Eerste bevalling met 41,5 wkn, 2de bevalling rond dezelfde termijn?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Soto, 6 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soto

Soto Bekend lid

22 sep 2013
    823
    528
    93
    Vrouw
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    Mijn dochtertje is met 41,5 week geboren en ik ben 11 juli uitgerekend van onze zoon. Bij m`n dochtertje had ik een paar dagen voor de bevalling steeds een paar uur regelmatige weeen, die vervolgens weer afzwakte. Ik bleef hangen op 1 cm ontsluiting, maar toen het eenmaal echt op gang kwam ging de bevalling best vlot (00:00 4 cm ontsluiting en 04:40 geboren:))
    Nu heb ik de afgelopen dagen/nachten ook uren regelmatige weeën gehad (kon ik de klok op zetten), maar het zet steeds niet door. Als ik geen weeën heb, heb ik het gevoel alsof ik flink ongesteld ben.
    Nu vroeg ik me af wat jullie ervaring is: zitten jullie kinderen qua geboorte rond dezelfde termijn of zitten er flinke verschillen tussen?

Net als veel bijna uitgerekende mama`s ben ik een beetje ongeduldig aan het worden:D, maar dit komt ook vooral omdat ik door de weeën al 3 nachten nauwelijks geslapen heb en veel last heb van bi.

Met die weeën en dat "menstruatiegevoel" krijg ik het idee dat het elk moment kan gebeuren. Maar als hij z`n zus achterna gaat, kan het dus ook nog dik 2 weken duren...

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen, ik weet dat het niet veel zegt, maar vind het gewoon leuk om te weten;)
    Oja, morgen heb ik weer controle bij de verloskundige, dus misschien dat zij eens kan kijken of er al wat gaande is of niet....

2. ukkie89

ukkie89 Fanatiek lid

26 okt 2011
    1.541
    0
    36
    Vrouw
    Ergens in het midden
    Ik lees mee. Dochter is hier geboren met 41+3 door middel van inleiding. Dus ben erg benieuwd of deze uit zich zelf komt. Heb al wel sinds een week voor weeën bij mijn dochter heb ik nooit een krampje of iets dergelijks gehad

3. Miss M

Miss M Fanatiek lid

19 mrt 2012
    2.389
    597
    113
    Vrouw
    Noord-Holland
    Mijn oudste is met 36+6 geboren en de jongste met 37+5.
    Redelijk dezelfde termijn dus.
    Beide bevallingen begonnen hetzelfde en waren spontaan.

Succes met de laatste loodjes!

4. rums

rums Niet meer actief

Ik ben ingeleid bij 41+5 en nu weer zwanger. Eerste afspraak zei de verloskundige dat ik er rekening mee moest houden dat ik nu weer zover over zou lopen.
    Ben benieuwd naar ervaringen.

5. Juudje81

Juudje81 Fanatiek lid

14 mei 2010
    1.216
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hier bij eerste met 41+5 spontaan bevallen, bij de tweede met 41+4
    Nu had ik bij beiden geen enkele voortekenen. Kan me nl voorstellen dat met fikse voorweeen het (hopelijk) nu wel eerder doorzet

6. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Bij de eerste was t 41.4, na 3x strippen. Nu zei de vk ga maar weer uit van 41 weken (boehoe). Gelukkig met 40.2 begonnen de voorweeen en ben (redelijk snel) bevallen met 40.4. Succes nog even!

7. MommieD

MommieD Fanatiek lid

6 nov 2011
    1.496
    0
    0
    NULL
    020
    Trouwens ik kon ook niet slapen van de voorweeen, bel je vk anders even. Die van mij wilde wel even strippen en dat was net t zetje dat t kennelijk nodig had. Frustrerend he voorweeen die niet doorzetten...

8. Sennah

Sennah Lid

5 jul 2014
    16
    0
    0
    Mijn eerste is geboren met precies 42 weken,
    de 2e is geboren met 41 weken,
    en de 3e is geboren met 40+1.
    Best wel verschillen dus :)

9. Soto

Soto Bekend lid

22 sep 2013
    823
    528
    93
    Vrouw
    Praktijkondersteuner
    Nederland
    Bedankt voor jullie reacties:)! Verschillende ervaringen dus, ben erg benieuwd hoe het hier zal lopen...
    Toevallig een onstuimige nacht achter de rug: paar uur lang pijnlijke en regelmatige weeën gehad, om de 5 min. Toen de verloskundige voor de deur stond werd de tijd ertussen ineens weer langer;). Inwendig onderzoek gehad, nog niet veel aan de hand (vingertopje ontsluiting), dus dat was een beetje `n teleurstelling. Ze heeft wel gestript, omdat ik al redelijk moe begin te raken na de zoveelste nacht met nauwelijks slaap. Ben benieuwd of het wat oplevert, tot nu toe alleen harde buiken zonder regelmaat...

@ MommieD: inderdaad frustrerend als het niet door zet! M'n lijf houdt me echt een beetje voor de gek voor m`n gevoel, vooral omdat de weeën zo regelmatig zijn, ik kon er echt de klok op zetten. Ben benieuwd wat de dag gaat brengen...

10. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

23 jul 2013
    1.212
    0
    0
    In het noorden.
    Dochter 1 geboren na 41+2 ingeleid ivm overtijd zijn en nergens last van. Bij dochter 2 spontaan begonnen na een vrijpartij met 38+2 en uiteindelijk doorgeleid

11. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Ik ben bevallen bij 41+3 wkn, 41+5 wkn en 41+0 wkn... (allen spontaan)
    Dus ik heb wel de ervaring dat die termijn bij me past ;). Maar ik was er (na de eerste) eigenlijk ook wel op ingesteld, ik zou het heel vreemd gevonden hebben om (veel) eerder te bevallen. En VK denk ik ook ;). Uiteindelijk was ik erg verrast dat bij mijn jongste de vliezen 'al' braken bij 40+6 wkn. Ik dacht echt dat ik nog wel een week te gaan had :p, ha ha!

Veel succes!

12. Lara1985

Lara1985 Bekend lid

24 feb 2013
    803
    0
    0
    Zuiden van Nederland
    Inderdaad heel frustrerend. Als je steeds voorweeen hebt en het niet doorzet. Hier had ik dat met 38 weken. Helemaal ingesteld dat het echt bezig was... Maar helaas.
    Bij beide ben ik bevallen met 39.3 weken. Dus echt dezelfde termijn 😁.
    Bij beide geen voorteken die dag en zelfs nog gewinkeld op de dag van de geboorte 😜

Succes met de laatste loodjes

13. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De oudste kwam met 41/1, en dat zit in de familie. Mijn zusje heeft er 3, die 8-10 dagen te laat waren. Ik en mijn zusje waren allebei 17 dagen te laat. En mijn oma liep ook overtijd..

En toen kwam mijn jongste, uitgerekend met kerst, dus verwacht rond oud en nieuw.. En dan wordt je de 20e wakker met gebroken vliezen. Tsja, en dan kun je niet echt meer terug. Dus hoe sterk het ook in de familie zit gebakken, je hebt altijd eigenwijsjes ;)

14. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    1e met 41,3 dmv strippen en laten breken vliezen.
    2e met precies 39,0 wel vliezen laten breken.
    En de 3e? Kan waarschijnlijk alle kanten op.
    Ben je ondertussen al bevallen?

15. nikie86

nikie86 Fanatiek lid

28 jun 2013
    1.161
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vanuit mijn moeder gezien (want ik ben nog in verwachting van mijn eerste kindje :) ) hoeft je volgende bevalling niet hetzelfde te zijn. Ze beviel van mij met 42 weken en de bevalling duurde ook erg lang. Ze had ook al dagen van tevoren lichte weeen maar de ontsluiting schoot ook niet zo op.

Bij mijn broertje was ze maar 2 dagen overtijd en hij was er binnen 4 uur (toen de weeen begonnen).

16. Fleurop

Fleurop Fanatiek lid

2 jul 2010
    1.684
    0
    0
    Psychiatrisch verpleegkundige
    Overijssel
    37 en 37+4 :) zo te lezen ligt het bij de meeste dames toch best in de buurt...

17. marb

marb VIP lid

21 okt 2007
    11.070
    4.729
    113
    1e met 39+5
    2e met 39+3
    Allebei met weeën begonnen, op de dag zelf. Bij allebei wel indalingsweeën gehad rond de 33 weken.

Bij mijn moeder was het trouwens wel grappig. Haar 1e (ik dus) kwam met 38 weken en mijn broertje pas met 42+1.

18. skimms

skimms Actief lid

25 apr 2012
    247
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerste geboren met 37+5 en de tweede met precies 40 weken, bij mij lag het dus best uit elkaar.

19. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

26 dec 2010
    884
    0
    0
    Eerste kwam spontaan met 41+3, tweede is met 41+4 gehaald ivm oligohydramnion (vruchtwater op).

Ik vrees voor de derde... Wil dolgraag thuis bevallen, maar 2 keer niet gelukt. Hopelijk 3 keer scheepsrecht.

In elk geval als de baby zich meldde, kwam ie wel razendsnel :)

20. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Eerste met 42 weken, tweede met 41+3, beide ingeleid. Ik begin kennelijk niet uit mezelf.
    Maar dus allebei wel rond dezelfde termijn.
    Hopelijk hoef jij dit keer niet zo lang te wachten:)

Deel Deze Pagina