Hoi dames, Deze vraag is vast al vaker gesteld. Maar ik vroeg me af of een bevalling altijd eerst begint met voorweeen/harde buiken, het verliezen van de slijmprop en dan het breken van de vliezen. Ik lees namelijk op dit forum van veel dames die ook 38/39 weken zijn dat ze al tijdje gerommel hebben, vaak voorweeen of harde buiken, slijmprop al verloren zijn etc. Ik heb van dat alles nog helemaal geen last, op 1 avond na dat ik harde buik had, maar verder dus 0,0. Is het dan zo dat het bij mij nog lang niet gaat gebeuren. Of kan het ook zijn dat ik de voorweeen en slijmprop over sla en meteen in de weeen kom.
De slijmprop zien heel veel mensen niet hoor! Bij mn oudste (39.1)begon het meteen met serieuze weeen, bij de jongste (41.3) wel al 2/3 weken voorweeen. Beide keren harde buiken maar al vanaf week 28 ofzo, dus dat zei niks bij mij. Kwam door de spieren.
Bij mijn eerste nooit een slijmprop gezien. Vliezen waren gebroken en 15 uur later kwamen de weeën pas op gang.
Hier bij mijn zoon de slijmprop gezien en nu net weer stukjes slijmprop verloren bij deze zwangerschap.
Bij de eerste nooit een slijmprop gezien en geen enkele voorwee of harde buik gehad. Nu bij nr 2 al wel ruim een week regelmatig last van harde buiken. Schijnt vaker zo te zijn dat bij een tweede (of derde, vierde) je meer last hebt van harde buiken. We wachten rustig af tot het serieus wordt!
Bij mij braken beide keren mijn vliezen en daarna begonnen de weeën. Verder niks, geen voorweeen, slijmprop, harde buiken of iets dergelijks.
Bij de eerste ingeleid En nu bezig met de slijmprop verliezen en vaak voorweeen maar ja .... Of dat ook wil zeggen dat ik snel zal bevallen dat is de vraag als ik het weet zal ik het vertellen
Ik zit in hetzelfde schuitje. Hier ook nog geen zogenaamd voorwerk of wat dan ook op een aankomende bevalling duidt. Vanmiddag wel een harde buik gehad, maar dat was ook de eerste en vooralsnog enige. Vriendinnetje van mij had ook nergens last van, kindje was zelfs nog niet ingedaald, en die zat voor het avondeten bij haar moeder op de bank toen uit het niets de vliezen braken en vier uur later was haar zoon geboren. Het kan dus alle kanten op. Er zit niets anders op voor je, en voor mij, om gewoon maar af te wachten.
Alleen bij mijn eerste ben ik duidelijk de slijmprop verloren en direct daarna weeën. De andere twee begonnen met weeën, 1x gelijk flink van start en 1x heel langzaam opbouwend. De vliezen zijn bij mij alle drie keer doorgeprikt door de verloskundige.
Ok dus dat ik nog helemaal niks voel of kwijt ben zegt niks. Over t algemeen merk je het dus niet of breken de vliezen pas wanneer je gaat bevallen. Ik vind het zo irritant, ik kan niet wachten en wil graag weten wanneer het begint. Die laatste loodjes zijn echt niet leuk. Ik haat wachten Succes voor de rest die ook zitten te wachten
Voor zover ik weet kan het beginnen met verlies slijmprop (maar veel mensen zien deze ook niet) het kan beginnen met het breken van de vliezen (maar dat is eigenlijk maar in 10% vd gevallen zo Je kan ineens weeën krijgen maar je kan ook al weken voorweeën hebben of last hebben van rommelen. Overigens heb ik ook niet echt ergens last van hoor Maagd. Af en toe een steek in mijn bekken en dat is het over het algemeen wel. Toevallig vandaag wat gespannen buiken maar dat is omdat ik net 2 uur op een barkruk heb gezeten :S Dus ik ben ook erg benieuwd wanneer het begint!!
Lastig he, om het niet t weten en maar te wachten...? Hier ook nog geen voortekenen als voorweeen enzo. Wel zeurderige menstruatie pijn (voelt alsof ik ongesteld moet worden, maar dat zal niet haha) Herkent iemand dat? Ik hoop ook bij elk pijntje dat het een 'goed teken' is.. maar volgens mij is er gee n pijl op te trekken!
Ik heb bij beide zwangerschappen de slijmprop nooit gezien. Ook geen voorweeen gehad. Bij allebei rustig weeën/harde buiken gekregen die steeds heftiger werden. Bij mn dochter zijn de vliezen spontaan gebroken. Bij mn zoon hebben ze ze doorgeprikt.
Hier zonder enig 'voorwerk' met 36+6 weken de vliezen gebroken. Dus als antwoord op je vraag; Nee, een bevalling begint zeker niet altijd met voorweeën, slijmprop en vruchtwater verliezen
Hier geen pijntje gehad van tevoren.. Maar ineens *pats* gebroken vliezen Zelfs daarna niet echt weeën.. Diezelfde dag ingeleid vanwege meconium in het vruchtwater..
hier precies als bij Leo85 alleen dan zonder inleiden, had 'slappe weeëen" en met oxytocine infuus kwam pas de eerste echt WOW wee
Ik had geen voorweeën, niets. Ineens slijmprop verloren (kon je niet naastkijken) en 2 dagen erna ineens weeën en kindje geboren. Vruchtwater door verpleegster laten breken net voor geboorte van zoontje.