Het onderwerp zegt het al. Ik ben vandaag 37 weken en moet een keizersnee ivm Stuitligging. Mn kleine meid is aan de grote kant en mijn placenta Ligt aan de voorkant. Heeft dar nog gevolgen voor het eerder of later inplannen van de keizersnee? Groetjes
Hier wordt het meestal op 39weken gedaan...nu die van mij staat gepland op 29oktober... Succes. Hier houden we er geen rekening mee of het kindje naar de zware kant is of niet. Ook de ligging van de placenta heeft geen belang. Voel je het al wat rommelen? Hier veel harde buiken maar dat zal wel niks willen zeggen zeker.
Ik had een geplande keizersnede met 39 weken. Maar met 37+1 braken me vliezen. En is de keizersnede een paar uur na dat me vliezen braken uitgevoerd.
Bij mij is de ks al in week 38 uitgevoerd ivm dwarsligging. Het was gevaarlijk voor onze meid als de bevalling vanzelf op gang zou komen met breken vd vliezen. Ik wist het een week van te voren
Bij de eerste in 2010 heb ik een geplande keizersnede gehad met 38.4 wkn en bij de tweede in 2013 stond hij gepland met 39.4 maar braken mijn vliezen met 38.6 en kreeg ik dus 3 uur later de keizersnee
Ik ben vandaag geweest. Moet morgen bellen Voor een datum. Word tussen de 39 en 40 weken gepland. Spannend. Mijn gyn was weer zwaar tegen op een keizersnee en wou dat ik liever een stuit bevalling zou doen. Omdat hij vond dat er geen problemen waren verder.
Wat vervelend dat je gynaecoloog zo lastig doet.. Is dat ook de reden dan ze pas zo laat plannen? Hier in hetzelfde schuitje (al ben ik nu 35+5 dus nog kans op draaien) en ziekenhuis hier heeft het liefst tussen de 38 en 39 weken omdat je dan net wat minder kans hebt dat het toch nog een spoed wordt als de bevalling zelf op gang komt. Overigens vertelde mijn gynaecoloog trouwens dat het voor de baby beter is om een keizersnede uit te voeren dan een stuitbevalling.
Bij mij was het met precies 38 weken. Maar een gynaecoloog vond dat aan de vroege kant. Dat was 6 jaar geleden maar het beleid is nu vanaf 39 weken. Dit omdat dan de kans op ademhalingsproblemen een stuk minder is Mijn vriendin is in het WkZ twee keer in de week 39 bevallen met een geplande ks.