Friso comfort 2

Discussie in 'Voeding' gestart door Ozzy, 4 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Hallo,

Mijn vraag stond er ineens niet meer tussen..?

Ik gebruik vanaf het begin Friso comfort.
    Nu viel mij op dat er op de verpakking staat dat het onder medisch toezicht gebruikt moet worden.

Mijn vraag is aan de mensen die het ook gebruiken voor de kleine;
    Dit staat er toch pas op vermeld? en waarom moet dit ineens onder medisch toezicht?

groetjes

2. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Dat viel mij ook al op! Ik heb eerlijk gezegd geen idee waarom dat er nu opstaat, ik denk omdat het wordt gezien als een dieetpreparaat voor darmkrampjes, moeilijke stoelgang en spugen.
    Maar ik trek me er niet zoveel van aan. Ik gebruik het in overleg met de huisarts en het cb, volgens mij is dat genoeg medisch toezicht, toch?

3. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Ja dat lijkt mij ook Ozgul.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vermoed dat dit een stap van de fabrikant is om ouders tegemoet te komen. Als het dieetvoeding is, en door een arts wordt voorgeschreven komt het in principe in aanmerking voor vergoeding.

5. eko

eko Actief lid

22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    even een off topic vraagje.
    is friso comfort hetzelfde als omneo?
    weet iemand dit?

6. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nee, Omneo is voor krampjes en is lichter verteerbaar. Comfort bevat vezels die in de maag dik worden en het is tegen het spugen.

7. eko

eko Actief lid

22 jul 2007
    244
    1
    0
    Gelderland
    ok,
    bedankt :)

8. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik ben sinds gisteren over naar Comfort nummer 2 en belde daarom eerst even naar de hulplijn. Siem zou met die nieuwe porties veel minder vocht binnen krijgen en daar maakte ik me eigenlijk best zorgen om. Hij heeft al eens verstopt gezeten door een tekort aan vocht.

Nu zeiden ze me daar niets over medisch toezicht en zij zei dat ik beter niet kon overstappen naar Normaal, dat had ik gevraagd. omdat ik me afvraag in hoeverre Comfort nog werkt. Nee, dat zou alleen maar problemen kunnen geven...

Persoonlijk kreeg ik het gevoel dat ze dat zei uit commercieel oogpunt± Comfort is ca. 3 euro duurder dan Normaal.

Goed, ik kreeg geen goed antwoord op al mijn vragen, dus ik ga zelf maar wat proberen.Wel vreemd dat ze me niets zei over dieetpreparaten en medisch toezicht, juist omdat ik aangaf te twijfelen over de Comfort.

9. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Misschien de volgende keer op het CB ook even vragen?

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Omneo wordt ook wat dikker en is ook tegen licht spugen. Omneo wordt wat dikker door zetmeel, Comfort wordt dikker door Johannesbroodpitmeel.

11. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Ik heb het in het begin voorgeschreven gekregen van de kinderarts op het cb. Hoe moet ik dan die vergoeding aanvragen, er staat dieetvoeding op de verpakking Dirksmamma?

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dat moet via een machtiging van de verzekering. Maar dat 'dieetvoeding' en 'onder medisch toezicht' staat er nog maar sinds kort op. Het beste kun je even met je verzekering bellen, zeggen dat je kind op doktersadvies dieetvoeding krijgt en vragen hoe je een machtiging aanvraagt.

13. Juud

Juud VIP lid

21 nov 2006
    9.608
    0
    0
    Ik heb het hele pak doorzocht, maar vind die opmerking van medisch toezicht niet. Ik heb wel al de nieuwe verpakking. Ben ik zo kippig?

14. Ozzy

Ozzy Actief lid

31 jan 2007
    379
    0
    0
    Rotterdam
    Het staat bij belangrijke informatie punt 2 Juud.

Voorop de verpakking staat ook iets met medisch.

15. Josien

Josien VIP lid

27 jun 2006
    9.956
    5
    38
    Vrouw
    Loonadministrateur
    Noord-Brabant

Deel Deze Pagina