geplande keizersnee?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Babettevermeer, 26 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babettevermeer

24 nov 2012
    14
    0
    0
    Kapster
    Bunschoten
    Hallo!

Ik ben Babette en ik ben een trotse moeder van Jessey (2 jaar).
    Bij de bevalling van Jessey werd ik helaas na 42 weken zwangerschap toch ingeleid. Dit verliep niet heel soepel waardoor ik na 14 uur een keizersnede heb gehad.
    Tijdens mijn zwangerschap had de verloskundige aangegeven dat ik de GBS bacterie had. Dit hadden vele zwangeren met mij dus er was geen reden tot paniek.
    Nadat ik een week in het ziekenhuis had gelegen na de keizersnede mocht ik gewoon lekker naar huis.
    Ik liep op dat moment heel slecht en had ontzettend veel pijn. De eerste nacht thuis werd ik 's nachts wakker om Jessey te voeden. Tot mijn grote schrik bleek toen dat mijn kant van het bed helemaal nat was! In eerste instantie dacht ik dat ik bloed of iets dergelijks was verloren, maar later bleek dat ik een enorme buikinfectie had en dat mijn hele keizersnede was open gesprongen!
    Helaas weer een week in het ziekenhuis gelegen daarna en omdat de keizersnede niet opnieuw gehecht kon worden heb ik nog ruim 2 maanden met een open buikwond gelopen!

Nu willen wij graag voor een tweede kindje gaan, maar ik ben ontzettend bang dat ik weer zo'n buikinfectie zal krijgen! Mijn buik is nooit meer normaal genezen en daarom vraag ik me af of ik niet een geplande keizersnede zou kunnen krijgen...
    Als is het alleen al om het ontzettend lelijke litteken toch weer mooi te laten hechten. Daarnaaast had ook Jessey de bacterie opgelopen en heeft hij eerst een week op de couveuse-afdeling moeten liggen! Deze ellende wil ik natuurlijk niet nog een keer meemaken en daarom graag wat advies hierover!

thanx!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

wat een verhaal joh, wat naar om mee te maken!
    Ik zou bij een nieuwe zwangerschap meteen een afspraak maken met ene arts om dit te bespreken, zet al je vragen en wensen op een rijtje en kijk wat voor afspraken jullie kunnen maken. Ik kan niet beslissen voor je of je een keizersnede kunt krijgen. In principe kun je voor de rest van je zwangerschap wel onder controle bij een verloskundige, maar vanaf 35 weken zul je sowieso door de arts begeleid worden.
    Neem je foliumzuur?

Mirjam

Deel Deze Pagina