Mijn uitgerekende datum komt nu wel heel dicht bij maar mijn zoontje ligt nog helemaal boven mijn bekken! Hij drukt ook flink op mijn ribben. Zijn er meer dames waarbij dit zo was en de bevalling uiteindelijk niet al te lang meer op zich liet wachten??... Mijn dochter is met 36.5 al geboren, vandaar dat het deze keer echt een eeuwigheid lijkt te duren!! De vk gaf gister aan dat zolang mijn kleine jongen nog niet is ingedaald, zij niks kan doen. (Strippen ofzo) Ik hou veel vocht vast en mijn bloeddruk zit ook steeds tegen het randje aan. Maar urine is wel schoon en verder geen zwangerschap vergiftiging klachten. Als de mogelijkheid er was geweest had de vk het hierom zeker wel willen proberen, maar zit er nog niet in. Begin wel erg onzeker te worden dat hij nog niet zakt. Heb echt een hele flinke buik en denk dat ik ook wel een hele flinke baby krijg!! (Voorgevoel, geen echo meer gehad na 20 weken) Straks past het niet ofzo... En hoe langer ik doorloop hoe flinke hij word natuurlijk.
Tweede (of meer kindjes) kunnen volgens mij nog indalen op het moment dat bijvoorbeeld je vliezen breken, omdat ze veel meer ruimte hebben. Vriendin van mij had dit en moest dus echt plat liggen toen haar vliezen braken en wachten op de verloskundige. Zij is trouwens met 39.4 bevallen als ik het goed heb. Toen de verloskundige kwam was hij al goed ingedaald trouwens en mocht ze weer bewegen . Verder zelf geen tips. Succes met de laatste uren/dagen!
mijn zoontje moest onder de bevalling nog indalen oen ik 10 cm ontsluiting had ik moest ik het nog een uurtje wegpuffen omdat die nog niet helemaal ingedaald was
Mijn zoontje was ook niet volledig ingedaald. Heb nog een uur moeten wachten toen ik 10cm ontsluiting had, hij bleef echter te hoog liggen. Heb hem toen zelf naar beneden moeten persen ( normaliter doen ze dit niet meer omdat het teveel energie kost, ze wilde eigenlijk een ks doen, maar gaven het toch een kans ) na 1,5u persen was hij er...
Mijn tweede was ook niet ingedaald, dit komt vaak voor mij tweede (of meer) kindjes. Ze is uiteindelijk toen mijn vliezen braken met 9 cm ingedaald en zo'n 15 minuten later is ze zonder problemen eruit gefloept (4490 gram )
Dank jullie voor de reacties dames. Wauw snoopy zoon verhaal geeft hoop! Met welke termijnen zijn jullie uiteindelijk bevallen? En gestart met weeën of gebroken vliezen? Of ingeleid, kan natuurlijk ook nog.. Ik hoop zelf nog steeds op een thuis bevalling
Ik kreeg met 40+4 om 3:00 's nachts de eerste weeën. Had behalve wat andere stoelgang geen tekenen dat de bevalling zou gaan beginnen.
40+5 begon met bloedverlies, heel veel. Toen moest ik aan de ctg. Was prima. In het ziekenhuisbed braken mijn vliezen. Daarna bleek ik al 3cm te hebben. Ging in een noodgang naar 7cm en toen bleef ik steken. Heel heel heel erg lang... Maargoed! uiteindelijk ons kleintje zelf naar beneden geperst terwijl het team er weinig vertrouwen in zou hebben dat het nog zou gaan lukken op de natuurlijke weg. Duurde wel dus even, helaas niet zoals Snoopy. Maar het eindresultaat is hetzelfde
Bij een 2e en volgende kindjes dalen ze vaker niet in. Mijn dikbil deed dat ook niet. Uiteindelijk goed gekomen hoor! 40+5 kreeg ik weeën en hij was er 10 uur later na 1.5 perswee. 9 pond en 57 cm, was een eitje wel een groot ei maar ging verder prima. Ik vond zwanger zijn erger dan bevallen.
Mijn eerste kindje was al nauwelijks ingedaald (spontaan bevallen met 41+3 wkn, start met weeën, indaling vooral tijdens het persen), dus nr 2 en 3 hadden er allemaal weinig zin in ... Bij mijn 2e was ik ook niet te strippen, omdat de baby zo hoog lag. Bij 41+4 wkn was dat nog steeds zo , maar bij 41+5 wkn begonnen de weeën en na 2 uurtjes 10 cm. Alleen vliezen nog niet gebroken en baby nog hoog, de VK durfde vliezen niet te breken uit angst dat er toch iets (navelstreng) zou verzakken, was al aan het rondbellen voor hulptroepen (collega VK). Opeens braken mijn vliezen spontaan en dat was echt een enorm waterballet (gutste over de rand van bed, ik was nat tot in mijn nek), ik voelde mijn baby gewoon met het vruchtwater 'naar buiten spoelen', van de ene op de andere seconde enorme persdrang en mijn onderkant stond in brand. Al zuchtend is ze toen naar buiten gefloept, geen houden meer aan... Bij de 3e zat alles potdicht en lag de baby ook erg hoog. Helaas braken toen de vliezen als eerste (40+6 wkn), dus meteen plat en meteen VK moeten bellen. Baby deed het goed, maar lag nog steeds zo hoog dat ik platte bedrust voorgeschreven kreeg. Ik moest zelfs liggend in bed op po mijn behoeften doen en bij iedere beweging gutste het vruchtwater eruit... Heel irritant. Na tijdje kwamen de weeën en helaas heeft het 7 uur weeën geduurd voordat baby eindelijk zoveel gezakt was dat ik mocht opstaan. Eenmaal staand met zwaartekracht erbij kwam ik in een enorme weeenstorm en 45 min daarna werd baby geboren. Tweede en derde overigens fijn thuis.
Was je al in het ziekenhuis ballon? Of moest je naar het ziekenhuis? Inderdaad het resultaat is het zelfde!! En daar doen we het allemaal voor
Vlinder en kache Super mooie bevallings verhalen!! Die beuren me weer helemaal op. Fijn dat jullie ze met me willen delen. Ook allemaal de 40 weken voorbij.
mijn 2de was ook niet ingedaald, ze is geboren met 41+6, een dag voor ik ingeleid zou worden,, ik moest met elke wee door mijn knieen en zo is ze uiteindelijk ingedaald, gewoon lekker thuis bevallen, ze was 3800 gram dus ook niet extreem zwaar.. nu 40+4 en baby is ook nog niet ingedaald en zit nog veel te lekker in die warme buik..
Ik had veel bloedverlies en heb toen de vk gebeld. Zij is direct gekomen en wilde een ctg maken. Dus toen naar het ziekenhuis. Ik wilde sowieso in het ziekenhuis bevallen.
Bij mij was de kleine ook helemaal niet ingedaald. Was de eerste. Dacht daarom dat ik ingeleid zou moeten worden maar met 40,5 in de nacht braken mijn vliezen. Moest naar het zkh en toen daalde hij vrij snel in. Met 3cm ontsluiting volledige indaling en verder normale bevalling.
Tess wat fijn dat t toch nog uit zichzelf kwam. ik ben eigenlijk bang dat dat niet meer gaat gebeuren. Heb nauwelijks harde buiken of iets. En vk kon mijn baarmoedermond niet eens voelen afgelopen maandag. Lag nog zo ver naar achter. Maar ja je weet maar nooit ik mag nog een paar dagen afwachten. As maandag voor het eerst een afspraak in het zh. Dan ben ik 41+4
mijn zoontje was toen ook nog niet ingedaald, ik liep wel al 2 weken met flinke voorweeën die hartstikke vals maar frequent waren. Uiteindelijk wilde ze me inleiden omdat hij aan de hand van echo's en buikmetingen blijkbaar 700 gram binnen 5 dagen was gegroeid. Wat ook nog echt zo was.
Ik ben nu twee keer bevallen en twee keer is de baby niet ingedaald. Grote kans dat deze dat ook niet voor de bevalling doet. Ik had trouwens gewoon normale kinderen helemaal niet groot