Hoihoi, Gisteren om half 1 ben ik door de verloskundige gestript (bij 40+4), iets eerder dan 41 weken i.v.m kerst (ze doen dan liever geen bevallingen en vond dat ik dicht genoeg bij 41 weken zit). Gelukkig deed het geen zeer, alleen is het nu sinds gister eind v.d middag aardig aan het rommelen met voorweeen en bruin/slijmverlies. Nu weet ik dat dat normaal is en waarschijnlijk de slijmprop. Alleen heb ik aan de linkerkant van m'n schaambot bij bewegen een zeer pijnlijke plek waardoor ik mijn benen haast niet kan bewegen, is dit ook normaal? Volgende strippoging staat al gepland voor maandag en mocht het nodig zijn woensdag thuis voor de 3de keer. Omdat ik nu best veel pijn heb van de 1ste poging zie ik enorm op tegen de 2de keer strippen, ben bang dat het dan wel pijn doet + niet helpt. Ik was benieuwd of meer vrouwen hier dit zo hebben ervaren (en of het strippen na 24 uur nog effect heeft gehad) en wat ik kan doen om de bevalling te bespoedigen. Zou namelijk graag bevallen en het liefst voor kerst. Verloskundige zei zoveel mogelijk ontspannen, maar vind dit best moeilijk aangezien stilzitten/liggen niet mijn ding is en afleiding zoeken in b.v tv mijn aandacht niet lang vasthoud, bovendien kan ik door de pijn weinig klusjes in huis doen. Verder is in bad gaan bijna niet te doen, kan geen fijne positie vinden namelijk. Heb overigens 1 cm ontsluiting, voor het strippen al. Mijn baarmoedermond was ook al goed verweekt, maar zou het strippen na 24 uur nog effect kunnen hebben? Sorry voor het lange verhaal maar ben het echt even beu en zou willen dat de bevalling begon! Alles is ook nieuw voor me, tis mijn eerste zwamgerschap, dus vraag me soms af hoe en wat ik zou moeten voelen.
Ontspanning schijnt inderdaad te helpen, bij mij gaf een stevige wandeling (voor zover je dat als hoogzwangere nog stevig kunt noemen) de doorslag. Succes, en hopelijk zijn poging 2 en 3 helemaal niet meer nodig!
Hmm meestal moet het wel binnen 24 uur effect hebben en anders heeft het helaas niet gewerkt... Wel erg balen want snap heel goed dat je uitkijkt naar de bevalling! Miss dat het de volgende x wel werkt... Hier alleen maar goede ervaringen met strippen, bij de 1e met 39wkn6dgn gestript en 11 uur later was m'n dochter er. Bij de 2e met 38wkn5dgn gestript en ook hier kwam de bevalling direct op gang. Maar het schijnt vaak niet te werken helaas. Sterkte nog even met de laatste loodjes en hopelijk begint het snel!
@pien25 Zou het graag gaan proberen ware het niet dat ik een vreselijke pijn bij m'n schaambeen heb waardoor lopen geen pretje is. Als dat wat minder is ga ik het zeker een poging geven! @Monkey82 wat fijn dat het bij jou zo goed geholpen heeft! Zal me maar voorbereiden op poging 2 dan helaas, verloskundige had namelijk gezegd dat het binnen 48 uur zou moeten helpen dus had daar m'n hoop min of meer op gevestigd
Hier een positief verhaal voor je: op zaterdagmiddag gestript (41+3), nachtje gerommeld, zondag overdag rustig en van zondag op maandag begon het opnieuw te rommelen en maandagochtend 11uur was mijn zoon er. Ik had zondag overdag ook echt zo'n gevoel dat het niet had geholpen. Tja en of het nou door het strippen kwam, zullen we natuurlijk nooit weten... Succes en veel geluk straks, het zal iig niet meer heel lang duren! (die laatste zin kon ik op het laatste moment niet meer aanhoren )
Ik ben afgelopen woensdag gestript. Behalve dat ik de dagen erna enorme rugpijn had, heeft het niets voor me gedaan helaas... Ik ben gisteren ingeleid (vliezen doorgeprikt) en bevallen van heerlijk meisje! Na deze ervaring zou ik zelf niet meer voor strippen kiezen, doet vaak weinig begrijp ik maar kans op 'klachten' is wel veel groter.. Succes, hoop dat het gerommel snel doorzet!
Hier met 38+5 gestript vanwege lichamelijk niet meer kunnen, 30 min later weeen Kan je het nog gezellig maken met je man?
@Feye dat geeft me wel een beetje hoop zeker omdat het rommelen wel aan blijft houden. Kan die zin idd ook bijna niet meer horen haha, net als "ach nog even volhouden joh" soms maakt me dat zo chagrijnig! @Sleepless dat snap ik ja dat je het de volgende keer niet meer zou doen, mijn verloskundige was ook alleen positief gestemd over het strippen en zei dat het echt zou helpen etc dus was daardoor zelf ook enthousiaster. Ze wilde dan wel alvast de vervolg stappen vsstleggen maar dat was volgens haar vanwege de kerstdagen?! Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter, wel fijn zo voor de kerst! Geniet ervan! @Fleursylvano zo wat snel zeg! Dan waren je kleintje en jij er zeker klaar voor, snap dat je dan ook blij bent als je lichamelijk niet meer kunt. Ik kan het opzich nog wel gezellig maken met m'n vriend ja, weet niet hoe hij ertegen over staat (waarschijnlijk wel positief haha ) maar met die pijn achter m'n schaambeen staat m'n hoofd meer bij de pijn weghouden. Maar zat er net ook al aan te denken misschien is dat net het zetje wat m'n lichaam nodig heeft.. Straks eens even peilen bij m'n vriend
Bij dochter 3 keer gestript in 3 dagen, uiteindelijk kwam ze pas een paar dagen later, miet gewerkt dus. Bij zoon savonds 1 x gestript, leek niet te werken, maar de volgende ochtend begonnen de weeën en snachts is hij geboren.
Bij m'n dochter gestript met 40+1, maar heeft niets gedaan.. Pas met 40+4 bevallen. Bij m'n zoontje met 41+1 gestript en de volgende ochtend bevallen. Bij mij deed het strippen wel echt veel zeer! En rond etenstijd begonnen de weeën toen ook en 's morgens is hij toen geboren! Succes!!
Ik ben bij mijn vorige zwangerschap gestript bij 41 weken. De verloskundige zei dat het binnen 6 uur ongeveer effect moest hebben. Maar op een beetje buikpijn na (beurs gevoel door het strippen) deed het de eerste 5 uur niks. Toen was ik het zat en ben naar de supermarkt gereden om ananas en tonic te halen (had gelezen dat dat zou helpen). En jawel, na een flinke bak ananas en 2 glazen tonic kreeg ik precies 6 uur na het strippen mijn eerste weeën. De volgende dag is mijn zoon geboren.
Helaas nog steeds niks hier gisteravond meer als een uur weeen om de 2/3 min, en hielden 1 min of iets langer aan. Helemaal overtuigd dat het begon de verloskundige gebeld, ze kwam meteen langs maar constateerde nog steeds maar 1 cm, en dat het dus wederom voorweeen waren.. Vandaag nog geen voorweeen alleen het gevoel dat ik gigantisch ga menstrueren en slijmverlies. Morgenmiddag 2de strippoging, maar ga morgenochtend even bellen of er misschien een mogelijkheid is om ingeleid te worden i.p.v komend weekend pas (vind dat nogal riskant zo lang wachten plus ze zeiden dat het moeilijk was i.v.m de vele aanvragen).. Hou jullie op de hoogte!
Hier in totaal 3 x gestript! 2x door de vk en 1 x door de gyn. Nou toen de gyn get deed ging ik door de grond van de pijn!!! :O Maar geloof nie dat t echt geholpen had... Was op een dinsdag en op donderdagochtend braken m'n vliezen en die woensdag ging ik nog met mijn moeder naar de woonboulevard! Ik was toen 41wk3d! En 41w5d is onze dochter geboren!
38.5 gestript ivm bekkeninstabiliteit, net als jou slijmverlies en baarmoedermond verweekt + 1cm ontsluiting Ik verloor in 3 dagen m'n slijmprop(pen) en toen super veel Virus in de bovenste luchtwegen maar hij mag gewoon mee naar huis😊overgegeven op vrijdagavond. Zaterdag begonnen de weeën om 12 uur en om 20.20 is onze zoon geboren met 39.2 weken. Ik had dus wel het gevoel dat het strippen 'iets' gedaan heeft.
Ik ben gestript op 41 weken 41+2 en 41+4 Alle keren was mijn baarmoedermond niet verweekt maar wel 1 cm ontsluiting. Met 41+5 ben ik op verzoek ingeleid. Waarschijnlijk heeft het strippen wel geholpen voor het verweken van de baarmoedermond.
Lees hier toch dat het vaak wel iets bijdraagt gelukkig. Vanochtend contact gehad met de verloskundige om te vragen of ik i.p.v gestript ingeleid kon worden. Helaas was er geen plek bij de gynaecoloog voor een afspraak dus vanmiddag opnieuw gestript om half 3. Het was minder vervelend dan de eerste keer, baarmoedermond was ook al goed verweekt en bijna 2cm ontsluiting, daar ben ik heel blij mee! Vooralsnog weer aan het rommelen, menstruatiekrampen/voorweeen en wat slijmverlies met 'vers' bloed i.p.v bruinverlies zoals vrijdag. Verder voel ik me prima maar hoop dat het door gaat zetten, afspraak voor de gynaecoloog staat (ondanks de drukte i.v.m kerst) voor vrijdag gepland, maar hoop niet dat deze nodig is. Met vlagen ook misselijk, misschien een voorteken?! We wachten het af!