mee moet nemen? Iemand tips, dingen die echt handig zijn of wat ik niet moet vergeten?

    Alvast bedankt!
     
  2. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Kleding voor jezelf je kind en je man. Borstcompressen evt voedingsbh toiletspullen instappers voor als je naar huis mag (veters strikken gaat m niet worden)
    Wij vonden een pak sap wel fijn en een pak liga's.
    Ga ervan uit dat je er zeker minimaal 48 uur blijft
     
  3. Mamamijn

    Mamamijn Fanatiek lid

    14 feb 2013
    1.039
    365
    83
    Vrouw
    Klinkt misschien dom, maar grote onderbroeken. Die dus boven je litteken uitkomen. En iets van een losse broek, had een jogging zwangerschaps broek aan na de ks nog lang door gedragen na tijd
     
  4. juf21

    juf21 Bekend lid

    20 mei 2012
    725
    139
    43
    Ik heb een eerdere spoed keizersnede gehad en krijg nu ook een geplande. Inderdaad die hoge onderbroeken en niet alleen maar positiebroeken. Die drukken precies op je wond. Ik had de eerste dag een joggingbroek aan en daarna weer m'n eigen spijkerbroeken, die kwamen boven de wond uit dus dat zat het prettigst.
    Heb net deze week aan mijn arts gevraagd hoe lang je in het ziekenhuis blijft, ze zei 2/3 dagen. Daarom heb ik ook meerdere setjes kleding opgeschreven voor mij en de baby (al zal mijn man tussendoor ook thuis zijn, dus die zou zo weer wat nieuws mee kunnen nemen).
    Wij nemen ook ons trouwboekje en legitimatie mee, zodat mijn man de kleine in het ziekenhuis kan aangeven.
    Succes!
     
  5. LadyBird90

    LadyBird90 Bekend lid

    10 aug 2016
    823
    543
    93
    Vrouw
    Kleding voor de baby in twee verschillende maten, mutsjes, sokjes, rompers. Knuffeltje voor de baby eventueel? MaxiCosi uiteraard, lekker dekentje/omslagdoek, en iets om de baby warm in te kunnen vervoeren.

    Voor jezelf een paar pyjama’s (met eventueel ook makkelijk open te maken bovenstukje ivm borstvoeding), sloffen, doucheslippers werden aangeraden door verpleegkundigen, lekkere shampoo/douchegel (knap je best van op!), gebruikelijke toiletartikelen, inderdaad wat te eten/drinken, telefoon+oplader uiteraard, FOTOTOESTEL, (voedings)bh’s, onderbroeken Mady van zeeman vond ik perfect en inderdaad voor het naar huis gaan een joggingbroek en loszittend shirt. Laat je (puzzel)boek maar thuis, daar heb je echt geen tijd voor (ik had er nog liggen vanwege de eerdere weken ziekenhuisopname, nou, ik had ze beter toen alvast kunnen lezen want ze liggen nu nog ongebruikt in de kast:roflmao:). Ik vond het trouwens ook fijn dat ik een klein kussentje van mezelf had; gebruikte ik eerst om mijn hand met infuus lekker op neer te kunnen leggen en daarna om tegen m’n buik te houden met hoesten en onderweg naar huis.

    Kleding en toiletspullen voor man, maar die ging tussendoor ook nog wel naar huis.

    Hier stond inderdaad twee dagen voor herstel, wij zijn na drie dagen naar huis gegaan omdat ik mij de eerste dag helemaal niet goed voelde. Dit is dus ook afhankelijk van wat je zelf wilt en aankunt.
     
  6. Mamabella12

    Mamabella12 Bekend lid

    22 okt 2017
    789
    790
    93
    Inderdaad die hoge onderbroeken en met slapen gebruikte ik mijn voedingskussen want ik kon niet zomaar even op m'n zij liggen, dat deed echt teveel pijn. Maar op mijn rug slapen lukte niet dus schoof ik dat kussen onder mijn buik en kon ik gelukkig wel op mijn zij liggen.

    Ik heb van maandag tm vrijdag in het ziekenhuis gelegen (op maandagmiddag ingeleid, dinsdag net voor 12u snachts is ze geboren). Maar als alles volgens plan gaat blijf je geloof ik 2 dagen.

    Heel veel succes in ieder geval!
     
  7. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Strip paracetamol. Als verpleegkundige niet opschiet (elders druk heeft ) , of je hebt medicatie ronde gemist kan je zelf gewoon pilletje nemen. (in mijn geval kon ik snachts ruim 1,5 uur alleen in mijn bedje huilen voordat er iemand kwam )
     
  8. maaike3

    maaike3 Bekend lid

    31 aug 2009
    772
    255
    63
    hoge onderbroeken zijn wel fijn inderdaad. Bij de 2de droeg ik trouwens in het ziekenhuis van die net broekjes. die zaten echt wel fijn! zitten geloof ik ook in je kraam pakket . Anders heeft het zkh ze wel. Vergeet ook vooral je tandenborstel niet. En telefoon lader. en wat te lezen. En te snoepen. Ik had ook zo klein flesje handgel op me kastje staan. Om af en toe een beetje een schoon gevoel te hebben.
     
  9. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Kleding voor jezelf en voor de baby.
    Ik had verder niet zoveel mee, woensdag keizersnede en vrijdag ochtend weer naar huis gegaan. Grote onderbroeken zijn inderdaad chill. Haha
     
  10. Draaikont

    Draaikont Fanatiek lid

    13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Wat enorm slecht! Ik hoefde maar op Mn belletje te drukken en kreeg een extra shotje morfine
     
  11. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Oh wat fijn :) was gewoon ff heel erg klote toen.. ik denk dat er misschien bevalling gaande was waardoor ze niet kwamen.
    Alles verliep rommelig , maarja weekend, zomervakantie misschien krappe bezetting.
    Een vriendin van mij was igg heel blij met mijn tip, moest ook lang wachten (ander ziekenhuis )
     
  12. maaike3

    maaike3 Bekend lid

    31 aug 2009
    772
    255
    63
    ja in de zomer is de zorg vaak prut qua bezetting. alleen wel balen dat de patiënten daar de dupe van zijn.... is voor ons als verpleegkundig ook lastig... want je wilt er voor iedereen zijn.
     
    Louise11110 en jolien 1986 vinden dit leuk.
  13. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Herkenbaar hoor... Ik zit in de gehandicaptenzorg Zelfde liedje....
    Bij ziekte,, vakantie verlof voel ik me enorm bezwaard vrij te nemen omdat er meestal geen vervanging is en collega werk gewoon erbij krijgt. Gevolg zijn prioriteiten stellen hoe lullig ook.

    Respect voor de jongens en meiden in de zorg hoor. Ik begrijp de struggles helemaal
     

Deel Deze Pagina