Bij onze eerste heb ik een spoedkeizersnee gehad. Nu hebben we al met de gynaecoloog afgesproken dat een eventuele tweede ook met een keizersnee gehaald gaat worden. Wie kan mij vertellen hoeveel dagen voor de uitgerekende datum een keizersnee gedaan wordt ongeveer? Ik dacht 2 weken maar weet eigenlijk niet hoe ik daar bij kom en of dat ook zo is...
Meestal doen ze het in de 39e week, dat is beter voor de longrijping en de kans dat de bevalling vanzelf al op gang is gekomen is dan minder groot dan als je nog langer wacht. Vroeger deden ze het trouwens wel eerder
Klopt idd ,Vince is ook gehaald met 39 weken.Vroeger werd het na 37 weken gedaan maar onderzoek heeft uitgewezen dat het beter voor de longetjes is als het in de 39e week gebeurd. Liefs,Claudia
Bij mij deden ze het met 38 weken en 3 dagen. Ze hadden het ook niet later kunnen doen (zo bleek achteraf) omdat mijn lichaam al even bezig was mijn bloedlichaampjes af te breken. Ik had veels te weinig thrombocyten op de dag van de ks. Achteraf een geluk dat ze daar achter kwamen. Groetjes Sens