Ervaring gezocht tweede ingeleide bevalling, eerste ook ingeleid

Discussie in 'De bevalling' gestart door 1981Mama, 18 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Hello ladies,

ik zoek ervaringen van dames die 2 keer (of meer ;) ) ingeleid zijn bevallen.

Ik heb zelf 1 ingeleide bevalling achter de rug (weeopwekkers), en weet dat als ik nog een keer zwanger mocht worden dat ook die bevalling ingeleid wordt (tenzij er een vroeggeboorte komt).

mijn bevalling (vaginaal) was echter zo HELS dat ik er nu, na 17maanden, nog fysiek last van heb (bekkenproblemen). Nu sta ik ook niet te springen om een keizersnede te krijgen, maar ik vroeg me af een tweede ingeleide bevalling over het algemeen minder erg is dan een eerste, aangezien het "pad al gebaand" is.

ik hoop dat iemand zijn ervaring wil delen :)

2. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    iemand? of iemand die hier misschien iets over kan zeggen?

3. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Ik ben twee keer ingeleid. Ik vond de ontsluitingsfase tijdens mijn eerste bevalling een ware hel. Met vier cm verging ik al van de pijn. Toen ik voor de tweede keer werd ingeleid kwam ik al met vier cm ontsluiting aan in het ziekenhuis. Niks van gevoeld! Pas met 8 cm begon het serieus pijn te doen. Al met al is de tweede keer mij erg meegevallen. Dus er is hoop! ;)

4. aappie20

aappie20 Fanatiek lid

19 feb 2012
    3.224
    525
    113
    Mijn eerste kwam na een aanloop van 4 dagen (geen weeën hoor maar mijn lichaam reageerde niet op de gel) toch ineens heel snel. Snachts om half 2 werd ik wakker van de pijnlijke harde buiken om 05.30 zijn mijn vliezen gebroken en om 08.39 is hij geboren

De tweede nam gelukkig niet zo een lange aanloop. 2x gel gehad en toen begonnen de weeën savonds om half 7 vliezen gebroken en om 01.14 is ze snachts geboren dus die nam er wel weer de tijd voor om mama even te pesten met lange weeën

Had me juist weer verheugd op zo een snelle bevalling maar die viel even tegen al valt 8 uurtjes nog mee

5. joos1

joos1 Bekend lid

29 dec 2006
    509
    0
    16
    Ik ben afgelopen donderdag voor de tweede keer ingeleid en het viel me hartstikke mee!

Ik had met 38 weken en 2 dagen al voldoende ontsluiting om direct de vliezen door te prikken en gelukkig waren dit keer wee-opwekkers niet nodig omdat mijn lichaam het al binnen een half uurtje zelf oppakte.

Binnen 6 uur is de kleine geboren met een kleine 20 minuten persen.

Bij de eerste was een vacuumverlossing en flinke knip nodig, maar dat hoefde dit keer niet waardoor ik 3 oppervlakkige hechtingen heb waar ik weinig tot geen last van heb.

Al met al viel de bevalling me enorm mee! (en geloof me, ik heb er enorm tegenop gezien!).

6. Bloomm

Bloomm Actief lid

6 apr 2016
    218
    154
    43
    Hier 2 keer ingeleid met 37 weken, met weeënopwekkers ivm zwangerschapsdiabetes.
    Bij de eerste opwekkers aan rond 08:30 en rond 20:30 bevallen, beetje ingescheurd en een aantal hechtingen.
    2e keer rond 8:00 opwekkers aan en rond 13:45 bevallen.
    Beide keren met ruggeprik omdat het niet te doen was qua pijn..Ik wilde de 2e keer graag wachten tot mijn lichaam het zelf zou oppakken na vliezen prikken, helaas ging dat niet door omdat er een handje in de weg zat.. door de opwekkers hoopten ze dat baby verder zou indalen zodat ze veilig vliezen konden prikken.. Dit lukte gelukkig maar dus wel aan de opwekkers.. 2e keer ging een stuk vlotter, voor het mooie 1 hechting gehad..

7. schorpioen79

schorpioen79 Fanatiek lid

16 feb 2013
    1.740
    292
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Bij de eerste ingeleid bij 37 wkn, ivm hoge bloeddruk eerst een ballon, de volgende ochtend had ik 3 cm ontsluiting en werden mijn vliezen gebroken en ging ik aan de weeenopwekkers. 6 uur nadat de weeenopwekkers gestart werden werd onze dochter geboren, na 3 kwartier persen en de vacuümpomp. Gelukkig geen knip.

Bij onze zoon werd ik ook ingeleid ook vanwege mijn bloeddruk, kreeg wederom een ballon, maar had al wat ontsluiting. Na 5 uur viel de ballon er spontaan uit, dit kwam omdat de ontsluiting toegenomen was. Om mijn baarmoedermond meer te verweken kreeg ik 1x een vaginale zetpil. Om 2300 braken spontaan mijn vliezen en om 0500 is ons zoontje na 3 persweeen geboren, geen schrammetje overgehouden en ook niet aan de weeenopwekkers gelegen.

8. Libelle82

Libelle82 VIP lid

26 jun 2008
    5.081
    372
    83
    Gezinsbegeleider
    Zeeland
    Twee keer ingeleide bevalling gehad.

1e met 40.3 weken. ( gel ) én ongeveer 6 / 7 uur later bevallen van mijn dochter. ( weeënstorm gehad, ... 2 kleine hechtingen )

2e met 41 weken ( had al 2 cm ontsluiting bij binnenkomst dus direct vliezen breken en aan het infuus ) 10.00 uur infuus,.. wel weeën maar goed te behappen ... al zittend op de bedrand. Om 13.00 uur ging het echt zeer doen... maar bleek ik al 10 cm te hebben. Geen scheurtjes dus geen hechtingen. 2 uur later liep ik het ziekenhuis uit... Dus in mijn geval zeker een stuk gemakkelijker dan de 1e.

9. Dizzy

Dizzy Fanatiek lid

23 apr 2008
    2.758
    1
    36
    Hier twee keer ingeleid waarbij de eerste keer eindigde in een spoedkeizersnede. Er was dus nog geen weg gebaand en de vk zei ook dat ik het moest zien als mijn eerste bevalling. Bij de tweede hebben ze wel voorzichtiger ingeleid, dus met ballonnetje en breken van de vliezen en niet eerst met pilletjes.

10. Fefe

Fefe Actief lid

8 mei 2014
    199
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik volg mee want heb net hetzelfde gehad, helse inleiding met 24u weeën en war scheurtjes vanonder waar ik nu, na 1 jaar nog steeds last van heb bij gemeenschap of druk zetten. Momenteel 19 weken zwanger

Deel Deze Pagina