Vraagje over huren.

Discussie in 'De lounge' gestart door MamaVanGilani, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Mijn viend en ik huren sinds 2008 huidige woning. We hebben samen toen de papieren getekend. Nu belde ik vandeweek naar de woningstichting om voor de zekerheid alles even na te vragen mocht mij iets gebeuren hoe het verder gaat voor mn vriend en onze kinderen. Nu dacht ze dat het huurcontract wat samen getekend is voldoende was.. Ok, aan denken heb ik niks, is het voldoende ja of nee!
    Ze zei me een brief toe te sturen voor medehuurderschap!! Wat ik allemaal uit de kast moet halen om die terug te versturen.. ik vind het ronduit bespottelijk! Uitreksel gemeente, rekeningbewijzen van het samenvoeren van het huishouwen etc..

Ik was t al aan t invullen toen me ik me bedacht als we samen toen het contract getekend hebben is hij automatisch ( zeker naar 2 jaar ) mijn medehuurder! Vrouw verrlde toendertijd dat we beide evenveel recht hadden op het huis, mochten we uit elkaar gaan.

Kan iemand dit bevestigen? Want die woningstichting hier werken n stel kleuters op de klantenservice denk.

2. urmylove

urmylove Niet meer actief

Als je samen op contract staat met een huurwoning. En er gebeurd iets met jou of met je man. Dan kan jij of je man gewoon blijven zitten hoor. Zolang hij de huur ook maar in zijn eentje kan betalen.
    Enigste wat gebeurd is dat de persoon die dan "weggaat" gewoon weer uitgeschreven wordt op dat adres. Verder niks.

Met een koophuis moet het allemaal wat officieler geloof ik. Ivm met het kunnen betalen van hypotheek blabla.

3. MamaVanGilani

Indd. Heb nog n keer gebeld en die vertelde me dat dit meer dan voldoende is. Huis staat op beide namen, dus aanvraag hoeft niet ingevuld te worden. Jammer dat sommige nie even de tijd nemen om het uit te zoeken. Deze vrouw deed het zonder ene moeite. Ben blij dat het goed geregeld is.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Bij mijn woningstichting is het zo.

Als je hem samen gelijkt huurt, en samen tekent dan is het van beide.
    Bij mij is het zo, ik heb alleen getekend omdat ik mijn vriend nog niet kende. Nu woont hij al bijna een jaar bij mij en als hij volgend jaar 2 jaar op papier(dus bij de gemeente ingeschreven) op mijn adres staat kan hij bij het huurcontract op.

5. MamaVanGilani

Klopt. En ze willen de hemd van zn lijf weten!

6. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Staan jullie samen ook als huurder vermeldt of heb je alleen samen getekend?

Misschien dat daar het verschil in zit?

7. urmylove

urmylove Niet meer actief

Ja er gaat een lichtje branden hier..
    Er is inderdaad verschil tussen "inwonende" of medehuurschap.

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Geen idee:p we zien het volgend jaar wel ff;)

Deel Deze Pagina