ik stikte vannacht steeds bijna help!

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Guinevere, 18 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    ik ben de laatste tijd wat zwaarder geworden en nu heb ik dus vannacht iets engs meegemaakt...

voor mijn gevoel was ik wakker maar ik kon gewoon niet ademen het werd geblokkeerd.

ik was gewoon wakker maar kon niet ademen bah wat eng!

2. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    He bah! Dat hoort niet echt lekker!
    Als ik jou was zou ik toch maar even bij de huisarts gaan horen wat dat kan zijn!

Sterkte ermee.

3. Niet meer actief

En je bent zwanger?
    Lag je toevallig op je rug..?

4. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    nee ben niet zwanger en lag half rug/half zij

5. kristal

kristal Lid

22 jul 2008
    78
    0
    0
    leidinggevende bij een schoonmaakbedrijf
    rotterdam
    hoi ladies,

ik had ook problemen met adem halen,
    maar bij mij was het dat ik stikte in mn eigen speeksel [heel raar was dat] en dat ik dan zo erg zit te hijgen om aan adem te komen net zo bij een astma aanval.... maar heb nu zo een week of 6 geen last meer van, ik had ook een topiek er voor geopend......maar in jouw geval als je twijfelt bel gewoon de dokterpost kunnen zij je geruststellen
    blijft toch eng als je het gevoel hebt dat je stikt

sterkte
    jasmine

6. Keiko

Keiko Actief lid

28 jul 2008
    497
    0
    0
    Kan ook een lucide droom geweest zijn.

7. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    ja zou kunnen, ben pas geleden gestopt met anti depressiva heb ik nog veel last van...vannacht gelukkig niks!

8. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ik heb dat vroeger ook een tijdje gehad. Dan werd ik wakker en had t idee dat ik stikte, geen adem meer kon halen. In die periode had ik ook veel klachten van hyperventilatie (veel rare klachten door waarschijnlijk verkeerd ademen).

Het enige wat je kunt doen is heel rustig blijven, niet in paniek raken, want dan wordt t alleen erger. En proberen juist uit te ademen...
    Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, ik weet t..
    Succes.

9. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Wat is dat? :(

10. zogelukkig

Maar waarom stel je je vraag op een zwangerschapsforum? Heb je de wens om zwanger te worden?

Ik droom wel meer nu ik zwanger ben, maar gelukkig niet zoiets engs als dat ik stik!

11. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Ik heb het ook weleens. Speciaal voor die gelegenheid heb ik een flesje water naast mijn bed staan. Als ik tijdens zo'n "aanval" een slokje water drink is het meteen zo goed als over. Probeer het maar!

12. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    ?
    nee ik zit hier al een paar jaar, heb inmiddels een zoontje van anderhalf.

maar er worden toch meer vragen gesteld die niks met zwangerschap te maken hebben

13. zogelukkig

Ohw, ik dacht of je je afvroeg of het kwaad zou kunnen om zwanger te worden met zulke dromen of na het stoppen met anti-depressiva oid.

14. Lily2006

Lily2006 Actief lid

14 jan 2008
    367
    0
    0
    Kinderpsychologe
    Eindhoven
    Misschien had je last van slaapapneu? Dan stop je af en toe met ademen, waar je dan wakker van wordt. Als het vaker gebeurt zou ik eventjes de huisarts bellen...probeer iig niet in paniek te raken :)

15. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    nee ik wou wel ademen maar op de een of andere manier hiels ik mijn keel zelf dicht vaag he...

16. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Precies dat heb ik ook, dus misschien helpt mijn tip je wel!

17. liebrando

liebrando Niet meer actief

ik heb er ook wel last van gehad, bij de tweede heb ik het een aantal keren meegemaakt in de nacht dat ik wakker schrok, en het gevoel had dat ik gewoon niet meer ademde. Daarna ademde ik heel zwaar om weer op adem te komen. Heel eng allemaal maar ik heb er deze zwangerschap nog geen last van gehad. Kan best zijn dat de kleine dan op bepaalde lichaamsfuncties zit te drukken!

18. demi79

demi79 Actief lid

15 aug 2008
    187
    0
    16
    Hallo allemaal,

Het heeft te maken met de grootte van je baarmoeder. Doordat deze groeit wordt het bloedtoevoer naar je bovenlijf en je organen een beetje bekneld. Dit is niet ernstig, want als je op je lichaam slaapt, wordt je wel op tijd door je eigen lichaam weer gewaarschuwd (dus dat drukkende/benauwde gevoel op je borst, waardoor je denkt geen zuurstof meer te krijgen).

Ik heb dat nog pas geleden gehad (ik ben nu 27 weken zwanger) en ben me rot geschrokken. Volgens de Verloskundige moet ik nu dus niet meer op mijn rug slapen. Je kan het wel proberen, maar als je er snel last van krijgt, is het beter om op je zij te slapen. Dit is in ieder geval bij mij. Ik merk nu wel dat het wat minder wordt.

Let wel op dat je bloeddruk niet al te hoog is, want dan zou het iets anders kunnen zijn. Als je er last van blijft houden zou ik even contact op nemen met de verloskundige. Bij mij hebben ze even nog de bloeddruk voor de zekerheid gecontroleerd (gelukkig aan de lage kant).

19. zogelukkig

Euhm....TS is dus niet zwanger!

20. Guinevere

Guinevere Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.179
    0
    0
    ik ben niet zwanger hoor...

Deel Deze Pagina