Ik had al een week of 3 last van erge pijn in mijn rechterzij uitstralend naar rug aan mijn gyn gevraagd die rade een echo aan van mijn nieren. Vanmiddag de echo gehad ik blijk aan mijn rechterkant nierstuwing te hebben Mijn gyn moet nu vertellen hoe verder maar heb pas over 3 weken een afspraak? Iemand ook ooit gehad tijdens zwangerschap?
Nee persoonlijk niet gehad, maar ze waren er op een gegeven moment wel bang voor en de vk stuurde me per direct door naar het ziekenhuis naar de gyn voor een echo. Ze zei nog van het zal wel niet zo zijn, maar dit wil je niet hebben. Nu weet ik niet of mijn vk een beetje hyper was die dag, maar van de andere kant snap ik ook niet waarom ze jou 3 weken laten wachten. Ik neem toch aan dat je daar medicijnen voor moet innemen?
Ja ikke toen ik 14 weken zwanger was pffff heb er 2 weken mee gelopen en gekropen wat deed dat zeer zeg. Ben 3 keer op de spoedeisende hulp terecht gekomen en met de 3 de keer was het duidelijk dat het niet mijn spieren waren maar me nieren. Heb buscopan en diclofenac gehad wat hielp en na 4 dagen was het over rede de baby was gedraaid want die lag op me urineleider. Dacht dat ik ervan af was nou mooi niet kreeg het met precies 39 weken weer en dat heeft ervoor gezorgd dat de weeën 2 dagen later begonnen en met 39+3 bevallen ben. Meteen erna was het over. Vind 3 weken wachten erg lang kan je niet eerder?
Gut wat ben k blij dat er eindelijk iemand is die dit ook heeft!!! Sorry Ik heb een paar weken geleden ook een topic geopend over nierstuwing, maar kreeg er erg weinig reacties op. Wat is dit fijn! Sorry voor jou hoor! Hihi.. Het begon bij mij bij 21 weken. De verloskundige stuurde me naar de HA want ze dacht niet aan een verloskundig probleem. de HA dacht aan het syndroom van tietze.. Maar de pijn werd alleen maar erger. Toen weer naar de HA gegaan en is er een echo van de organen gemaakt. En wat blijkt, nierstuwing aan de rechter kant! Ik ben de tel een beetje kwijt, maar ik geloof dat ik een paar weken terug bij de gynaecoloog terecht ben gekomen door de HA. Ze heeft buscopan voorgeschreven (een soort spierverslapper die de leider van de nier naar de blaas moet ontspannen) nou dit helpt voor geen meter. Vorige week weer een echo nieren gehad, en de nier stuwt nog steeds (kon ook niet anders, heb veel pijn). Afgelopen woensdag weer naar de gynaecoloog geweest, en die wou me opnemen in het ziekenhuis met een infuus buscopan. Dit zou beter helpen. Maar dit heb ik geweigerd want ik wil niet nog weken in het zh liggen!! Ben nog maar 29 weken. Slik nu 3x2 pcm, en ook dat helpt niet. Als ik teveel doe, als ik zit of loop dan krijg ik koliek pijn! De pijn zit onder de r. ribben, en straalt uit naar het r. schouderblad. Ook pijn aan beide kanten van de rug (zijkant). Donderdag moet ik naar de uroloog, kijken wat die ervan zegt, en die week daarna weer naar de gynaecoloog. We zullen zien hoelang ik het vol hou! Heb jij ook medicatie gekregen? Er zaten tussen de 1e echo en 2e echo 2 weken bij mij! Je moet er wel op gaan staan dat ze je nier goed in de gaten blijven houden! De nier reguleert ook de bloeddruk, dus die ook in de gaten houden. Mocht je erge pijn krijgen (koliek pijn) de HA bellen!! Zou het fijn vinden dat we er over blijven praten en onze ervaringen uit wisselen als jij dat ook prettig vindt natuurlijk!!
Ik was bij de verloskundige in het ziekenhuis omdat het bij de gyn te druk was maar ik voelde me echt heel erg onbegrepen ik legde mijn klachten uit en zij had echt geen idee toen ging ze overleggen met gyn en die zei gelijk echo maken Dus volgende dag echo gemaakt vandaag dus en dan blijkt dit heb ook echt veel pijn ik denk dat ik maandag bel hoe nu verder ik ga geen 3 weken wachten Ik denk dat ze ook echt communicatie problemen hebben de gun weet nu niet dat ik dit heb elke keer gaat het zo. Die arts die de echo deed zei ook dat dit behandeld moest worden maar zei verder ook niks
nou er is geen behandeling voor! Het gaat pas over als de kleine er is! Die drukt namelijk de leider van de nier naar de blaas gedeeltelijk dicht. Er kan een drain of een jj katheter geplaatst worden. Maar dit doen ze liever niet ivm hoog complicatie risico voor de kleine! dat is voor mij dus uitgesloten.. alleen pijnstillers.. Maar ja tijdens de zwangerschap mag je hooguit pcm!
Bij mijn 1e kreeg ik dit opeens rond de 20 weken. Dacht dat ik een miskraam kreeg, wist werkelijk niet wat me overkwam. Na het uitleggen van de klachten aan de vk wist ze me te vertellen dat het nierstuwing was. Ben me toen rot geschrokken maar bij mij was het een eenmalige aanval. Heb daarna geen last meer gehad gelukkig
Ik heb het bij mijn eerste zwangerschap ook gehad. Vanaf 20 wk tot het einde. Veel ziekenhuisopnames met buscopan infuus. Zelfs 2 x volledig platgespoten omdat de aanvallen niet stopte. Dubbel j cathetether geplaatst zonder enkele verdoving ( heb dit als zeer pijnlijk ervaren ) maar die moest er een paar uur later uitgehaald worden omdat mijn lichaam het afstootte. Ik heb uiteindelijk buscopan zetpillen gekregen en deze tot het einde moeten gebruiken. Uiteindelijk met 38 wk ingeleid omdat het geen doen meer was. De gyn vond het genoeg geweest Dit alles heeft mijn zwangerschap goed verpest. Er is helaas niet zoveel wat ze kunnen als je zwanger bent. Wat enigszins hielp was op de andere zij liggen en slapen. Dan drukte de baby er niet zo op. Maar ja op een gegeven moment helpt dat ook niet meer als de baby groter word. En niet al teveel drinken. Wel genoeg natuurlijk maar niet overdreven veel Heel veel sterkte in ieder geval.
Hoi hoi ik werk zelf in het ziekenhuis en volgens mij is er niet bewezen dat buscopan helpt. In ieder geval niet in tablet vorm (weet eigenlijk niet of die überhaupt worden voorgeschreven) of zetpil vorm. Wij geven de zetpillen ook wel mee maar volgens mij is het niet bewezen dat het werkt. Wij geven buscopan altijd via 't infuus bij koliekpijn. Werkt vele malen beter.
@Ang88! Jaa, daar was ik indd ook al achter gekomen! Het helpt voor geen meter. Snap ook niet waarom ze het dan voor schrijven om heel heerlijk te zijn. En in de bijsluiter en internet staat niet eens dat het te gebruiken is bij nierstuwing, alleen bij darmklachten zoals het prikkelbare darm syndroom en darmkrampen. En indd, dan aan het infuus!
Tis wel goed dat ze de nier goed in de gaten blijven houden he! En ook de andere nier, die moet het werk van de rechter nier wel goed over nemen! En ook blijven doen.. Dus je kunt allicht even bellen maandag wat ze verder willen doen! Hoe gaat het nu?