dwarsligging of toch nog indalen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door imoan78, 20 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. imoan78

imoan78 Actief lid

6 jul 2012
    117
    0
    16
    supermarkt
    mijdrecht
    Ik ben nu ruim 35 weken zwanger en mijn kindje ligt thuis steeds met zijn/haar billen rechts en koppie links. Als ik een echo krijg ligt hij/zij mooi naar beneden. Kan dit komen doordat ik op mijn zij slaap en bij een echo op mijn rug lig? Zal dit nog goed komen, iemand ervaring?

2. didi77

didi77 Actief lid

9 nov 2010
    345
    0
    0
    NULL
    NULL
    Drie zwangerschappen gehad en bij alle drie getuimel tot het laatst. Mijn 2e ging zlefs bij 34 weken nog in stuit liggen, daarna versie, weer spontaan terug gedraaid, daarna volledig overdwars, opnieuw een versie en uiteindelijk redelijk normaal geboren. Het enige nadeel van dit soort niet ingedaalde dwars liggers die te veel plek hebben, is dat er te weinig druk op de baarmoedermond is tijdens de bevallng en ontsluiting dus te traag gaat en bij stimulatie nodig kan zijn.

Gelukkig zijn er ook nog een boel kindjes die op het laatste zelf verzinnen dat hoofd eerst handiger is. Ik merk bij deze ook dat als ik op mijn zij geslapen heb, mijn buik helemaal scheef is en ze echt weer scheef is gezakt. Nu 34 weken en hoop dat deze gewoon snapt dat bolleke omlaags het handigst werkt.

3. vita

vita Bekend lid

18 jul 2007
    810
    3
    18
    utrecht
    Bij mij van dwarsliggen naar goed, en snel ingedaald bij 35 weken.

4. imoan78

imoan78 Actief lid

6 jul 2012
    117
    0
    16
    supermarkt
    mijdrecht
    Ben bij de gyn geweest voor controle en het hoofdje is ingedaald. Het ligt nog niet helemaal vast. Maar hij/zij ligt graag met zijn/haar billen rechts en zijn voeten links. Hij/zij ligt dus in een soort V. Erg prettig voor mama...

Deel Deze Pagina