Moet ik mn vriend thuis houden?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Rietje88, 17 mrt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Als ik weer beval dan is de kans groot dat mijn vriend niet op tijd terug is uit zijn werk.

Gisteren rond 2 uur ben ik gestript. Wel gerommel gehad, maar niks dat doorzette. Net ben ik (denk ik) mijn slijmprop verloren. Ik moet telkens naar de wc, ben misselijk, baby is rustig, barstende hoofdpijn en ik voel me ongesteld. Ik pin me nooit zo vast op evt 'voortekenen'. Maar ik zit al op 4 cm bleek gisteren. En de vorige keer ging van 5 cm tot kind op de borst in een half uur.

Mijn vriend zijn vakantie gaat maandag in. Als hij vanaf nu thuis zou blijven zouden er 2 vakantiedagen meer afgaan, dus is ook niet zo veel. Pff ik weet even niet wat wijsheid is....

p.s. vorige keer ben ik met precies 41 weken bevallen.

2. Poesta

Poesta Bekend lid

13 aug 2015
    879
    307
    63
    Ik zou hem zeker vragen om bij me te blijven!
    Het is natuurlijk maar net hoe erg je het vindt als hij er niet bij is (en hoe erg hij dat vindt), maar ik zou het helemaal niet leuk vinden!

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.639
    5.666
    113
    Uh ja lijkt mij wel. Als je al 4 cm hebt? En gezien het je 2de is. Helaas van die vakantie dagen maar lijkt mij dat je man er graag bij wilt zijn :)

4. kleinegup

kleinegup Fanatiek lid

19 aug 2015
    1.533
    382
    83
    Vrouw
    Gewoon thuis houden. Of je moet het vervelend vinden dat die aan je hangt terwijl er misschien niets gebeurt. Maar gezien je vorige x zou ik op safe spelen ;) jammer van die 2 dagen. Het is waarschijnlijk veel erger als hij het mist!

5. MiaMaria

MiaMaria Niet meer actief

Ja zou ik echt wel doen joh! 4 cm al!! 😉
    Succes!

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    De bevalling geldt als calamiteitenverlof hè. ;) Dus in die zin zou het hem geen dag kosten als je hem nu belt en je bevalt ook daadwerkelijk vandaag.

7. Toet85

Toet85 Actief lid

9 jul 2015
    459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Precies, als je hem nu van zijn werk belt met het nieuws van 4 cm en dat je aan het bevallen bent (daar klinkt het wel naar) dan is het calamiteitenverlof.... Dus lekker bellen en het samen doen!! Succes!!

8. Bioluun

Bioluun Fanatiek lid

20 sep 2015
    3.983
    1.639
    113
    O dat zou ik ook echt niet meer riskeren! Ben wel benieuwd wat je hebt besloten en of het al vordert (of al achter de rug is ;))

9. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    gewoon bij je houden hoor! zit je straks net als ik te hopen dat ie maar op tijd bij je is :p

10. mimimama88

mimimama88 Fanatiek lid

19 sep 2014
    1.516
    0
    36
    Hou hem maar lekker thuis! Dan geeft het geen extra spanning omdat hij misschien te laat erbij is.

11. Rietje88

Hij is nog thuis. Af en aan gerommel. Niks dat door wil zetten. Maar ik denk ook niet dat ik het vandaag gered had met m'n dreumes. Even een dutje doen. Wie weet dat ik dan genoeg ontspan ofzo om het door te laten zetten.

12. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Ben heel benieuwd of de kleine er al is? 😊

13. Rietje88

Helaas pindakaas. Veel gerommel. En dan denk ik dat het echt begonnen is, is het vals alarm.... Maar het is wel fijn dat de zorg voor onze zoon nu in zijn handen ligt. Waardoor ik me kan terug trekken.

14. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Wat vervelend, kan je de Vk niet vragen je nogmaals te strippen? Dan moet het toch wel doorzetten met al 4cm. Ik hoop dat het snel begint. Neem je rust nog even nu het kan. Kan me goed inbeelden hoe jij je nu moet voelen.

Sterkte!

15. Rietje88

Met 4 cm zou ze mijn vliezen moeten kunnen breken. Ik vraag me af in hoeverre dat gedaan word door verloskundigen. Misschien het overdenken waard mocht ik tegen het termijn gaan lopen dat ik bijna overgedragen word naar het ziekenhuis. Al hoop ik dat het deze 41e week gewoon op gang gaat komen. Dinsdag weer een strippoging. Lijkt me erg fijn om thuis te bevallen.

16. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Vanaf 3 cm mag de verloskundige handmatig je vliezen breken.
    Hebben ze bij mij ook gedaan (eigenlijk bij 2 cm al) en zo is mijn bevalling begonnen. Dus zou d'r gewoon om vragen! Suc6

17. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Dit brengt herinneringen terug... Ik was 40 weken en 1 dag zwanger, ik werd gestript en bleek 5 cm ontsluiting te hebben! Iedereen was ervan overtuigd dat hij die dag zou komen. Man thuis gebleven en ik in de angst dat hij er ineens uit zou vallen... Pas 4 dagen later! Begon de bevalling. En van 5 naar 10 cm deed ik alsnog ruim 10 uur over. En ik zie dat het bij jou ook nog niet heeft door gezet. Echt balen!

18. Rietje88

Dat is goed nieuws. Duurde het daarna nog lang voor het begon? En voor je de kleine op de borst had?

Oei dat was nog een tijd vlinder. Klinkt trouwens heel herkenbaar, dat gevoel dat hij er elk moment uit kan gaan vallen. Zei het net tegen m'n vriend. Je had zijn gezicht moeten zien XD

19. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

De gyn zei tegen mijn man dat seks kan helpen, nadat hij had gezegd dat hij goed z'n hoofdje kon voelen. Mijn man werd helemaal wit haha! Hij wilde daarna ook echt niet meer, want straks zou hij dwars door z'n fontanel gaan 😱😂

20. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Waarom vliezen breken? Lijkt me een onnodige ingreep je moet geen haast hebben omdat je wil bevallen.
    Idd seks helpt en zeker op dit punt vaak, hoeveel cm je hebt zegt helaas niks e kan er weken mee rond lopen alhoewel ik dat niet hoop voor je natuurlijk. Probeer zoveel mogelijk te rusten en te ontspannen vaak helpt dat ook !

Deel Deze Pagina