Vakantie partner na bevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door Suze29, 5 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Suze29

Suze29 Fanatiek lid

20 okt 2014
    2.709
    740
    113
    Wat ik mij afvraag is hoe jullie partner zijn/haar vakantiedagen opneemt na de bevalling?

Mijn man heeft nog 3 weken vakantie die hij kan opnemen. Ons idee was 2 weken zodra de baby er is, en dan na een paar weken weer een weekje?
    Maar 3 weken achter elkaar kan natuurlijk ook.
    Aan de andere kant is de kraamhulp er natuurlijk ook de eerste week.
    Is het misschien fijner dat hij dan 2 tot 3 weken opneemt zodra de kraamhulp weg is?

Hoe hebben jullie dat gedaan?

2. IT234

IT234 Actief lid

16 mrt 2017
    294
    178
    43
    Ik vond t heerlijk dat mn man er ook was in de kraamweek. Alles samen doen, beleven, genieten. Die eerste week krijg je nooit terug. En ook hij leert dingen van de kraamhulp. Of wordt op pad gestuurd om dingen te kopen of halen ;)
    En toen de kraamhulp weg was had hij nlg 2 welen vakantie. Heerlijk. Dit ook bij de tweede gedaan.

Saskia1984 en Hopsatee vinden dit leuk.
  3. manaolana

manaolana Niet meer actief

Mijn vriend was drie weken vrij meteen na de bevalling en met kerst is hij weer twee weken vrij, heerlijk!

Hij had zelf de eerste week echt niet willen missen. Dus ja de kraamzorg is er inderdaad maar je vriend is er natuurlijk niet alleen om te zorgen maar ook voor zijn eigen ervaring.

4. NurseKel

NurseKel Bekend lid

20 sep 2015
    637
    346
    63
    Nederland
    Mijn man heeft twee weken vakantie genomen nadat de kraamzorg weg was, denk dat we dat deze keer weer zo doen, was wel zo fijn. (Man werkt op kantoor in de bouw, dus heeft ook maar 3 vrij opneembare weken per jaar)

5. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

25 feb 2015
    2.612
    996
    113
    Wij denken ook aan 3 weken vanaf de bevalling. Het is zo'n bijzondere ervaring, zeker na zo'n lange weg.... Dat wil hij absoluut niet missen! Het liefst zou hij nog langer vrij nemen, maar dan heeft hij de rest van het jaar geen dagen meer. Misschien dat we de derde week splitsen in halve dagen... Dus dan eerst 2 weken volledig, en dan 2 weken halve dagen. Nog tijd om er over na te denken in elk geval!

6. 15augustus

15augustus Actief lid

7 dec 2014
    406
    17
    18
    Rotterdam
    Mijn man had meteen na bevalling twee weken vrij
    Ookal is de kraam er is het toch fijn dat je man die week ook vrij heeft
    Die eerste momenten komen nooit meer terug
    En daarbij bij ons was de kleine snachts in de kraamweek nog best wat uren achter elkaar onrustig ikkon toen de kleine nog niet tillen omdat dat te pijnlijk was aan de hechtingen dus dan is het wel fijn als je man er snachts uit kan en niet weer vroeg op moet om te gaan werken

7. Prettykitty

Prettykitty Fanatiek lid

22 dec 2016
    4.773
    3.116
    113
    Vrouw
    Mijn vriend neemt een maand vrij als de baby is geboren.
    Wel gaat hij de weekenden werken, zodat hij weer extra uren heeft. En er misschien nog wel twee weken aanplakt. :D

8. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Bij de eerste heeft mijn man geen vakantie genomen. Onze dochter is op dinsdag geboren en hij was vrij t/m vrijdag + het weekend.

Bij de 2e heeft hij 2 weken vakantie gehad toen de kraamhulp weg was en 1 week eind augustus.

Bij de 3e heeft hij ook geen vakantie opgenomen.

9. zeilbootje

zeilbootje Fanatiek lid

15 jan 2014
    2.771
    1.363
    113
    Mijn man is bij alle drie de eerste week na de geboorte grotendeels thuis geweest. Alleen op de dagen dat de andere kinderen op de opvang waren ging hij even wat werken.

Nu de kraamweek voorbij is werkt hij alleen de dagen dat de oudste 2 op de opvang zijn (3d per week). Dat doet hij zo lang het nodig is en ik weer helemaal opgeknapt ben.

10. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Beide keizersnede dus makkelijker plannen. Bij de eerste had die 3 weken, 1e week 3 verlof dagen want viel in hemelvaarts week dus do en vrij atv en daarna 2 weken verlof. Bij de 2e 3 verlof dagen en daarna tot een maand vakantie dagen. Had m zeker niet kunnen missen.

11. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Bij de eerste was het plan dat mijn man 2 dagen vrij zou nemen (zijn verlof dagen) en dan na de kraamweek weer. alleen vond hij het uiteindelijk zo heftig (ons kindje begon vanaf nacht 2 te huilen...) dat hij besloot direct 3,5 week thuis te blijven. Dat was heel fijn. Daarom bij de tweede direct voor gekozen om 3 weken inclusief kraamweek vrij te nemen. En dat was fijn nu met de oudste. Lekker tutten met zijn allen en in de weken daarna wat dagjes weg. Ik vond het heerlijk zo!

12. Overtherainbow

Overtherainbow Bekend lid

14 jan 2015
    781
    198
    43
    Mijn man was nu onze dochter de eerste dagen ook thuis en daarna elke week 1 extra vakantiedag voor meer dan een maand. Vond dat ook heel fijn dat je ook na die eerste weken nog tijd samen hebt naast t weekend.
    Nu tussen kerst en oud en nieuw uitgerekend en m'n man is de kraamweek thuis en daarna een aantal weken op de dagen dat onze dochter niet naar de opvang gaat. Misschien na de kraamweek langer als ik hulp nodig heb. Verheug me er wel al op...

13. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Mijn man heeft al zijn overuren opgenomen. Hij is nog tot aan de carnaval thuis. Dit heeft hij gevraagd op t werk toen uitkwamen dat ik een keizersnede zou krijgen. Dan kon ik rustig herstellen van de operatie. En ik vind het heel fijn, word ik niet meteen alleen voor de leeuwen gegooid. Poetsen doen we samen en de boodschappen en koken doet hij.

14. Boedah

Boedah Niet meer actief

Man is tussen kerst en oud&nieuw sowieso al vrij van het werk, en dat valt heel gunstig dit jaar.

De 1e week van januari heeft hij ook nog vrij genomen.

Verder gewoon de 2 verlof dagen gelijk tijdens/na de bevalling.

15. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier 2 weken volledig thuis toen nog 3 weken vrij op de dagen dat onze zoon thuis was. Ik was dan 2 dagen alleen met de baby terwijl zoon op kdv zat. Het was heerlijk om zoveel tijd samen te hebben en voor onze zoon was de extra aandacht ook fijn.

16. 1982Justme

1982Justme Niet meer actief

Wat ook nog een optie is is om hem halve dagen op te laten nemen als dat mogelijk is.

17. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    mijn man is zzp-er dus misschien is het dan iets anders. maar die gaat in de kraamweek werken (wel op een ik loop in en uit huis manier) en ook daarna neemt hij niet echt verlof ofzo. bij de vorige twee heeft hij eigenlijk gewoon altijd doorgewerkt. nou moet ik wel zeggen dat ik me snel weer goed voelde anders was het misschien anders geweest...

18. Mammie87

Mammie87 Fanatiek lid

17 mei 2016
    1.995
    273
    83
    Mijn vriend is de vorige keer de eerste maand thuis gebleven. Heel fijn! Nu zal het denk ik wat korter zijn, een week of 2-3.

19. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Man mijn werkt in de kraamweek en neemt daarna 1 of 2 weken vrij.

20. Jairy0811

Jairy0811 Fanatiek lid

19 sep 2016
    2.217
    1.383
    113
    Mijn vriend is vandaag nog aan het werk en heeft daarna vrij tot en met het einde van het jaar. Nu hopen dat de kleine man zich ook snel meldt haha.

Deel Deze Pagina