geplande zwangerschap of niet?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lennylenn, 2 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Bij ons is de zwangerschap ook gepland. Wel sneller dan verwacht, maar dat is natuurlijk alleen maar fijn! Sinds we getrouwd zijn (een half jaar nu) vragen veel mensen of ik zwanger ben, maar aan de andere kant zijn er nu mensen die vragen of het wel gepland is. Het is ook nooit goed...

2. Robin77

Robin77 Fanatiek lid

12 apr 2008
    1.194
    1
    0
    Venray
    Hier een hele bewuste zwangerschap en we zijn er echt super blij mee :D

3. sjeima

sjeima Lid

30 nov 2008
    13
    0
    0
    nou dan zal ik ook maar es een reactie achterlaten.
    mijn zwangerschap(ben nu 20 weken)was zeer zeker NIET gepland en de paniek was groot.
    begrijp me niet verkeerd wij houden ontzettend veel van kinderen maar na vijf kanjers waarvan de oudste straks 19 wordt vonden we het echt wel welletjes.
    kon niet geloven dat het weer gebeurt is en wist me totaal geen raad want ik ben inmiddels niet meer zo gezond en hartpatient waarvoor ik een inwendige cardio defibrilator geimplanteerd gekregen heb(soort pacemaker maar dan met schok funcite als extra).
    gebruikte altijd trouw de pil en niet ziek geweest.
    na vele onderzoeken en gesprekken werdt ons verteld dat het mogelijk is maar wel onder strenge controle's.
    ik ben overigens wel bezorgd hoor want gebruikte nogal wat medicijnen,nu helemaal niets meer!
    was zo bang dat het kindje iets zou hebben en zou me dan zo schuldig voelen maar afgelopen maandag hebben we de 20 weken echo gehad en alles lijkt tot dusver in orde :D
    ook al hadden ze me geadviseerd om de zwangerschap af te breken dan had ik dat niet gedaan,had het gewoon niet gekunt.
    daarom als laatste nog dit....nee het was zeker niet gepland maar ook dit kleine mensje is van harte welkom in ons grote gezin,het wordt vast heel gezellig met al die extra mama zussen en grote broers :D
    ben best bang hoor voor wat komen gaat en of alles wel goed afloopt maar ik ga er dapper tegenaan,het heeft gewoon zo moeten wezen.
    oh ja....het wordt een meisje :) dan is ons gezin straks uitgerust met vier meiden en 2 jongens :)

iedereen gepland of niet gepland een heel fijne en voorspoedige zwangerschap toegewenst en een wolk van een baby.

liefs Sjeima

4. MamaKitty

MamaKitty VIP lid

26 mei 2008
    9.749
    0
    0
    2x gepland ;)

5. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Verder wil ik er nog even aan toevoegen, dat je kinderen KRIJGT, en niet NEEMT. Ik heb daar zo'n hekel aan als mensen dat zeggen. En verder, vind ik dat je blij en gezegend moet zijn als je kinderen kunt krijgen.

Wou ik nog even kwijt.

6. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

:thumup:

7. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Ik vind plannen een beetje een raar woord, want de natuur valt nou eenmaal niet te plannen. Maar zwanger worden was zeer zeker de bedoeling bij ons, dus ja het was 'gepland'.

8. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    het was bij ons zeer zeker niet "gepland"

ik was gewoon aan de pil en ben de eerste week van onze relatie zwanger geworden
    maar we hebben er geen moment aan gedacht om het weg te laten halen
    daarvoor zijn we beide veel te gek op kids.
    en het gaat nog steeds super goed

9. n4th4li3

n4th4li3 Fanatiek lid

15 sep 2007
    1.409
    0
    0
    Hier ook niet gepland maar zeker wel welkom!

10. evitaaa1983

evitaaa1983 Actief lid

5 dec 2007
    397
    0
    0
    België - Lebbeke
    hier ben ik het helemaal mee eens !
    mijn man en ik hebben 14 maand moeten oefenen, dus het was zeker wel verwacht maar gepland kan ik het niet meer noemen...

wat mij wel opvalt dat ik veel "commentaar" krijg over het feit dat ik zo snel zwanger was na mijn huwelijk ("het" gebeurde tijdens de huwelijksreis)... maar ik vind het zo stom om aan jan en alleman te moeten uitleggen dat we al een jaar voor ons huwelijk aan het oefenen waren :confused:

11. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

gaat ze ook niks aan toch? lekker voor je houden, mensen zijn vaak erg bevooroordeeld en ongevoelig als het om zwangerschap gaat, wij hebben er 9 jaar over gedaan, wisten dat het moeilijk zou worden dus bewust aan niemand gezegd dat we er mee bezig waren om die vragen elke maand te voorkomen, nu zegt iedereen dat ze dachten dat we geen kinderen wilden en zich afvroegen waarom nu nog? :rolleyes:

12. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Bij ons is alles volkomen gepland.

Ik ben zwanger na onze 3e IVF-poging dus je kan hier wel zeggen dat het zéér zéér gepland was, precies op de dag en het tijdstip :)

13. vergo

vergo Fanatiek lid

3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Bij ons hetzelfde als Angelbaby, zeer zeker 'gepland'.
    Na onze 5e icsi behandeling ben ik weer zwanger geworden. We weten precies de datum en tijdstip van zwanger worden.
    Voor iedereen een fijne zwangerschap

14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Niet gepland, maar dan ook totaal niet! Toch het beste en het mooiste wat me ooit is overkomen.

15. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    Je kan in zoverre een gezin plannen dat je bv qua geld en huius enzo helemaal klaar ervoor bent, bewust stopt met je anti conceptie (als je daarmee doorgaat word je zoiezo niet zwanger , meestal) dus in die zin valt het wel te plannen maar of je uiteindelijk zwanger word is de vraag natuurlijk..

16. Deurtje

Deurtje Fanatiek lid

8 mei 2008
    4.332
    0
    0
    Helemaal waar!

17. ElleNY

ElleNY Fanatiek lid

26 mrt 2008
    1.987
    1
    0
    in ronde 12 was het raak! Een volgende probeer ik wel zo te 'plannen' dat ik niet hoogzwanger ben in de zomer! :D

18. bapsie

bapsie Niet meer actief

Geplande zwangerschap hier!

19. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Mijn eerste zwangerschap was 'gepland'. Ik had alleen niet verwacht zo snel zwanger te worden (ronde 2) dus ik ben me werkelijk het apezuur geschrokken :)
    Tweede zwangerschap was niet gepland. Is MA geworden...
    Nu zowaar weer het gevoel zwanger te zijn (don't ask me why) Ook niet 'echt' gepland, maar wel meer dan welkom mocht het zo zijn.

20. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    **

Deel Deze Pagina