Ik heb niet echt een groot probleem, maar ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen. Hoewel ik hoop thuis te mogen bevallen, twijfel ik tussen twee ziekenhuizen. Ben er vroeg bij haha. Zowel het Elisabeth Ziekenhuis in Tilburg als het Maxima Medich Centrum in Veldhoven zijn allebei buiten de spits ongeveer 35min rijden, dat maakt niet uit. Mijn vlk zegt eerlijk dat zij minder goede ervaringen heeft met het Elisabeth, reden hield ze vaag, begrijpelijk. Ikzelf heb in het Elisabeth op de kinderafdeling ooit stage gelopen, er is toen iets gebeurd met een baby'tje op de kraam (was ik niet zelf niet bij betrokken) wat erop wees dat er vreemden in de kraamkamers konden komen zonder opgemerkt te worden. Slechte indruk dus, maar wel jaren geleden. Nu ben ik wegens een zwangerschapsprobleempje bij de gynaecoloog geweest in het Maxima, maar het viel mij op dat ze heel geneigd waren om de hele zwangerschap en bevalling al te gaan plannen, zo van "we gaan zo en dan doen we dit en dan kom je daar enz..", terwijl ik 13wk was en gewoon bij de vlk onder controle stond en bleef. Is dat een normaal beleid van ziekenhuizen? Dat de hele regie van je wordt overgenomen? Ik ga natuurlijk naar info-avonden, maar die zijn meestal pas vanaf 30wk te bezoeken. Zijn er mensen die ervaringen hebben met een van deze ziekenhuizen voor de bevalling en die deze ervaringen willen delen?
Ben hele zwangerschap in het Elisabeth onder controle geweest. Goede controles, alles werd goed in de gaten gehouden. Uiteindelijk ingeleid (zie onderschrift). Was echt enorm druk op de afdeling toen. Heb daarom soms wel langer moeten wachten dan ik wilde. Daarna nog een tijdje in het ziekenhuis gelegen..kan niet zeggen dat het leuk was..maar dat lag niet aan het ziekenhuis. Er was 1 nacht verpleegkundige die echt vervelend was. Maarja...ik kan een ziekenhuis niet slecht noemen om 1 stomme verpleegkundige. Ik loop daar nu weer met behandelingen en zal als het me gegunt is daar ook weer bevallen.
De zwangere en verlos afdelingen zijn helemaal verbouwd. Ziet er prachtig uit. Had prachtige 1 persoonskamer gedurende gehele opname